Projectleider Kulturhusen

Raadhuisstraat 1, 7721 AX Dalfsen, Nederland

Sluit over 17 dagen
Geen maximum 16 (start, maar in de loop van de opdracht zal dit minder worden). Overijssel

Begindatum:

1 okt 2025

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

16 aug 2025

Omschrijving

Opdracht

In Dalfsen kennen we een aantal Kulturhusen waarbij ieder Kulturhus een eigen vorm en omvang heeft. In Dalfsen participeren onder andere de Bibliotheek, SAAM, kinderopvang en GGD samen met sportverenigingen, culturele instellingen en scholen in het concept. Het Kulturhusconcept voorziet daarnaast in vergaderfaciliteiten en ontmoetingsplekken. Bedoeling is dat door inventieve verbindingen tussen participanten meerwaarde ontstaat. En daarmee een belangrijke bijdrage levert aan de vitaliteit en reuring in kernen. De stichtingsbesturen zijn verantwoordelijk voor de zorg voor het gebouw en de bijbehorende faciliteiten, en hebben daarnaast de verantwoordelijkheid om de samenwerking tussen de participanten aan te jagen en te stimuleren. Het bestuur ontvangt hiervoor subsidie van de gemeente.

Doel van de Opdracht
De opdracht richt zich op de implementatie van de harmonisatie van subsidies, de privatisering van Kulturhus De Mozaïek in Lemelerveld en de begeleiding van het proces rondom de vorming van een nieuw te vormen Kulturhus in Hoonhorst. Hierbij speel je een cruciale rol in het realiseren van deze doelstellingen en het versterken van de maatschappelijke infrastructuur in de gemeente Dalfsen.

De opdracht is voor 16 uur, maar gedurende de opdracht kunnen de uren terug gaan lopen.

Verantwoordelijkheden:

  • Coördinatie en implementatie van een strategische aanpak voor de harmonisatie van subsidies.

  • Coördinatie van het privatiseringsproces van Kulturhus De Mozaïek en de bestuurlijke advisering daaromtrent.

  • Coördineren van het proces voor de oprichting van Kulturhus Hoonhorst.

  • Bestuurlijke advisering die voortvloeit uit de verschillende deelopdrachten.

  • Samenwerken met verschillende afdelingen binnen de gemeente en lokale maatschappelijke partijen.

  • Rapporteren aan de ambtelijk opdrachtgever over de voortgang van het project.

Kandidaat omschrijving

Op basis van jouw (gemeentelijke) ervaring kun je zelfstandig aan de slag en werk je samen met andere collega’s binnen verschillende eenheden en met diverse externe partners. Je beschikt over hbo werk- en denkniveau en een werkervaring die aansluit bij de werkzaamheden en het werkveld.

Het is belangrijk dat je snel kunt schakelen, een zelfstarter bent en makkelijk verbindingen legt met en tussen collega’s en externe partners om resultaten te realiseren. Je adviseert aan de wethouder, het college van B en W en de gemeenteraad. Je hebt een goed gevoel voor bestuurlijke verhoudingen en beschikt over politieke sensitiviteit. De onderwerpen binnen deze opdracht vragen om nauwe samenwerking met diverse collega’s. Denk dan aan financieel adviseurs, adviseur vastgoed, juridisch adviseur en strategisch adviseur. Samen dragen jullie zorg voor integrale advisering aan het bestuur en samenhangende uitvoering. 

Eisen

  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als beleidsadviseur binnen het sociaal domein;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een beleidsadviserende functie op het gebied van accounthouderschap sociaal maatschappelijke voorzieningen (vermeld dit duidelijk in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring, in de afgelopen 5 jaar in het samenwerken met diverse externe partijen waarbij sprake is van integrale advisering (benoem separaat een voorbeeld in het cv).

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare kennis van wettelijke - en gemeentelijke kaders op het gebied van maatschappelijke voorzieningen (beschrijf dit separaat met een voorbeeld in het cv) (25 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het Kulturhusconcept (35 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met het privatiseren van maatschappelijk vastgoed (15 punten);

  • Aantoonbare kennis van de Awb en het subsidiebeleid bij gemeenten (15 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met de (door)ontwikkeling van maatschappelijke voorzieningen binnen een gemeentelijke instelling (10 punten).

Competenties

  • Resultaatgericht;

  • Snel kunnen schakelen;

  • Zelfstarter;

  • Makkelijk verbindingen kunnen leggen met en tussen collega's;

  • Communicatief vaardig;

  • Politiek sensitief;

  • Gevoel voor bestuurlijke verhoudingen.

Organisatie en team

De Gemeente Dalfsen, gelegen aan de oevers van de Overijsselse Vecht, is een plattelandsgemeente met ongeveer 30.000 inwoners. Met de grootste kernen Dalfsen, Nieuwleusen, Lemelerveld, Oudleusen en Hoonhorst, beslaat de gemeente een uitgestrekt buitengebied en is het een actieve deelnemer binnen de Regio Zwolle. Daarnaast is Dalfsen lid van de P10, het samenwerkingsverband van grote plattelandsgemeenten, en van de Talentenregio.

Dalfsen staat bekend als een veelzijdige gemeente met een uitstekende leefomgeving. In 2023 heeft het CBS vastgesteld dat de inwoners van Dalfsen de gelukkigste van Nederland zijn, iets waar wij enorm trots op zijn. De gemeente hecht veel waarde aan duurzaamheid en een goede woon-, werk- en leefomgeving. Samenwerken is de kracht van onze organisatie.

Bij de gemeente Dalfsen werken circa 300 betrokken en bevlogen medewerkers die dagelijks bijdragen aan het welzijn van onze inwoners. Onze organisatie voegt waarde toe door effectieve samenwerking, zowel intern als extern, met oog voor de veranderende samenleving. Werken bij Dalfsen betekent deel uitmaken van een hecht team dat samen voor elkaar klaar staat.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 08 september 2025 09:00. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 09 september 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: n.v.t.

Overige informatie

  • De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur