Begindatum:
22 sept 2025Einddatum:
16 feb 2026Uren per week:
28 - 32Publicatiedatum:
12 aug 2025Wil jij bijdragen aan helder en toegankelijk subsidieadvies bij de Gemeente Breda? Ben jij een betrokken adviseur voor subsidie- en beleidsadviseurs, waarbij je staat voor jouw advies en altijd denkt in oplossingen? Dan zijn wij op zoek naar jou!
Als subsidiejurist speel je een cruciale rol in het duidelijker en makkelijker maken van subsidies voor zowel externe aanvragers als interne behandelaars. Je vertaalt wet- en regelgeving naar begrijpelijk en toepasbaar advies en zorgt ervoor dat subsidies effectief worden ingezet om maatschappelijke doelen te bereiken.
Je denkt verder dan standaard juridische oplossingen en zoekt creatieve manieren om subsidies effectief in te zetten, zelfs bij moeilijke vraagstukken of obstakels. Ben jij de juridisch expert die met een praktische en oplossingsgerichte aanpak het verschil maakt? Lees dan snel verder!
Als subsidiejurist maak je subsidies duidelijker en toegankelijker. Je bent een betrokken adviseur, denkt in oplossingen en vertaalt complexe vraagstukken naar heldere adviezen.
Wat ga je doen?
Je bent het juridisch aanspreekpunt voor uitgaande subsidies.
Je geeft duidelijk en toepasbaar juridisch subsidieadvies.
Je helpt bij het opstellen en wijzigen van subsidieregelingen.
Je adviseert over subsidies aan collegas en het college van burgemeester en wethouders.
Je behandelt bezwaar- en beroepszaken over subsidies.
Je zorgt samen met collegas voor de doorontwikkeling van het subsidiebureau.
Je behandelt WOO-aanvragen over uitgaande subsidies.
Je draag bij aan efficientere subsidieverstrekking.
Resultaten: Bijdragen aan helder en toegankelijk subsidieadvies bij de Gemeente Breda, het duidelijker en makkelijker maken van subsidies voor zowel externe aanvragers als interne behandelaars, het vertalen van wet- en regelgeving naar begrijpelijk en toepasbaar advies, zorgen dat subsidies effectief worden ingezet om maatschappelijke doelen te bereiken.
Ben je een creatieve, nieuwsgierige teamspeler met een oplossingsgerichte houding? Jij denkt buiten de gebaande paden, zet door bij uitdagingen en neemt snel beslissingen. Je hebt oog voor anderen, begrijpt hun standpunten en werkt effectief samen om de beste resultaten te realiseren. Met een positieve instelling en verantwoordelijkheidsgevoel maak jij het verschil!
Je hebt een hbo- of wo-opleiding in bestuursrecht of rechten.
Je hebt aantoonbare werkervaring als juridisch adviseur.
Je hebt kennis van subsidierecht en het subsidieproces bij de overheid.
Je hebt een stevige persoonlijkheid, luistert goed en neemt zelfstandig beslissingen.
Je bent toegankelijk, makkelijk aanspreekbaar en werkt graag samen.
Je pakt makkelijk de telefoon of loopt langs bij je collega
Je bent een bruggenbouwer die anderen goed aanvoelt en helder communiceert.
Je maakt complexe zaken eenvoudig en begrijpelijk.
Je denkt in oplossingen en hebt een positieve instelling.
Je werkt maandag en donderdag samen met collega’s op het Stadskantoor.
Wat bieden wij?
Een opdracht voor 28 tot 32 uur per week.
*Bij het vinden van een geschikte kandidaat kan een latere startdatum worden gehanteerd van uiterlijk 1-10-2025.
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners én voor onze medewerkers.
U bent akkoord met de actuele versie van de inhuurvoorwaarden van Flex West-Brabant, welke te vinden zijn op de homepage (voorafgaand aan het inloggen) van Flex West-Brabant. We wijzen hierbij nog expliciet op de all-in tariefstelling wat betreft reiskosten woon-werk verkeer en de verrekening van de fee kosten.
De wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (DBA) reguleert de inzet van zzp’ers. Vanwege de
aard en inhoud van de opdracht is het niet mogelijk hierop een zzp’er te laten starten. Geïnteresseerde zzp’ers kunnen zich uitsluitend in loondienst laten detacheren via een bureau. Doorleenconstructies (met een modelovereenkomst) zijn daarbij niet toegestaan.
Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten
in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en
voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is
onderdeel van de aanbesteding.
Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve
inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-Brabant. U kunt de verklaring vinden op onze website via https://flexwestbrabant.nl/ufaq/kandidaat-aanbieden
Het document is ook beschikbaar via een link bij het aanbieden van een kandidaat.
De Gemeente Breda volgt de Wet Normering Topinkomens. Het algemeen bezoldigingsmaximum
voor het jaar 2025 is vastgesteld op € 246.000. Ook de bezoldigingsmaxima voor topfunctionarissen
zonder dienstbetrekking zijn voor 2025 geïndexeerd. De eerste twaalf kalendermaanden mag de
bezoldiging niet meer bedragen dan de som van € 32.700 per maand voor de eerste zes maanden
en € 24.900 per maand voor de volgende zes maanden waarin de functie wordt vervuld. Het
maximumuurtarief bedraagt vanaf 2025 voor de eerste twaalf kalendermaanden € 235. Bevestigt u hierbij dat met het tarief dat u gedurende de opdracht hanteert deze norm niet overschrijdt? NB: Mocht gedurende de looptijd van de opdracht deze norm overschreden (dreigen te) worden, dan is opdrachtgever gerechtigd de opdracht per direct eenzijdig te ontbinden.
Kandidaten die intern op deze aanvraag reageren krijgen bij gebleken geschiktheid voorrang op
externe werving. In dat geval wordt de aanvraag geannuleerd. Met uw inschrijving bent u akkoord
met deze eis.
De inhuur wordt gebaseerd op het in de uitvraag opgegeven aantal uren per week. Gedurende de
inhuurperiode kunnen omstandigheden wijzigen, waardoor een ander aantal uren per week gewenst
is. Indien deze situatie zich voordoet, worden in onderling overleg en in alle redelijkheid en billijkheid afspraken gemaakt over wijziging van het aantal uren per week. Met uw inschrijving verklaart u zich hiermee akkoord.
Uw kandidaat heeft minimaal een afgeronde HBO opleiding in de richting van Rechten of Bestuursrecht. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft kennis van het Bestuursrecht en dan specifiek Subsidierecht. Dit moet blijken uit
het cv.
Uw kandidaat heeft minimaal 3 jaar ervaring als jurist/juridisch adviseur binnen een overheidsinstantie. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar minimaal 2 jaar gemeentelijke werkervaring als (subsidie)jurist op het gebied van uitgaande subsidies. Dit moet blijken uit het cv.
Uw kandidaat heeft bij voorkeur meer dan 5 jaar ervaring als jurist/juridisch adviseur binnen een gemeente. Dit moet blijken uit het cv.
Kandidaat heeft bij voorkeur kennis van en ervaring met het begeleiden van subsidietenders. Dit moet blijken uit het cv.
Het cv is voorzien van referenties met betrekking tot (met contactgegevens) of deze kunnen op aanvraag direct aangeleverd worden (dit moet dan ook op het cv aangegeven zijn).
Creatieve, nieuwsgierige teamspeler met een oplossingsgerichte houding
Denkt buiten de gebaande paden, zet door bij uitdagingen en neemt snel beslissingen
Oog voor anderen, begrijpt hun standpunten en werkt effectief samen om de beste resultaten te realiseren
Positieve instelling en verantwoordelijkheidsgevoel
Het subsidiebureau is een hecht en groeiend team binnen Financien, Inkoop en Juridische Zaken. We werken nauw samen met subsidieadviseurs, beoordelaars, beleidsadviseurs en andere afdelingen. Er is ruimte voor jouw ideeen en we streven naar een integraal en duidelijk subsidieadvies. Op maandag en donderdag zijn we op kantoor, maken we tijd voor overleg en een gezamenlijke wandeling. We helpen elkaar, waarderen elkaars inzet en werken met humor en scherpte samen aan oplossingen.
"Bij de gemeente Breda krijg ik de vrijheid en het vertrouwen om nieuwe ideeën in te brengen, terwijl ik samen met fijne collega's werk aan afwisselende projecten die echte impact maken voor Breda in de regio."
Bij het vinden van een geschikte kandidaat kan een latere startdatum worden gehanteerd van uiterlijk 1-10-2025.
Werken bij de Gemeente Breda is werken in een stad met ambities. We denken vooruit en maken mogelijk. Voor onze inwoners en voor onze medewerkers.