Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Medewerker initiatievenloket (RO)

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
50 36 Groningen

Begindatum:

10 jul 2022

Einddatum:

10 jul 2023

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 jun 2022

Met ruim 60.000 inwoners is Midden-Groningen de derde gemeente van de provincie. Pittoreske dorpen, stoere boerderijen, schitterende natuur en een kloppend stadshart – nog geen kwartier rijden van de bruisende stad Groningen. In 2018 samengevoegd uit Hoogezand-Sappemeer, Slochteren en Menterwolde. Een gemeente met grote kwaliteiten, maar ook met uitdagingen. Denk aan sociale achterstanden, armoede en aardbevingsproblematiek. Gemeente Midden-Groningen heeft een stevige en serieuze ambitie: een gemeente zijn waar iedereen heel goed kan wonen, leven, ondernemen en werken. Samen met bewoners, bedrijven en organisaties wil ze initiatieven ondersteunen en zaken mogelijk maken waardoor de gemeente een mooie plek is om te wonen, te werken of te bezoeken. Door als organisatie dicht bij de mensen te staan en te werken volgens het principe: vertrouwen, verantwoordelijkheid en vrijheid.

In het team Ruimtelijke ontwikkeling wordt beleid, uitvoering en dienstverlening gecombineerd uitgevoerd. Het team werkt aan ruimtelijk beleid in brede zin. Van omgevingsvisies tot beleidsregels en bestemmingsplannen. Daarnaast worden individuele verzoeken en initiatieven behandeld. Vanuit het team vindt interactie plaats met rijk en provincie, wordt landelijk of provinciaal beleid vertaald op lokaal niveau.

Het team RO is een leuk team waar je veel mag doen en daardoor veel kunt leren. 

We Streven ernaar om vooruitlopend op de inwerkingtreding van de Omgevingswet integraal te werken. Hiervoor is een initiatievenloket ingericht waarin collega’s ruimtelijke vraagstukken bespreken. 

 In de functie van junior ondersteuner initiatievenloket fungeer je als aanspreekpunt voor het initiatievenloket. 

 Het initiatievenloket is een overleg waarin ruimtelijke vraagstukken integraal besproken worden. Het gaat om verzoeken voor bouwen (in strijd met het bestemmingsplan), bestemmingswijzigingen, legalisatieonderzoeken en overige verzoeken. Er is een klein en groot initiatievenloket. In het kleine loket worden kleinere en standaard verzoeken besproken en in het grote loket met name grote woningbouwinitiatieven. Voor beide loketten fungeer je als aanspreekpunt. 

 Als ondersteuner van het loket voer je voorbereidende werkzaamheden uit, zoals het schrijven van memo´s bij de stukken en verzorg je de coördinatie van behandeling en afhandeling van zaken. Daarnaast voer je in samenspraak met de secretaresse de verslaglegging en andere administratieve werkzaamheden uit voor het loket. 

 Naast de ondersteuning van het initiatievenloket lever je een bijdrage aan diverse RO-werkzaamheden. Zoals:

- Het schrijven van ruimtelijke afwegingen voor bouwaanvragen;
- Het behandelen van aanvragen voor bestemmingswijzigingen;
- Het schrijven van bestemmingsplannen;
- het meedenken in verschillende projectgroepen;
- En het behandelen van planschadeverzoeken.

?

 

Kandidaatomschrijving

Het team zoekt iemand met:
  • HBO werk- en denkniveau en een afgeronde relevante opleiding

  • Een leergierige houding en gemotiveerd om veel te leren

  • Affiniteit met (het maken van) bestemmingsplannen, gebiedsontwikkeling en planologie 

  • Een goed ontwikkeld analytisch denkvermogen maar ook een hands-on mentaliteit

  • Politiek/bestuurlijke sensitiviteit en omgevingsbewustzijn

  • Gevoel voor afstemming en samenhang tussen verschillende beleidsterreinen binnen de gemeente met bestuurlijk en maatschappelijk impact

  • Goede communicatieve en sociale vaardigheden waarmee je in staat bent relaties op te bouwen en deze te onderhouden.

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats op 30  juni in de middag.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.