Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Midden-Groningen
Logo van Gemeente Midden-Groningen

Kwaliteitsmedewerker Jeugd en Wmo

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Sluit over 21 dagen

Begindatum:

1 feb 2026

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

12 dec 2025
Opdracht tarief 95Opdracht uren 24
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdrachtomschrijving

Wat ga je doen

Als kwaliteitsmedewerker Jeugd controleer en toets je de kwaliteit van de dienstverlening binnen het sociaal domein. Je draagt bij aan de vertaling van beleid naar uitvoering en weet wat er speelt én wat er nodig is om de kwaliteit verder te verbeteren. Je beoordeelt werkprocessen, werkbeschrijvingen en administratieve procedures en signaleert verbeterpunten.

Een belangrijk onderdeel van jouw werk is de behandeling en afhandeling van bezwaar- en beroepszaken binnen het domein Jeugd en Wmo. Je ondersteunt bij de juridische onderbouwing, beoordeelt besluiten en analyseert trends in bezwaren om structurele verbeteringen aan te dragen. Jij zorgt dat we leren van signalen van inwoners en dat beleid en uitvoering steeds beter op elkaar aansluiten.

Met wie werk jij samen

Je werkt nauw samen met collega’s binnen het team Sociale Uitvoering Backoffice, beleidsadviseurs Jeugd, juristen, casemanagers en externe partners. Jij bent de verbindende schakel tussen beleid, uitvoering en kwaliteitsborging. Je coacht collega’s waar nodig om de dienstverlening en werkprocessen te optimaliseren en bent een sparringpartner voor teamleider en directie.

Eisen

  • Je hebt ervaring met gemeentelijk beleid en de bijbehorende procedures en kunt deze in de praktijk toepassen.
  • Je hebt inhoudelijke kennis van de Jeugdwet en ervaring met bezwaar- en beroepsprocedures binnen het sociaal domein.
  • Een afgeronde hbo- of wo-opleiding in een relevante richting;
  • Minimaal 3 jaar werkervaring binnen het vakgebied;
  • Ervaring met kwaliteitsverbetering en procesoptimalisatie;
  • Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie en met gemeentelijke besluitvormingsprocedures;
  • Ervaring in opstellen van verweerschriften en bezwaar en beroep op zitting af doen;
  • Sterk analytisch vermogen: trends en signalen vertalen naar structurele verbeteringen;
  • Ervaring als coach of sparringpartner binnen teams.
  • De aanbieder gaat akkoord met de algemene inkoopvoorwaarden levering en diensten van de gemeente Midden-Groningen en de door de gemeente opgestelde overeenkomst van opdracht.
  • De opdracht kan uitsluitend worden gegund aan personele dienstverleners en niet aan zelfstandigen (conform de Wet DBA).
  • De kandidaat is in het bezit van een recente geldige goedgekeurde VOG passend bij de opdracht die uitgevoerd gaat worden.
  • Uit de offerte blijkt duidelijk wie de contactpersoon is voor de opdrachtgever.
  • Kandidaat heeft aantoonbaar minimaal drie jaar werkervaring binnen het sociaal domein, specifiek Jeugd.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kennis van het sociaal domein, jeugd en de jeugdwet binnen een gemeentelijke organisatie.
  • Ervaring met bezwaar- en beroepsprocedures binnen een gemeentelijke organisatie. Daarnaast ervaring met kwaliteitsverbetering, procesoptimalisatie en het beoordelen van werkprocessen.
  • In hoeverre heeft kandidaat inhoudelijke kennis en ervaring (blijkt uit interview).
  • In hoeverre beschikt kandidaat over de genoemde competenties (blijkt uit interview).
  • Waaruit blijkt dat kandidaat beschikt over een sterk analytisch vermogen: trends en signalen vertalen naar structurele verbeteringen (blijkt uit interview).
  • In hoeverre heeft kandidaat ervaring als coach of sparringpartner binnen teams (blijkt uit interview).

Competenties

  • Verbindend en coachend vermogen – je stimuleert collega’s, luistert actief en denkt constructief mee.
  • Juridische zorgvuldigheid gecombineerd met menselijke maat.
  • Analytisch en kwaliteitsgericht – je ziet patronen, beoordeelt processen en ziet waar verbetering nodig is.
  • Communicatief sterk, zowel mondeling als schriftelijk.
  • Proactief, betrouwbaar en zelfstandig – je werkt met verantwoordelijkheid en ruimte om het werk zelf vorm te geven.

Organisatie en team

Je werkt nauw samen met collega’s binnen het team Sociale Uitvoering Backoffice, beleidsadviseurs Jeugd, juristen, casemanagers en externe partners. Jij bent de verbindende schakel tussen beleid, uitvoering en kwaliteitsborging. Je coacht collega’s waar nodig om de dienstverlening en werkprocessen te optimaliseren en bent een sparringpartner voor teamleider en directie.

Gespreksinformatie

Interviewplanning

Interviews worden z.s.m. gepland na beoordeling van de offertes.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Niets over bekend.

Hybride: Geen verdere informatie

Aantal professionals of FTE: 1 persoon

Overig algemeen:

Dienstencategorie

Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code

79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Bijlagen

Gevraagde documenten

Aanleveren bij offerte

  • Motivatiebrief

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via susan.peschier@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Onze adviseurs staan je graag persoonlijk te woord op maandag t/m vrijdag tussen 09:00 en 17:00 uur. Je kunt jouw vraag alvast stellen via de contactpagina of kom terug op een ander tijdstip!
Opdracht Adviseur