Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.
Logo van Gemeente Oldebroek
Logo van Gemeente Oldebroek

Adviseur Erfgoed

Raadhuisplein 1, 8096 CP Oldebroek, Nederland

Sluit over 14 dagen

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

8 - 12

Publicatiedatum:

23 dec 2025
Opdracht tarief Geen maximumOpdracht uren 8 - 12

Omschrijving

Als adviseur erfgoed help jij mee om onze gemeente aantrekkelijk te houden voor iedereen die hier woont, werkt of op bezoek is. Je adviseert over monumenten en erfgoed. Je krijgt vier afgebakende opdrachten en werkt in een omgeving waar korte lijnen en samenwerking centraal staan.

  1. Het opstellen van een nieuw reglement voor de GAO adviescommissie en opnieuw inrichten adviescommissie. Dit moet uiterlijk 1 juli zijn opgesteld.
  • Het aanpassen van de subsidieverordening voor monumentenbeleid, deze is verouderd. Dit moet ook 1 juli zijn aangepast.

 

  • Actualiseren monumentenbestand; Begeleiden en opleveren onderzoek naar actualiseren monumentenbestand en het bestand karakteristieke panden. Hier moet nog veel werk in worden gedaan en dient 31 december 2026 geactualiseerd te zijn.

Op dit moment hebben wij deze kennis en expertise niet in huis. Er is al een junior medewerker aangetrokken door de gemeente. De junior collega ga je opleiden en je kennis overdragen zodat na een half jaar de junior medewerker dit zelfstandig kan overnemen.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbaar afgeronde opleiding op minimaal HBO bachelor niveau
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Adviseur erfgoed bij een overheidsinstelling
  • Aantoonbare werkervaring met de omgevingswet op het gebied van erfgoedverordening
  • Aantoonbare werkervaring bij een gemeente in de afgelopen 6 jaar

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als Adviseur erfgoed bij een gemeente (40 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met restauratieplannen (20 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met subsidieregelingen op het gebied van erfgoed (20 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met erfgoedregister (10 punten)
  • Aantoonbare werkervaring met Monumentenzorg (10 punten)

Competenties

  • Bestuurlijk sensitief
  • Coachen
  • Slagvaardig

Organisatie en team

Organisatie

Over de opdrachtgever, gemeente Oldebroek:

De gemeente Oldebroek is volop in beweging! Met elkaar werken we aan een organisatie die aansluit bij de samenleving en de mogelijkheden van deze tijd. Samen werken aan een sterke en leefbare samenleving. Die samenleving geven we met elkaar vorm; inwoners en gemeente vanuit onze kernwaarden Dienstverlenend, Eigenaarschap, Verbindend, Flexibiliteit en Vakbekwaam. Het onlangs gerenoveerde gemeentehuis is modern ingericht en biedt alle voorzieningen die jij nodig hebt!

Gespreksinformatie

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 8 januari 2026. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 7 januari bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Optie tot verlenging: 3x 6 maanden

Hybride: Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg

Aantal professionals of FTE: 1

Overig algemeen:

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement en laptop c.q. ipad moet meenemen voor alle zakelijke contacten.
  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi)
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via nina.dejong@kbenp.nl of met Nikki Nowack via nikki.nowack@kbenp.nl.
Contact
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contactpagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo, do, vr
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Afwezig
Werkdagen: ma, di, wo