Ervaren Casemanager WMO

Gorecht-Oost 157, 9603 AE Hoogezand, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
80 36 Groningen

Begindatum:

15 jul 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

17 jun 2024

Opdrachtomschrijving
De gemeente Midden-Groningen heeft 4 sociale teams. In die teams werken veel organisaties samen. De teamleden geven informatie, advies en hulp aan inwoners over onderwerpen als eenzaamheid, problemen met het wonen, schoonmaken en gebruiken van het eigen huis, opvoeding van kinderen, zorgen over iemand in de buurt of mantelzorg. De teams kenmerken zich door een collegiale sfeer, waarin een grote bereidheid heerst om samen te werken en de beste ondersteuning voor de inwoner te realiseren.

De functie
De casemanagers WMO werken integraal en zijn in staat om vraagverheldering op alle levensdomeinen te doen en vertalen dit naar een ondersteuningsplan met doelen.

De belangrijkste taken van deze functie zijn:

De belangrijkste taak van de casemanager is het wegwerken van de wachtlijst van WMO aanvragen waarbij het zwaartepunt ligt op begeleiding.

Om hier invulling aan te geven zal de casemanager:

  • Gesprekken voeren met inwoners die ondersteuning kunnen gebruiken, ongeacht de problematiek.

  • Informeren en advies geven, zorgen voor vraagverheldering, ondersteuning en activering met als doel inwoners te stimuleren in hun zelfredzaamheid en participatie.

  • Samen met de bewoners een plan maken om de eigen kracht te benutten, mogelijkheden van sociale netwerken en voorliggende voorzieningen en levert relevante informatie aan m.b.t. de inzet van WMO-voorzieningen voor de maatwerkspecialist WMO.

  • De regie nemen in situaties waarbij er in het gezin/huishouden sprake is van meervoudige en complexe problematiek.

Kandidaatomschrijving
Het team zoekt iemand met:

  • Ruime allround kennis van WMO met in het bijzonder de begeleiding 

  • HBO werk- en denkniveau

  • Ervaring met regiesysteem X-Works is een pré

  • Bekendheid met de specifieke problematiek van de inwoners van deze regio

  • Kennis van de WMO-verordening en nadere regels

  • Enthousiasme voor het vakgebied en de wil om samen te werken

Interviewplanning
De gesprekken vinden plaats op woensdag 3 juli tussen 10:00-13:00.

Toelichting op rooster
Minimaal 32 uur.

Dienstencategorie
Diensten voor plaatsing van personeel en personeelsverschaffing

CPV code
79000000-4 - Zakelijke dienstverlening: juridisch, marketing, consulting, drukkerij en beveiliging

Eisen

Opleiding
De kandidaat heeft aantoonbaar op CV HBO werk- en denkniveau.

Werkervaring
De kandidaat heeft aantoonbaar op CV recente kennis van en ervaring met het sociaal domein met specialisatie Wmo als casemanager bij een gemeente.

Inkoopvoorwaarden
Het is een vereiste om akkoord te gaan met de algemene inkoopvoorwaarden leveringen en diensten gemeente Midden-Groningen en de door de gemeente Midden-Groningen opgestelde overeenkomst van opdracht (zie bijlagen).

Gunningscriteria

Weging prijsdeel: 25 %

Werkervaring
De kandidaat heeft aantoonbare ervaring met regiesysteem X-Works - Weging: 5 %

Werkervaring 2
De kandidaat heeft aantoonbare kennis van en ervaring met het sociaal domein met de specialisatie Wmo als casemanager bij een gemeente. Hoe beter de kennis en ervaring aansluit, hoe meer punten. Recente ervaring weegt hierin zwaarder dan ervaring in het verleden - Weging: 30 %

Werkervaring 3
De kandidaat heeft ervaring in het werken bij een gemeente en weet hoe een gemeente werkt - Weging: 5 %

Werkervaring 4
De kandidaat is bekend met het zorglandschap en/of sociale kaart gemeente Midden-Groninge - Weging: 10 %

Interview
Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

Tijdens het interview zullen we toetsen op werkervaring en kennis die van belang zijn om de opdracht goed te kunnen uitvoeren - Weging: 25 %

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.