Teamleider P&O (tijdelijke waarneming)

Gemeente Midden-Delfland

Anna van Raesfeltstraat 37, 2636 HX Schipluiden, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 20-24

Begindatum:

8 sept 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

20 - 24

Publicatiedatum:

16 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

We zoeken voor vier maanden een interim teamleider die het team verder brengt, energie geeft, en zorgt voor een stevige verbinding binnen het team, met andere teams en met de organisatie als geheel.

Je bent verantwoordelijk voor de dagelijkse aansturing van het team P&O en werkt vanuit het principe van rolgericht werken. Je zorgt voor duidelijke randvoorwaarden zodat collega’s hun werk optimaal kunnen doen, bent zichtbaar en benaderbaar, en stimuleert zowel individuele als teamontwikkeling.

Je versterkt de samenwerking binnen P&O, tussen de teams van de afdeling Bedrijfsvoering en met de rest van de organisatie. Je bewaakt de voortgang op lopende opgaven, zoals de professionalisering van de P&O-functie en het sturen op de HR-agenda.

Daarnaast:

  • Ben je sparringpartner voor de afdelingsdirecteur Bedrijfsvoering;

  • Vertegenwoordig je P&O in het MT en draag je bij aan integraliteit binnen de afdeling;

  • Signaleer je knelpunten, kansen en risico’s en handel je daar direct op;

  • Verbind je de expertise van het team aan de organisatiedoelen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 7 jaar in een leidinggevende functie binnen een overheidsorganisatie;
  • Aantoonbare werkervaring met het aansturen en ontwikkelen van P&O-teams;
  • Beschikbaar vanaf 8 september 2025 voor 2024 uur per week, verdeeld over minimaal drie werkdagen.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als teamleider P&O bij een gemeentelijke organisatie (25 punten);

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van HR, licht dit duidelijk toe in het cv (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het leiden van teams in een verander- en ontwikkelingcontext, noem hiervan een duidelijk voorbeeld in het cv (20 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met leidinggeven aan 5 - 15 medewerkers en benoem waar dit is opgedaan (10 punten);

  • Aantoonbare werkervaring in een teamleider rol binnen een P&O afdeling van een gemeente (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het werken met rollen in plaats van traditionele functiestructuren, licht dit duidelijk toe middels een aparte alinea in het cv (10 punten)

  • Beschikbaar vanaf 1 september 2025 voor 20–24 uur per week, verdeeld over minimaal drie werkdagen (5 punten)'.

Competenties

  • Verbindend leiderschap;

  • Resultaatgerichtheid;

  • Hands-on instelling;

  • Coachend vermogen;

  • Organisatiesensitiviteit;

  • Communicatieve vaardigheid.

Organisatie en team

Organisatie

Midden-Delfland is niet zomaar ‘een gemeente’. Het grijze pak past ons niet. We hebben oog voor onze inwoners, het landschap, de karakteristieke dorpen en elkaar.

We zijn geïnteresseerd in jou
Bij ons werken mensen met idealen, goede ideeën, empathie, kennis en kunde. Inwoners en medewerkers voelen zich begrepen, geholpen, betrokken en thuis. We zijn benaderbaar, tonen oprechte belangstelling en luisteren écht. Naar elkaars verhalen, wensen en vragen. We kijken naar het geheel en zoeken naar een passend antwoord. Ook als we daarvoor van de gebaande paden moeten wijken.

Dit is jouw team

Je geeft tijdelijk leiding aan het team Personeel & Organisatie (P&O), een volwassen en deskundig team van gedreven professionals. Zij werken volgens een rolgericht organisatiemodel, wat helpt bij de voortdurende ontwikkeling en professionalisering van zowel het team als de P&O-functie in de organisatie. Het ambitieniveau is hoog en er liggen volop kansen om als interim-teamleider het verschil te maken.

Samen met de andere teamleiders maak je deel uit van het managementteam, waar eveneens ontwikkeling centraal staat.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 27 augustus tussen 9:00 uur en 12:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 26 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: dinsdag en donderdag verplicht op kantoor.

Gezien de aard en duur van de opdracht én de behoefte aan zichtbaarheid en begeleiding voor het team, verwachten we dat je minimaal 70% van de werktijd op kantoor aanwezig bent.

Overige informatie

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding;

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)’;

  • Bij gunning zal er om een Verklaring betalingsgedrag nakoming fiscale verplichtingen gevraagd worden.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Midden-Delfland mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Midden-Delfland mag. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur