Programmasecretaris Migratie

Markt 145, 5401 EJ Uden, Nederland

Sluit over 8 dagen
83 32 Noord-Brabant

Begindatum:

18 aug 2025

Einddatum:

18 feb 2026

Uren per week:

32

Publicatiedatum:

22 jul 2025

Omschrijving

Dit ga je doen Als programmasecretaris programma migratie draag je bij aan de ontwikkeling en uitvoering van het programma. Je hebt een divers takenpakket waarbij je veel schakelt met verschillende mensen uit de organisatie. Je ondersteunt en pakt de leiding op inhoudelijke zaken als beleidsvragen, besluitvormingsstukken en verschillende deelprojecten die binnen het programma lopen. Tegelijkertijd ben je medeverantwoordelijk voor de organisatorische kant en de bedrijfsvoering van het programma. Samen met de programmamanager bouw je door aan de structuur van het programma en houd je relevante stuurinformatie bij op gebied van financien, bestuurlijke processen en personele zaken. Ook fungeer je als rechterhand van de programmamanager waarbij je als sparringpartner werkt, zaken op een dieper niveau uitzoekt en voorbereidt, en adviseert. Met deze combinatie ben je een cruciale spin in het web die het overzicht houdt, zaken signaleert en strategisch meedenkt en -doet. Dit maakt dat je de ene dag bezig bent met het schrijven van een notitie voor de betrokken bestuurders en de volgende dag werkt aan de financiele onderbouwing voor een beleidsvraagstuk of een externe partner. Af en toe voer je ook gesprekken met inwoners en externe partijen, of ben je aanwezig bij verschillende bijeenkomsten en raadsvergaderingen.

Met wie werk je samen?

Je werkt in een klein en betrokken team van mensen die voor het Programma Migratie werken. Naast dat je nauw samenwerkt met de programmamanager, pak je met deze collegas verschillende zaken op. Tegelijkertijd werk je veel samen met de verschillende afdelingen in de brede organisatie, zoals het sociaal domein, financien en ruimte. Ook buiten de organisatie heb je contact met buurtgemeenten in de regio en andere externe organisaties zoals het COA.

Dit zijn wij  

Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een jonge gemeente met zes kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: een ruimtelijke en groene woon- en werkomgeving en toch alle voorzieningen in de buurt. Als ‘groentje’ onder de gemeenten weten we precies waar we heen willen. Maar eerlijk is eerlijk: we hebben nog wat stappen te zetten voordat we daar zijn. Boeiend? Zeker weten! Want er liggen bij ons volop kansen. Bij ons krijg je de ruimte om je mouwen op te stropen, te ondernemen en mee te bouwen aan onze gemeente. Dus wil je écht impact maken? Dan is dit het moment om in te stappen.  

Kandidaatomschrijving

Wat breng je mee? 

  • Je bent een proactieve young professional die maatschappelijke impact wil maken

  • Je kan goed schakelen tussen verschillende taken en daarin prioritering aanbrengen. Ook met veel lopende zaken, behoud jij het overzicht.

  • Je bent een snelle denker, die zich het thema migratie makkelijk eigen maakt. Waar nodig schakel je senior kennis in via de organisatie waaraan je verbonden bent. 

  • Je beweegt gemakkelijk in een politiek-bestuurlijke context. 

  • Je communiceert goed met zowel bestuurders als diverse inwoners, verenigingen etc.

  • Je hebt een kritische blik en geeft je mening op een overtuigende wijze.

  • Je hebt een achtergrond in bedrijfs- en/of organisatiekunde.

  • Je behoudt een goede balans tussen pragmatiek en duurzaam organiseren.

  • Je bent verbonden aan een project- en/of adviesbureau. 

Eisen

Wensen en competenties

Wensen

  • Je bent een proactieve young professional die maatschappelijke impact wil maken
  • Je kan goed schakelen tussen verschillende taken en daarin prioritering aanbrengen. Ook met veel lopende zaken, behoud jij het overzicht.
  • Je bent een snelle denker, die zich het thema migratie makkelijk eigen maakt. Waar nodig schakel je senior kennis in via de organisatie waaraan je verbonden bent.
  • Je beweegt gemakkelijk in een politiek-bestuurlijke context.
  • Je communiceert goed met zowel bestuurders als diverse inwoners, verenigingen etc.
  • Je hebt een kritische blik en geeft je mening op een overtuigende wijze.
  • Je behoudt een goede balans tussen pragmatiek en duurzaam organiseren.

Competenties

    Organisatie en team

    Dit zijn wij Even voorstellen. Wij zijn Maashorst. Een jonge gemeente met zes kernen, omgeven door natuur zoals je die nergens anders tegenkomt. Bij ons vind je het beste van twee werelden: een ruimtelijke en groene woon- en werkomgeving en toch alle voorzieningen in de buurt. Als groentje onder de gemeenten weten we precies waar we heen willen. Maar eerlijk is eerlijk: we hebben nog wat stappen te zetten voordat we daar zijn. Boeiend? Zeker weten! Want er liggen bij ons volop kansen. Bij ons krijg je de ruimte om je mouwen op te stropen, te ondernemen en mee te bouwen aan onze gemeente. Dus wil je echt impact maken? Dan is dit het moment om in te stappen.

    Gespreksinformatie

    De interviews vinden plaats op 5 augustus

    Overige informatie

    Benodigd aantal professionals: 1

    Dienstencategorie Andere diensten CPV code 98000000-3 - Overige gemeenschaps-, sociale en persoonlijke diensten

    Eisen Voorwaarden voor deelname Algemene voorwaarden inhuur derden 2018.1 Gemeente Maashorst.pdfAdditionele Voorwaarden Inhuur Derden Gemeente Maashorst (002).pdf

    Gevraagde documenten Aanleveren bij offerte Motivatiebrief

    Gunningscriteria Weging prijsdeel: 20 % Motivatiebrief Bij deze opdracht wordt om een motivatiebrief gevraagd. Deze weegt mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze motivatiebrief wordt beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Inhoudelijke visie op de rol van programmasecretaris migratie Adequate toelichting werkwijze: hoe wordt structuur, voortgang en overzicht gewaarborgd? Omschrijving van voortgangsevaluatie en ondersteunende infrastructuur Adequate omschrijving van borging van continuiteit en kennis Weging: 25 % Achtergrond en ervaring Ervaring in bedrijfskunde en/of organisatieontwikkeling Weging: 15 % Beschikbaarheid en flexibiliteit Inzetbaarheid op korte termijn Flexibiliteit in werktijden Werken op locatiethuis Op welke wijze wordt continuiteit geborgd vanuit bureau bij uitval kandidaat Weging: 15 % Interview Bij deze opdracht worden na de eerste selectieronde met een aantal partijen interviews afgenomen. Deze wegen mee in de uiteindelijke beoordeling. Deze interviews worden beoordeeld volgens de hieronder aangegeven criteria. Communicatieve vaardigheden en overige criteria die belangrijk zijn voor de opdracht (zie kandidaatomschrijving) Helder persoonlijk inzicht in de opdracht Aantoonbare motivatie ten opzichte van beleidsveld migratie Weging: 25 %

    Meer informatie
    Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
    Help
    Contact
    Help
    Hoe werkt het?
    Veelgestelde vragen
    Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
    Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
    Opdracht Adviseur Susan Peschier
    Susan Peschier
    Opdracht Adviseur
    Senior Adviseur Ernst Schoneveld
    Ernst Schoneveld
    Senior Adviseur