Begindatum:
15 jan 2026Einddatum:
15 apr 2026Publicatiedatum:
23 dec 2025Opdrachtgever
De gemeente Maasdriel (ca. 26.000 inwoners) ligt in het prachtige rivierenlandschap van de Bommelerwaard. Door de centrale ligging in Nederland, aan de A2, het spoor en de rivieren de Maas en de Waal, biedt Maasdriel vele mogelijkheden. Maasdriel bestaat uit 11 karakteristieke dorpen, met ieder hun eigen dynamiek. Onze kernwaarden zijn Lef, Samen en Trots.
De griffie in Maasdriel bestaat uit 3 fte. Naast de griffier zijn een senior raadsadviseur en commissiegriffier werkzaam. Sinds november is de commissiegriffier uitgevallen in verband met haar thuissituatie. De griffier en senior raadsadviseur hebben de werkzaamheden tijdelijk overgenomen. Inmiddels is duidelijk dat terugkeer van de commissiegriffier op korte termijn niet haalbaar is.
Om te voorkomen dat de druk verder toeneemt, ook in de wetenschap dat er extra werk komt in de aanloop naar de gemeenteraadsverkiezingen (maart 2026) en het starten met een nieuwe raad in de nieuwe bestuursperiode en de kwetsbaarheid van een klein team (3 personen) is het nodig dat vanaf januari wordt ingezet op een tijdelijke kracht ter ondersteuning van de griffie.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door administratieve partner zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 6 januari bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Optie tot verlenging: Optie tot verlenging: 1x 3 maanden
Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja.
Aantal professionals of FTE: 1 professional
Overig algemeen:
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. Deze dient voor de start van de opdracht aanwezig te zijn. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). BYOD
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.