Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Beleidsadviseur Sociaal Domein aandachtsgebied Jeugd

Engelenburgerlaan 31, 6971 BV Brummen, Nederland

Sluit over 4 dagen
95 20 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

20

Publicatiedatum:

23 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Werkzaamheden en verantwoordelijkheden

Beleidsvoorbereiding en -ontwikkeling

  • In kaart brengen van de uitgangspunten en doelen van de GR Jeugd en het Regionale Inkooptraject Jeugdhulp.
  • Opstellen van beleidsstukken, notities, scenarioanalyses en voorstellen.
  • Beleidsvorming binnen het aandachtsgebied Jeugd gericht op de Verordening Jeugd.
  • Adviseren van het college en de raad van Brummen over beleid passend bij onze visie.
  • Afstemmen van het beleid op landelijke en regionale kaders (zoals de Jeugdwet).
  • Analyseren van bestaande jeugdvoorzieningen, knelpunten en kansen.

Bestuurlijke en ambtelijke afstemming

  • Coordineren van overleg tussen deelnemende gemeenten.
  • Voorbereiden van bestuurlijke besluitvorming.

Juridische en organisatorische vormgeving

  • Meeschrijven aan de concepttekst van de GR, het Regionale Inkooptraject Jeugdhulp en de Verordening Jeugd
  • Afstemmen met juristen en controleren op juridische houdbaarheid.
  • Adviseren over governance: wie doet wat, hoe is de aansturing geregeld?

Project- en procesmanagement

  • Plannen en bewaken van het proces tot de oprichting van de GR, het Regionale Inkooptraject Jeugdhulp en de Verordening Jeugd.
  • Opstellen en bijhouden van een projectplan, planning en risicoanalyse.
  • Aansturen of coordineren van werkgroepen of themagroepen (bv. financien, HR, ICT).

Communicatie en participatie

  • Informeren en betrekken van stakeholders (zoals jeugdaanbieders, clientenorganisaties).
  • Mede opstellen van communicatiestrategieen.
  • Organiseren van informatiebijeenkomsten

Verantwoordelijkheden

  • Inhoudelijke kwaliteit van beleidsvoorstellen en documenten.
  • Tijdige en zorgvuldige totstandkoming van de GR, het Regionale Inkooptraject Jeugdhulp en de Verordening Jeugd, inclusief besluitvormingstraject.
  • Begeleiding van het transitieproces, inclusief overgang van taken, personeel of contracten.
  • Afstemming met wet- en regelgeving, zoals de Jeugdwet, Wet gemeenschappelijke regelingen, AVG, etc.
  • Advisering aan bestuur en management, zowel ambtelijk als bestuurlijk.
  • Stakeholdermanagement, inclusief het creeren van draagvlak bij college, raad en maatschappelijke partners.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Een maximum uurtarief van 95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer en parkeerkosten.
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar op het gebied van Jeugdhulp bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met en kennis van de Jeugdwet (benoem duidelijk in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van Jeugdhulp bij een gemeente (40 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met stakeholdermanagement en externe maatschappelijke partners (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van Jeugdbeleid (30 punten).

Competenties

In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties).

Organisatie en team

Organisatie

De gemeente Brummen ligt in het hart van Gelderland, tussen de Veluwe en de rivier de IJssel. De ruim 20.000 inwoners wonen in diverse dorpen en buurtschappen. Eerbeek en Brummen zijn de grootste. Het is in vele opzichten een gevarieerde gemeente - met uiteenlopende landschappen, bedrijvigheid, (papier)industrie en veel ruimte voor recreatie.De gemeente Brummen is een kleine organisatie met korte lijnen. Ongeveer 200 mensen werken hier samen aan een toekomstbestendige organisatie. We doen dit onder het motto Wij werken voor Brummen. Dit betekent dat we de vraag van de inwoners en ondernemers centraal stellen. Dat vraagt om enthousiaste professionals, die anders durven denken.

Rapportagelijn

De beleidsadviseur legt verantwoording af aan de coordinator team beleid, aan manager Sociaal Domein en rapporteert aan de wethouder met portefeuille Jeugd.

Gespreksinformatie

Planning

De online (Teams) gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 1 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 30 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

CV-eisen

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma, Di, Wo, Do, Vr

Is hybride werken mogelijk: Nee

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie

Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 25 september 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 26 september 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 29 september 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur