Medewerker bezwaar en beroep

Pastoor van Kessellaan 15, 4761 BJ Zevenbergen, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24 Noord-Brabant

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 jan 2026

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

12 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De Gemeente Moerdijk zoekt een interim secretaris voor de onafhankelijke commissie bezwaarschriften. Als secretaris speel je een cruciale rol in het zorgvuldig en professioneel afhandelen van bezwaarprocedures. Je werkt samen met commissieleden, ambtenaren en burgers om te zorgen voor een transparant en rechtvaardig proces.

Wat ga je doen?

  • Voorbereiden van hoorzittingen van de bezwaar en klachtencommissie;

  • Toetsen van bezwaarschriften op ontvankelijkheid en volledigheid;

  • Opstellen van conceptadviezen en -verslagen ten behoeve van de commissie;

  • Juridisch inhoudelijk analyseren van dossiers en regelgeving;

  • Correspondentie met belanghebbenden, gemachtigden en interne afdelingen;

  • Bewaken van termijnen en processtappen;

  • Signaleren van juridische knelpunten en adviseren over mogelijke oplossingen.

Wat breng je mee?

  • Afgeronde wo-opleiding;

  • Aantoonbare ervaring als secretaris van een bezwaarcommissie binnen een gemeente of overheidsinstantie;

  • Kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en gemeentelijke regelgeving;

  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;

  • Oog voor zorgvuldigheid, integriteit en objectiviteit.

Eisen

  • Afgeronde wo-opleiding;

  • Aantoonbare ervaring als secretaris van een bezwaarcommissie binnen een gemeente of overheidsinstantie;

  • Kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en gemeentelijke regelgeving;

  • Uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden;

  • Oog voor zorgvuldigheid, integriteit en objectiviteit.

  • Kandidaat heeft aantoonbare ervaring als secretaris van een bezwaarcommissie binnen een gemeente of overheidsinstantie. Dit moet blijken uit het CV.

  • Deze opdracht kan niet worden ingevuld door een ZZP’er (wet DBA/VBAR). Met uw inschrijving verklaart u dat uw kandidaat in loondienst gedetacheerd wordt. Wij vragen u om de "Verklaring detachering in loondienst" toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-aanbieden. Het document is ook beschikbaar via een link
    bij het aanbieden van een kandidaat.

  • Kandidaat heeft kennis van de Algemene wet bestuursrecht (Awb) en gemeentelijke regelgeving. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat beschikt over uitstekende schriftelijke en mondelinge communicatieve vaardigheden. Dit moet blijken uit het CV en wordt ook getoetst in een persoonlijk gesprek.

  • Kandidaat heeft oog voor zorgvuldigheid, integriteit en objectiviteit. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat heeft een afgeronde WO-opleiding. Dit moet blijken uit het CV.

Competenties

Niet van toepassing

Organisatie en team

Wat bieden wij?

  • Een tijdelijke opdracht voor de duur van 5 maanden, met mogelijke verlenging;

  • Een inzet van 20 tot 24 uur per week, bij voorkeur verspreid over meerdere dagen waarbij het belangrijk is dat je maandag op kantoor werkt. Goed om te weten is dat de zittingen op donderdagavond plaatsvinden.

  • Hybride werken is mogelijk in overleg (deels op locatie in Moerdijk, deels op afstand).

Gespreksinformatie

Gesprekken vinden plaats op donderdag 28 augustus. Gesprekken voeren we bij voorkeur live op het gemeentehuis in Zevenbergen. Hoewel we niet kunnen voorspellen of kandidaat wordt uitgenodigd, is het fijn als hier rekening mee wordt gehouden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur