Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Recordmanager

Eperweg 5, 8181 ET Heerde, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 32-36 Gelderland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

23 sept 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als recordmanager zorg je ervoor dat ons digitale archief, het Zaaksysteem, overzichtelijk en toegankelijk is. Je voert hierbij kwaliteitcontroles uit op de registraties en houdt toezicht op het bewaren en vernietigen van digitale informatie. Daarnaast krijg je veel ruimte om mee te denken over het verbeteren van processen en werkwijzen, zoals Zaakgericht Werken.

Wat houdt de functie in?
Je beheert informatie in digitale systemen, zodat deze toegankelijk blijft en gebruikt kan worden zolang dat nodig is. Je ziet toe op het juist en consequent gebruik van de informatiesystemen en voert kwaliteitscontroles uit op de registraties. Je speelt een belangrijke rol in het uitdragen van het belang van gestructureerd werken, om zo onze dienstverlening te optimaliseren. Je ondersteunt organisatie breed het zaakgericht werken. Je speelt een actieve rol in de ontwikkeling van het informatie- en recordmanagement binnen de organisatie. Dit doe je onder meer door afdelingen en collega's te adviseren en bij te dragen aan ons kwaliteitssysteem. Je ondersteunt en adviseert bij het vernietigen van data uit de diverse applicaties. Je ondersteunt en adviseert bij de lopende projecten: implementatie van Wet modernisering elektronisch bestuurlijk verkeer (Wmebv) en Wet Open Overheid (Woo).

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in recordmanagent/archiefvorming in de afgelopen 5 jaar.
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsinstantie in de afgelopen 5 jaar.
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau richting informatiedienstverlening
  • Aantoonbare werkervaring met het zaaksysteem Djuma
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in recordmanagement/archiefvorming in de afgelopen 8 jaar
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring bij een overheidsinstantie in de afgelopen 5 jaar.
  • Aantoonbare werkervaring met WOO en Wmebv

Wensen en competenties

Wensen

  • Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  • Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

Competenties

  • Je bent een waardevolle teamspeler die de kracht van samenwerking begrijpt.
  • Je bent klantgericht en communicatief vaardig.
  • Je bent zorgvuldig en stressbestendig.
  • Je kunt verbanden leggen, procesgericht werken, adviezen geven en bent zeer vaardig in het gebruik van digitale systemen.

Organisatie en team

De gemeente Heerde is een kleine gemeenteDaarom zijn de lijnen kort, de onderlinge betrokkenheid groot en de werksfeer goed. We stimuleren werkplezier en hebben aandacht voor elkaar. Je zult je hier snel thuis voelen! We hebben ongeveer 215 medewerkers, verdeeld over 5 afdelingen. We werken in de gemeente als een geheel, over de grenzen van de afdelingen heen. Samenwerking staat centraal tussen de afdelingen, processen en projecten. We zijn omgevingsbewust en ondernemendNaar een omgevingsbewuste ondernemende organisatie! is onze organisatievisie. Omdat we willen dat onze gesprekspartner zich gehoord voelt en indien mogelijk tevreden wordt gesteld. Dit betekent dat we als organisatie...In staat willen zijn optimaal mee te bewegen met wat de maatschappij en de inwoner van Heerde van ons vraagt of nodig heeft. Daarbij komt de beweging uit de medewerker zelf. De verantwoordelijkheid ligt laag. Taakvolwassenheid en eigenaarschap is het uitgangspunt. In een kleine, digitaal werkende en efficient ingerichte organisatie als de gemeente Heerde is namelijk elke rol, elke medewerker, van toegevoegde waarde. Geen enkele taak kan achterwege blijven. De medewerkers zijn het belangrijkste kapitaal van onze organisatie. Optimaal functioneren, inspiratie, persoonlijke ontwikkeling, goede begeleiding, helder opdrachtgeverschap en dus professionele aansturing zijn geen luxe, maar noodzaak. We gebruiken een aantal werklocaties in de gemeente Heerde De meeste collegas werken in een hybride vorm thuis en op het gemeentekantoor. De uitvoering van het sociaal domein gebeurt op de locatie van Stip (Steun- en informatiepunt). Onze buitendienst werkt vanaf de gemeentewerf en in het Raadhuis zitten het college van burgemeester en wethouders, de griffie en het bestuurssecretariaat. Daar worden ook de commissie- en raadsvergaderingen gehouden.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 09 oktober 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 07 oktober 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 29 september 2025 09:00. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 30 september 2025 gepubliceerd op onze website. De gestelde vragen en antwoorden kunt u inzien door in te loggen bij Flextender via uw Flextender account. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 06 oktober 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur