Pastoor van Kessellaan 15, 4761 BJ Zevenbergen, Nederland
Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
31 jan 2026Uren per week:
20 - 24Publicatiedatum:
12 aug 2025De Gemeente Moerdijk zoekt een interim secretaris voor de onafhankelijke commissie bezwaarschriften. Als secretaris speel je een cruciale rol in het zorgvuldig en professioneel afhandelen van bezwaarprocedures. Je werkt samen met commissieleden, ambtenaren en burgers om te zorgen voor een transparant en rechtvaardig proces.
Wat ga je doen?
Voorbereiden van hoorzittingen van de bezwaar en klachtencommissie;
Toetsen van bezwaarschriften op ontvankelijkheid en volledigheid;
Opstellen van conceptadviezen en -verslagen ten behoeve van de commissie;
Juridisch inhoudelijk analyseren van dossiers en regelgeving;
Correspondentie met belanghebbenden, gemachtigden en interne afdelingen;
Bewaken van termijnen en processtappen;
Signaleren van juridische knelpunten en adviseren over mogelijke oplossingen.
Wat breng je mee?
Afgeronde wo-opleiding;
Aantoonbare ervaring als secretaris van een bezwaarcommissie binnen een gemeente of overheidsinstantie;
Kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en gemeentelijke regelgeving;
Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
Oog voor zorgvuldigheid, integriteit en objectiviteit.
Afgeronde wo-opleiding;
Aantoonbare ervaring als secretaris van een bezwaarcommissie binnen een gemeente of overheidsinstantie;
Kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en gemeentelijke regelgeving;
Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;
Oog voor zorgvuldigheid, integriteit en objectiviteit.
Kandidaat heeft aantoonbare ervaring als secretaris van een bezwaarcommissie binnen een gemeente of overheidsinstantie. Dit moet blijken uit het CV.
Deze opdracht kan niet worden ingevuld door een ZZP’er (wet DBA/VBAR). Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. Wij vragen u om de "Verklaring detachering in loondienst" toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-aanbieden. Het document is ook beschikbaar via een link
bij het aanbieden van een kandidaat.
Kandidaat heeft kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en gemeentelijke regelgeving. Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaat beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden. Dit moet blijken uit het CV en wordt ook getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat heeft oog voor zorgvuldigheid, integriteit en objectiviteit. Dit moet blijken uit het CV.
Kandidaat heeft een afgeronde WO-opleiding. Dit moet blijken uit het CV.
Niet van toepassing
Wat bieden wij?
Een tijdelijke opdracht voor de duur van 5 maanden, met mogelijke verlenging;
Een inzet van 20 tot 24 uur per week, bij voorkeur verspreid over meerdere dagen waarbij het belangrijk is dat je maandag op kantoor werkt. Goed om te weten is dat de zittingen op donderdagavond plaatsvinden.
Hybride werken is mogelijk in overleg (deels op locatie in Moerdijk, deels op afstand).
Gesprekken vinden plaats op donderdag 28 augustus. Gesprekken voeren we bij voorkeur live op het gemeentehuis in Zevenbergen. Hoewel we niet kunnen voorspellen of kandidaat wordt uitgenodigd, is het fijn als hier rekening mee wordt gehouden.