Beleidsadviseur samenleving met aandachtsgebieden wonen en zorg, GIA en meldpunt crisiszorg

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als beleidsadviseur samenleving ontwikkel je beleid voor het brede Sociaal Domein en geef je hier verdere invulling aan. Jouw focus ligt daarbij in het cluster bestaanszekerheid, specifiek op de maatschappelijke opvang, beschermd wonen en GIA. Je sluit aan bij de regio en adviseert de portefeuillehouder strategisch op deze themas. Je vertaalt dit beleid naar concrete acties en projecten en draagt zorg voor realisatie. Je zorgt voor juiste planning en controle op de uitvoering vanuit het eigen vakgebied.

Over jou

  • Je hebt een afgeronde relevante HBO/WO-opleiding;

  • Je hebt kennis van het beleidsterrein Wmo bestaanszekerheid;

  • Je hebt ruime werkervaring opgedaan als beleidsadviseur binnen een gemeentelijke organisatie.

Eisen

  • In verband met de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties kan deze opdracht niet ingevuld worden door een ZZP-er. Kandidaat is geen ZZP-er en is op basis van een arbeidsovereenkomst in dienst bij uw bureau. Wij vragen u om de ‘Verklaring detachering in loondienst’ toe te voegen aan de dossierdocumenten in de aanbieding van uw kandidaat. U verklaart hierbij dat u dit document naar waarheid invult en voorziet van een handtekening door een rechtsgeldig bevoegde ondertekenaar. Dit document is onderdeel van de aanbesteding. Het niet naar waarheid invullen of het niet compleet invullen, wordt gekenmerkt als een foutieve inschrijving en betekent definitieve uitsluiting van deze aanbesteding of eerdere beëindiging van deze opdracht mocht deze gegund zijn. Zie de algemene inhuurvoorwaarden van FLEX West-Brabant.

  • Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden door de leverancier na gunning ban de opdracht. Pas wanneer de VOG in bezit is kan gestart worden met de opdracht.

  • Kandidaat is beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag wordt aangegeven.

  • Kandidaat is in staat op de startdatum, zoals in de aanvraag wordt aangegeven, te starten met de opdracht. Mits in bezit van een juiste VOG en ondertekende bruikleenovereenkomst voor de laptop.

  • Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren. Opdrachtgever is ermee akkoord dat deze laptop ter beschikking gesteld wordt. Kandidaat stemt ermee in om deze laptop te gebruiken voor het uitvoeren van de werkzaamheden en zal hiervoor een bruikleenovereenkomst ondertekenen via Flex-West-Brabant.

  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO/WO niveau. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft recente ervaring met (benoem specifiek onderdeel/taken uit de opdracht). Dit moet blijken uit het CV.

  • Uurtarief kandidaat is niet hoger dan maximumtarief (incl. Fee en Reiskosten).

  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.

  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een (politiek bestuurlijke/gemeentelijke) organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als beleidsadviseur op het dossier binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat heeft recente ervaring met wonen en zorg binnen een gemeentelijke organisatie, werkzaamheden met betrekking tot GIA, meldpunt Crisiszorg, beschermd wonen en maatschappelijke opvang. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat past binnen het team. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit moet blijken uit het gesprek.

  • Kandidaat beschikt over communicatieve vaardigheden, is goed op schrift, kan goed samenwerken (intern, extern in de regio en met maatschappelijke partners). Dit moet blijken uit het gesprek

Organisatie en team

Altena is een veelzijdige en jonge gemeente op de grens van Noord-Brabant, Zuid-Holland en Gelderland. Met maar liefst 226 km2 aan groen, water en innovatieve landbouw, met ondernemerschap en de op een na grootste binnenvaarthaven van Nederland. We zijn ambitieus en ontwikkelen ons continu, daarom investeren we in nog meer kwaliteit en versterking van onze organisatie. Er staat veel op onze agenda: een paar duizend woningen bouwen, de A27 verbreden, de binnenhaven uitbreiden en meer aandacht voor duurzaamheid en natuur. Ook jouw ontwikkeling heeft prioriteit, dus daar krijg je alle ruimte voor. Met zon 400 bevlogen collegas zetten we ons in voor ondernemers en inwoners.

Team Samenleving
De beleidsadviseur maakt onderdeel uit van team Samenleving. Binnen team Samenleving is het samenhangende beleid op het gebied van het sociaal domein gepositioneerd. Het team bestaat uit ongeveer 35 collegas, waaronder beleidsadviseurs, beleidsmedewerkers en beleidsondersteuners met verschillende aandachtsgebieden. Team Samenleving werkt vanuit de clusters kansengelijkheid, bestaanszekerheid en gezond leven. Het team werkt samen met verschillende maatschappelijke organisaties en inwoners. Daarnaast wordt er intensief samengewerkt met de uitvoerende teams binnen het sociaal domein. Enerzijds als vraagbaak en anderzijds om de beleidsmatige koers af te stemmen met de dagelijkse praktijk. De uitvoerende organisatie is onlangs anders ingericht met als doel om nog meer te werken volgens de gedachte een gezin, een plan, een regisseur.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op woensdagochtend 23 juli 2025

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur