Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

W2022-01 Secreatris Commissie voor Welstand gemeente Meierijstad

Stadhuisplein 1, 5461 KN Veghel, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
75 12 Noord-Brabant

Begindatum:

1 jan 2022

Einddatum:

30 jun 2022

Uren per week:

12

Publicatiedatum:

24 nov 2021

- Het voorbereiden en opstellen van de agenda voor commissievergaderingen waaronder:

- voor de commissie relevante stukken van een plan apart zetten voor presentatie

- bekijken en beoordelen volledigheid plannen

- inhoudelijk overleg casemanagers over plannen indien noodzakelijk

- voorlopige agenda opmaken en inschatten behandeltijden

- controle beschermde waarden en welstandsniveaus

- nagaan of aanvrager zijn/haar plan wil toelichten

- maken en informeren cq versturen afspraak

- vaststellen definitieve agenda

- agenda en plannen versturen naar commissieleden

- voorlopige adviezen uitzetten commissieleden

- publicatie welstandsagenda.

- Vastleggen vergaderruimte welstandscommissie (vooruit ivm beschikbaarheid vaste vergaderruimte)

- Uitzetten wekelijkse (standaard) agenda (ca. half jaar)

- Ambtelijke ondersteuning geven tijdens de commissievergaderingen onder andere:

-       stukken presenteren en waar nodig uitleg geven,

-       notuleren opmerkingen commissie voor controle advies

-       ontvangen en begeleiden bezoekers

- Ontvangst en uitzetten adviezen

- Controleren van het verslag aan de hand van op- en aanmerkingen commissie en zorgen dat het definitieve verslag tijdig wordt vastgesteld. Doorgeven van de  verslagen richting de casemanagers).

- Oplossingsgericht/informeel (voor-)overleg voeren binnen de organisatie en met aanvragers/ontwerpers (particulieren, bedrijven, gemeente, etc.) over de adviezen van de commissie

- Actief bijdragen aan en bijwonen van overleg met de wethouder en de bestuurlijke besluitvorming begeleiden

- Pro-actief voorstellen doen voor proces- en beleidsverbeteringen (onder andere de Welstandsnota) en deze in samenwerking met de collega’s doorvoeren

- Jurisprudentie bijhouden en een bijdrage leveren aan implementatie van nieuwe wetgeving

- Bijhouden van aanwezigheidsregistratie/controle facturen van de commissie

- Waar nodig de verbinding leggen tussen ambtenaren en welstandscommissie

 



Kandidaatomschrijving

Werken bij gemeente Meierijstad betekent werken bij een organisatie die zich continu ontwikkelt (Omgevingswet) en boordevol ambitie (Zelforganisatie) zit. Dat moet ook, want ook al hebben we mooie dingen bereikt, de samenleving blijft veranderen. Meierijstad is in beweging. Natuurlijk hebben we nog steeds veel te maken met regelgeving waar we op moeten toezien, maar in veel gevallen is er ruimte om samen met anderen tot oplossingen te komen. Ons standaard antwoord is niet ‘Nee, tenzij’, maar ‘Ja, mits’.

Je werkt samen met een team enthousiaste collega’s binnen het ruimtelijk domein.

Je hebt een VOG die niet ouder is dan 3 maanden

Interviewplanning

De gesprekken vinden plaats op maandag 20 december tussen 15.00 uur en 17.30 uur.
Het zou fijn zijn als je hier rekening mee wil houden.

Toelichting op rooster

Donderdagochtend is welstandscommissie.

Dienstencategorie

Andere diensten
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.