thumbnail
thumbnail

W2024-05 Locatiemanager bewonerszaken opvang ontheemden

Stadhuisplein 1, 5461 KN Veghel, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
100
36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jan 2024

Einddatum:

31 dec 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

18 nov 2023

Omschrijving van de opdracht
Je gaat werken als locatiemanager voor de opvang van asielzoekers en/of (Oekraïense) vluchtelingen. Op dit moment gaat het om twee locaties in de gemeente Meierijstad met in het totaal ongeveer 200 asielzoekers. Dat kunnen meer locaties en meer asielzoekers en/of vluchtelingen worden. Jij bent – samen met jouw collega locatiemanager – verantwoordelijk voor het reilen en zeilen op de locaties. Je stuurt (mede) een team van medewerkers aan. Je begeleidt en coacht hen. Jij bent met name verantwoordelijk voor bewonerszaken, zoals het bijhouden van een database met aanwezige bewoners, het organiseren van BSN-nummers, afspraken met de IND etc. Je hebt goede contacten met onder meer COA, Vluchtelingenwerk en zorgorganisaties. Je betrekt bewoners bij de gang van zaken op de locatie en belegt daartoe onder meer regelmatig bewonersbijeenkomsten. Je zorgt ervoor dat bewoners weten wat hun rechten en plichten zijn. Je ziet (mede) toe op een prettig woon- en leefklimaat op de locatie(s) waarbij autonomie, zelfredzaamheid en gezamenlijke verantwoordelijkheid kernbegrippen zijn. Daarnaast wil je een goede buur zijn. Je zet je in voor goede contacten met omwonenden en met lokale partners en partijen. Je zorgt voor een goede afstemming met jouw collega locatiemanager en stemt gevraagd en ongevraagd af met de gemeentelijke projectleider. Je hebt de ambitie om van de opvanglocaties in Meierijstad landelijke voorbeeldlocaties te maken en daarvoor is geen brug jou te ver. Je past je werktijden aan aan de omstandigheden.

Kandidaatomschrijving
Wij zoeken iemand die doel- en oplossingsgericht is, overzicht kan bewaren en van aanpakken weet. Iemand die proactief, nuchter én sociaal betrokken is. Iemand die knopen durft door te hakken, flexibel is en makkelijk contacten maakt en onderhoud. En iemand die om kan gaan met een diversiteit aan culturen en achtergronden. Ervaring bij en met het COA, IND, gemeentelijke opvanglocaties voor asielzoekers en/of (Oekraïense) vluchtelingen of aanverwanten is een grote pre. Ook kennis en ervaring van wet- en regelgeving m.b.t. asielzoekers en/of (Oekraïense) vluchtelingen en van (actuele) ontwikkelingen rond deze dossiers verdient de voorkeur. Daarnaast is het fijn als je gevoel hebt voor politiek-bestuurlijke verhoudingen en weet hoe het in gemeenteland werkt. Het is prettig als je thuis bent in de regio. In dit specifieke geval is het een extra aanbeveling als je (meerdere) talen spreekt. Je bent verder geen van negen tot vijf type. Deze functie vereist dat je ook bereid bent er ’s avonds of in het weekend te werken.  

Kandidaat maakt gebruik van eigen devices (smartphone en laptop).
Kandidaat heeft een VOG die niet ouder is dan 3 maanden.

Eisen

  • Kennis en ervaring
    Leidinggevende ervaring en capaciteiten. Gerichte en bewezen werkervaring: COA en/of gemeentelijke opvanglocaties. Affiniteit met en kennis van culturele diversiteit. Kennis van (actuele) ontwikkelingen als het gaat om asielzoekers en (Oekraïense) vluchtelingen. Dit dient te blijken uit het cv.

Gunningscriteria

  • Relevante taalkennis

  • Kennis van gemeentelijke organisatie

  • Gevoel voor politiek-bestuurlijke verhoudingen

  • Interview
    Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria.

    In het gesprek wordt verder ingegaan op de functie eisen en gunningscriteria.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Britt Emmen via 06 39 84 53 67 of per mail via britt.emmen@kbenp.nl.
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de W2024-05 Locatiemanager bewonerszaken opvang ontheemden die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.