W2025-16 Toezichthouder fysieke leefomgeving

Stadhuisplein 1, 5461 KN Veghel, Nederland

Sluit over 7 dagen
85 32 Noord-Brabant

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

11 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente Meierijstad is reeds enkele jaren bezig met een aanpak van vakantieparken. Op dit moment werkt het Ministerie van Volkshuisvesting en Ruimtelijke Ordening aan een instructieregel om permanent wonen op een recreatiepark onder voorwaarden toe te staan. In afwachting van deze regel wil de gemeente Meierijstad een actueel beeld krijgen van de brandveiligheid op het park en het bouwen in strijd met het Besluit bouwwerken leefomgeving en het Omgevingsplan. Daardoor ontstaat er ruimte voor de tijdelijke inzet van een toezichthouder fysieke leefomgeving.

De werkzaamheden bestaan uit:

  • Inventariseren of bij recreatieverblijven uitgevoerde bouwwerkzaamheden vergunningvrij of (omgevings)vergunningplichtig, meldingspichtig zijn.

  • Inventariseren of recreatieverblijven en het bijbehorende perceel brandveilig zijn.

  • Eventuele legalisatiemogelijkheden beoordelen;

  • Bureauonderzoek en controles ter plaatse uitvoeren;

  • Controlerapporten opstellen;

  • Ondersteunende rol tijdens handhavingstraject (juridisch/administratief);

  • Signalerende functie in het kader van ondermijning en/of zorgwekkende situaties op het park.

Je maakt onderdeel uit van het team en kunt aanwijzingen en instructies krijgen over de wijze waarop de werkzaamheden moeten worden uitgevoerd.

Kandidaat omschrijving

De kandidaat is zelfstandig, beschikt over politiek en bestuurlijke sensitiviteit en is omgevingsbewust. Hij/zij kan omgaan met veranderingen en weerstand. Heeft naast de gewenste opleiding en actuele kennis van de Omgevingswet, het Bbl, het Bal etc. ook enkele jaren ervaring met het werken in en voor een gemeente; Heeft ervaring in het houden van toezicht op de geldende wetgeving. Heeft ervaring met registratiesystemen zoals LEEF, geoWEB en andere systemen op het gebied van toezicht en handhaving.
De kandidaat is bij het detacheringsbureau in loondienst en is geen schijnzelfstandige in het kader van de wet DBA. U geeft gemotiveerd aan in uw inschrijving dat hieraan wordt voldaan.

Kandidaat zorgt zelf voor laptop en telefoon en heeft een VOG die niet ouder is dan 2 maanden.

Eisen

  • HBO werk- en denkniveau

  • 3 tot 5 jaar gerichte werkervaring

  • Kennis van besluit bouwwerken leefomgeving

  • Ervaring mbt toezicht brandveiligheid

  • Toezichthouder duidelijk in communicatie/stressbestendig.

Wensen en competenties

Wensen

  • Prijs
    Weging: 30 %

  • Kandidaat heeft bij voorkeur aanvullende kennis op het gebied van brandveiligheid en bouwen, Omgevingsplan, Bbl en Bal.
    Weging: 20 %

  • Kandidaat heeft bij voorkeur aanvullende en aantoonbare ervaring op het gebied van permanent wonen op vakantieparken en handhavingstrajecten fysieke leefomgeving.
    Weging: 20 %

  • Accuraat Communicatief Bestuurlijk sensitief
    Weging: 5 %

  • Interview
    Weging: 25 %

Competenties

  • Accuraat

  • Communicatief

  • Bestuurlijk sensitief

Organisatie en team

De kandidaat is zelfstandig, beschikt over politiek en bestuurlijke sensitiviteit en is omgevingsbewust. Hij/zij kan omgaan met veranderingen en weerstand. Heeft naast de gewenste opleiding en actuele kennis van de Omgevingswet, het Bbl, het Bal etc. ook enkele jaren ervaring met het werken in en voor een gemeente; Heeft ervaring in het houden van toezicht op de geldende wetgeving. Heeft ervaring met registratiesystemen zoals LEEF, geoWEB en andere systemen op het gebied van toezicht en handhaving.De kandidaat is bij het detacheringsbureau in loondienst en is geen schijnzelfstandige in het kader van de wet DBA. U geeft gemotiveerd aan in uw inschrijving dat hieraan wordt voldaan.Kandidaat zorgt zelf voor laptop en telefoon en heeft een VOG die niet ouder is dan 2 maanden.

Gespreksinformatie

De gesprekken worden gevoerd op maandag 11 augustus tussen 10.00 uur en 14.30 uur. Het zou fijn zijn als je hier rekening mee wil houden.

Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.
In het gesprek wordt verder ingegaan op de functie eisen en gunningscriteria.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

In principe gaat het om inzet tijdens kantooruren. Incidenteel zal een controle of andersoortige inzet in de avonduren plaatsvinden.

Optie verlenging: 3 x 6 maanden

Standplaats: Veghel, Gemeente Meierijstad

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur