Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Senior Adviseur Inkoop en Aanbesteden

Mariënburg 30, 6511 PS Nijmegen, Nederland

Sluit over 9 dagen
110 32 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 0

Publicatiedatum:

23 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Heel veel taken van de gemeente worden gerealiseerd door middel van inkoop. Dat geldt zelfs voor bijna de helft van de gemeentebegroting. En al die inkoop, of het nu gaat om zorgverlening of een bouwproject, het aanbesteden van de bedrijfsarts, bruggen of inburgeringstrajecten, start met een aanbesteding. Een geslaagd inkoop- en aanbestedingstraject resulteert in een contract. In het contract leggen we afspraken vast met een leverancier die vaak meerdere jaren van toepassing zijn. De aanbesteding is dus het moment om te borgen dat we doelstellingen realiseren op het gebied van kwaliteit, duurzaamheid en alles wat we hebben afgesproken in ons inkoopbeleid. Natuurlijk moet het contract ook voldoen aan wet- en regelgeving. Om de aanbestedingen in goede banen te leiden beschikt de gemeente Nijmegen over een team inkoopprofessionals dat de inkopende afdelingen ondersteunt bij hun inkoop.Ter versterking van het team zijn we tijdelijk op zoek naar een ervaren Senior Adviseur Inkoop en Aanbesteden.

Werkzaamheden/Verantwoordelijkheden:

  • Je begeleidt complexe inkoop- en aanbestedingstrajecten en je legt verbinding tussen de doelen van onze organisatie en kansen die de markt biedt;
  • In samenspraak met de projectleiders en opdrachtgevers ben je er verantwoordelijk voor dat het proces binnen ons eigen beleid en de wettelijke grenzen verloopt;
  • Je adviseert, coordineert, bent betrokken bij gesprekken met leveranciers en voert waar nodig de regie. Mogelijk adviseer je bij regionale samenwerkingen;
  • Bij het proces wordt je ondersteund via het aanbestedingsplatform van Mercell;
  • Je verbindt interne en externe partijen en vraagstukken en daarbij kan je geconfronteerd worden met diverse, soms tegengestelde, belangen over de vakgebieden heen;
  • Je treedt op als stevige businesspartner; gevraagd en ongevraagd adviseer je zodat kansen optimaal benut worden. In de advisering vertaal je ontwikkelingen binnen het vakgebied en de steeds veranderende wet- en regelgeving naar de praktijk;
  • Je houdt actuele ontwikkelingen bij en zorgt dat deze worden geimplementeerd en toegepast binnen ons inkoopproces;
  • Daarbij heb je aandacht voor kansen op het gebied van Maatschappelijk Verantwoord Inkopen.

Resultaten:

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • In de afgelopen 5 jaar heb je minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met Mercell (Benoem duidelijk in het cv welke Mercell (Negometrix)-projectnummers het betreft);
  • In de afgelopen 5 jaar heb je minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het zelfstandig uitvoeren van aanbestedingen op basis van de Aanbestedingswet 2012. Zowel in het sociale domein en het fysieke domein als in bedrijfsvoering (Benoem de Tendernednummers duidelijk in het cv);
  • Aantoonbaar flexibel beschikbaar op alle werkdagen van de week (ma t/m vr), het aantal inzetbare uren kan per week fluctueren (Benoem dit duidelijk in het cv);
  • Een maximum uurtarief van 110,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en fee Flextender.

Wensen en competenties

Wensen

  • Detavast constructie: kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 12 maanden kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur)
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als Adviseur Inkoop en Aanbesteden in een complexe gemeentelijke organisatie van een gemeente met 100.000+ inwoners
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar met Europese aanbestedingen in een regionale samenwerking van gemeenten of gemeenschappelijke regeling (GR)
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als adviseur Inkoop en Aanbesteden met Europese openbare en niet-openbare procedures

Competenties

  • Je bent een verbinder en zoekt de samenwerking; je bent in staat om relaties met verschillende partijen te bouwen en onderhouden;
  • Je bent communicatief uiterst vaardig; je communiceert makkelijk en correct op alle niveau's; je komt afspraken na en rapporteert tijdig;
  • Je hebt een hands-on mentaliteit en je bent pragmatisch ingesteld; je onderscheidt hoofd- van bijzaken en stelt prioriteiten;
  • Je bent sterk in plannen en organiseren;
  • Je kan omgaan met weerstand en tegenstrijdige belangen.

Organisatie en team

Werken voor een stad met ambitie. Dit is Nijmegen: de oudste stad van Nederland. Een levendige universiteitsstad met een rijke historie. Een aantrekkelijke winkelstad met een breed cultureel aanbod, Bourgondisch en gastvrij. Een stad die grenst aan mooie en uitgestrekte natuurgebieden, voor wie juist de rust zoekt. Een prachtige stad om in te wonen ... en te werken.

Om de aanbestedingen in goede banen te leiden beschikt de gemeente Nijmegen over een team inkoopprofessionals dat de inkopende afdelingen ondersteunt bij hun inkoop.Ter versterking van het team zijn we tijdelijk op zoek naar een ervaren Senior Adviseur Inkoop en Aanbesteden.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 6 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op 2 oktober -10-2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste. Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M. BYOD (bring your own device): voor deze opdracht moet de kandidaat gebruik maken van eigen In overleg Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur