Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Maasdriel
Logo van Gemeente Maasdriel

Procesbegeleider Huisvesting Arbeidsmigranten

Kerkstraat 45, 5331 CB Kerkdriel, Nederland

Sluit over 10 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

16 - 0

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 16 - 0
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht
De Gemeente Maasdriel zoekt een procesregisseur die sterk is in het schakelen tussen tactiek en uitvoering. Samen met de projectleider ben je verantwoordelijk voor het proces om tot nieuwe beleidsregels rondom huisvesting arbeidsmigranten te komen. De werkzaamheden bestaan onder andere uit de volgende onderdelen:

  • Organiseren, structureren en bewaken van het totale beleidsvormingsproces van uitgangspunten, beleidskaders en beleidsregels.
  • Opstellen en bijhouden van een integrale planning en zorgen dat deadlines worden gehaald.
  • Tijdig signaleren van risico’s, knelpunten en bestuurlijke/politieke gevoeligheden en hierop adviseren.
  • Faciliteren en begeleiden van interne sessies waarin beleidsafwegingen worden gemaakt.
  • Ondersteunen bij het vertalen van input (onderzoek, participatie, bestuurlijke gesprekken) naar heldere beleidskeuzes.

Eisen

Vereisten / knock-outcriteria

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau op het gebied van bedrijfskunde, bestuurskunde of bedrijfseconomie;
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar in een coördinerende functie binnen een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met de huisvesting van arbeidsmigranten;
  • 'Bring your own device’ is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare werkervaring met het coördineren van projecten rondom huisvesting van arbeidsmigranten (20 punten);
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met huisvesting van arbeidsmigranten (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opzetten van nieuwe projecten en programma’s (20 punten);
  • Uiterlijk beschikbaar per 1 februari 2026 voor minimaal 16 uur per week gedurende de gehele opdracht, inclusief eventuele verlengingen (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met advisering aan bestuur en MT (20 punten).

Competenties

  • Verbindend;
  • Politieke sensitiviteit;
  • Overtuigingskracht;
  • Organisatievermogen.

Organisatie en team

Opdrachtgever
De gemeente Maasdriel is een ondernemende gemeente in de Bommelerwaard, waar ruimtelijke en maatschappelijke opgaven dicht bij elkaar liggen. Als organisatie zijn we compact, toegankelijk en werken we met korte lijnen tussen beleid, uitvoering en bestuur. We staan voor nuchterheid, samenwerken en eigenaarschap. De herijking van het beleid voor huisvesting van arbeidsmigranten is een belangrijke en gevoelige opgave binnen onze gemeente. Daarbij zoeken we een professional die past bij onze cultuur: iemand die overzicht houdt, verbinding creëert, zorgvuldig werkt en het bestuurlijk proces begrijpt.

Gespreksinformatie

Uitnodiging voor een selectiegesprek (Stap 3):
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door de administratieve partner zijn geselecteerd. De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek. De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek.

Selectiegesprek (Stap 4):
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

Planning:
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 7 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 januari 2026 bericht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 1x 6 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja.

Aantal professionals of FTE: 1 professional

Overig algemeen:

Functieschaal

Deze functie is ingedeeld in functieschaal . Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee administratieve partner

administratieve partner brengt voor deze opdracht € 1,90 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen

Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Overige informatie

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Deze dient voor de start van de opdracht aanwezig te zijn. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr