Projectleider gebiedstontwikkeling

Gemeente Altena

Sportlaan 170, 4286 ET Almkerk, Nederland

Sluit over 8 dagen
140 16 Noord-Brabant

Begindatum:

28 jul 2025

Einddatum:

31 okt 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Jouw werk 
Als projectleider zit je vooraan het proces. Je werkt aan gebiedsontwikkelingen, maar ook aan de realisatie van brede scholen of grote sportlocaties. Je bent een organisatietalent en natuurlijk leider. Je kunt goed omgaan met, of geniet zelfs van, continue verandering en ontwikkeling. Immers weet je waar je het over hebt ongeacht met welke partij je ook aan tafel zit. Je kent je doelen, wat er moet gebeuren om dat te realiseren, maar ook de gevoeligheden en uitdagingen. Je blijft daarbij gefocust op het projectresultaat en bent constant bezig met de haalbaarheid van ontwikkelingen en plannen en de risico’s daarbij. Je hebt bovendien een uitermate goede bestuurlijke antenne. 

Jouw rol is het managen van complexe gebiedsontwikkelingsprojecten en (ver)bouwprojecten. Van plan tot uitvoering. Je zet een projectteam neer en stuurt dit functioneel aan. Je houdt het budget, tijd en kwaliteit in de gaten en verantwoordt dit naar je opdrachtgevers. Je zorgt dat de risico's in beeld zijn en bedenkt beheersmaatregelen. Je hecht grote waarde aan de beginselen van Projectmatig Werken en rondt fases dus altijd af. Als er keuzes gemaakt moeten worden dan adviseer je het bestuur tijdig. Je bent verantwoordelijk voor participatietrajecten en betrekt onze inwoners bij de besluitvorming.  

Als projectleider functioneer je als vraagbaak om expertise en ervaringen rondom Projectmatig Werken te delen met collega’s uit de hele organisatie. Je maakt je omgeving beter maar evengoed leer je ook van je collega’s. 

Concreet hebben wij op dit moment een aantal nieuwe en lopende woningbouwprojecten. Daarnaast moet er door de te grote workload op dit moment een herverdeling van projecten gedaan worden dus worden er ook een aantal lopende projecten overgenomen van zittende projectleiders (waarbij een warme overdracht dus gegarandeerd is, dat werkt wel zo prettig). 

Over jou 

  • Je beschikt over een relevante, afgeronde opleiding, minimaal op hbo-niveau en hebt een wo werk- en denkniveau (bijv. ruimtelijke ontwikkeling, planologie of bestuurskunde); 

  • Je beschikt over ruime kennis en ervaring op het gebied van regelgeving, beleidskunde, gebiedsontwikkeling en bouwkosten; 

  • Je hebt minimaal 5 jaar relevante werkervaring opgedaan; 

  • Je hebt overduidelijk ervaring met projectleiding en hebt dan ook de bijbehorende kwaliteiten; 

  • Je beschikt over netwerkvaardigheden en bent een kei in plannen en organiseren. 

Eisen

  • Kandidaat heeft een afgeronde opleiding op minimaal HBO niveau op gebied van RO en Volkshuisvesting. Dit moet blijken uit het CV.

  • Kandidaat beschikt over 1 of over meer referenties.

  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.

  • Het uurtarief van de kandidaat is niet hoger dan het maximum tarief. (Tarief is inclusief de fee (2,5%), de reiskosten, kosten t.b.v. VOG aanvraag, evt. parkeerkosten en andere onkostenvergoedingen.) In uitzonderlijke gevallen worden dienstreizen vergoed.

  • Kandidaat heeft ervaring met werken binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

  • Geen ZZP

Wensen en competenties

Wensen

  • Kandidaat beschikt over een eigen telefoon.
    2p

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 5 jaar ervaring als Projectleider binnen woningbouwontwikkelingen - realisatie binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

    • Minder dan 3 jaar werkervaring (1 Punten)

    • 3 jaar werkervaring (2 Punten)

    • 4 jaar werkervaring (3 Punten)

    • 5 jaar werkervaring (4 Punten)

    • Meer dan 5 jaar werkervaring (5 Punten)

  • Kandidaat heeft in de afgelopen 2) jaar ervaring als projectleider op gebied van gebiedsontwikkelingen binnen een gemeentelijke organisatie. Dit moet blijken uit het CV.

    • Geen ervaring (0 Punten)

    • 1 of 2 succesvol afgeronde trajecten (5 Punten)

    • 3 of meer succesvol afgeronde trajecten (7 Punten)

  • Prijsscore ( laagste tarief / aangeboden tarief ) * maximale prijsscore
    2p

Competenties

  • Kandidaat past binnen het team.
    3p

  • Kandidaat beschikt over uitstekende communicatieve vaardigheden en kan op verschillende niveaus communiceren.
    3p

  • Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
    3p

Organisatie en team

Niet bekend

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Kandidaat kan een Verklaring Omtrent Gedrag overleggen. Deze dient z.s.m. aangevraagd te worden door de leverancier na gunning ban de opdracht. Pas wanneer de VOG in bezit is kan gestart worden met de opdracht. Op basis van het volgende profiel dient de VOG aangevraagd te worden:

  • Algemeen screeningsprofiel

  • Risicogebieden : 1,4,

  • Functieaspecten : 11,12,41

Gemeente Altena stelt een laptop in bruikleen ter beschikking om de werkzaamheden voor gemeente Altena op uit te voeren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur