Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Oldebroek
Logo van Gemeente Oldebroek

Projectleider Wonen

Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 24

Omschrijving

Hoofdresultaat:
Bestuurlijke vaststelling van het Volkshuisvestingsprogramma en de implementatie van de programmatische werkwijze van het programma voor 1-9-2026 te hebben gerealiseerd.

De opdracht bestaat uit de volgende werkzaamheden:

 de procesbegeleiding van het nieuwe Volkshuisvestingsprogramma, waartoe behoren de aansturing van het externe bureau, de afstemming met de verschillende interne disciplines en externe partners, bestuurlijke afstemming en de voorbereiding van de besluitvorming;

  1. de verbinding met bestaande beleidsstukken en lopende projecten te leggen en deze mee te nemen in de op te stellen stukken;
  2. als sparringpartner optreden, meeschrijven aan het eindresultaat van het Volkshuisvestingsprogramma en waar nodig subonderdelen zoals een uitvoeringsparagraaf nader uitwerken.

Omdat wij deze kennis en expertise niet in huis hebben, zal er ook een junior medewerker worden opgeleid die de gemeente zelf in dienst gaat nemen. Het doel is om ook zoveel mogelijk kennis over te dragen naar deze junior medewerker zodat over 1,5 jaar deze kennis geborgd is binnen de organisatie en dat de junior medewerker deze werkzaamheden zelfstandig kan uitvoeren.

In deze opdracht ben je niet verplicht tot het bijwonen van vergaderingen/organisatiebijeenkomsten, tot het afleggen van verantwoording aan leidinggevende en ben je vrij om eigen werktijden in te richten.

Deze opdracht wordt met Opdrachtnemer gesloten waarbij Opdrachtnemer naar beste kunnen, naar eigen inzicht en onder eigen verantwoordelijkheid op onafhankelijke wijze invulling geeft aan de overeengekomen opdracht.

Eisen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkevaring in de afgelopen 10 jaar als Adviseur wonen bij een gemeente
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met volkshuisvestingprogramma's
  • Aantoonbare werkervaring met subsidieaanvragen op het gebied van woningbouw
  • Aantoonbare werkervaring met ruimtelijke ontwikkelingen in de stad en platteland

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau in de richting van ruimtelijke ordening en planologie (10 punten)
  • Minimaal 6 jaar aantoonbare werkevaring in de afgelopen 10 jaar als Adviseur wonen bij een gemeente (40 punten)
  • Minimaal 4 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met volkshuisvestingprogramma's (40 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met bestuurlijke afstemming met college en raad (10 punten)

Competenties

  • Bestuurlijk sensitief
  • Omgevingsbewust
  • Coachend

Organisatie en team

Organisatie

Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek:

De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Gespreksinformatie

Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
“Administratieve partner beoordeelt de cv’s op de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de Vereisten / Knock-outcriteria in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling”. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Administratieve partner beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Administratieve partner”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 14 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 12 januari 2026 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: 1x 6 maanden

Hybride: in overleg

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: .

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, do, vr