Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Financieel Consultant

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 32 tot 36 Zuid-Holland

Begindatum:

8 sept 2025

Einddatum:

8 dec 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

22 aug 2025

Omschrijving

Voor de tijdelijke versterking van het team Financieel Advies zoeken wij een financieel consultant met ervaring in het ruimtelijk domein. De consultant levert gedurende de afgesproken periode een bijdrage op het gebied van:

  • het opstellen en toelichten van financiele analyses en adviezen voor projecten in het ruimtelijk domein;
  • het ondersteunen bij de totstandkoming van (meerjaren)begrotingen en rapportages;
  • het gevraagd en ongevraagd adviseren over de financiele haalbaarheid van ruimtelijke plannen.

Kaders van de opdracht

  • De werkzaamheden worden uitgevoerd in opdracht van de Senior Financieel Adviseur (eerste aanspreekpunt);
  • De consultant werkt samen met de collegas van team Financieel Advies en andere betrokken afdelingen, maar blijft zelfstandig verantwoordelijk voor de wijze van uitvoering van de werkzaamheden;
  • De opdracht heeft een tijdelijk karakter en eindigt zodra de piekbelasting is opgevangen.

Te behalen resultaten:

  • Financiele advisering ruimtelijke afdelingen;
  • Voorbereiden en voeren van budgetgesprekken;
  • Adviseren van afdelingsmanagement over formatie, bezetting en inhuur;
  • Financiele uitwerking van college- en raadsvoorstellen;
  • Uitwerken van begrotingswijzigingen;
  • Investeringsprogramma monitoren en liquiditeitsramingen opstellen;
  • Leveren van input voor de Planning & Control cyclus.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop (geen iPad); de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als financieel adviseur /consultant bij een gemeente;
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van financiele analyses en adviezen binnen het ruimtelijk domein;
  • Beschikbaar per september 2025 voor 32 tot 36 uur per week

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als financieel adviseur / consultant binnen een gemeente (25 punten);
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met financieel advisering binnen het ruimtelijk domein bij een gemeente (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van begrotingswijzigingen, correctieboekingen en memorialen (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met LIAS, benoem waar dit is opgedaan (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met ERPx benoem waar dit is opgedaan (10 punten);
  • Beschikbaar per 8 september 2025 voor 32 tot 36 uur per week (10 punten).

Competenties

  • Proactief;
  • Zelfstandig;
  • Samenwerken;
  • Analytisch vermogen;
  • Verantwoordelijkheid.

Organisatie en team

Organisatie

Een sociale en ondernemende gemeente met ruim 75.000 inwoners. Hier werken we samen met 650 collegas aan de best mogelijke dienstverlening voor inwoners, bedrijven en instellingen. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Onder het motto: vertrouwen, verbinden, verantwoordelijkheid en verbeteren.

Afdeling

Over de afdeling Bedrijfsvoering (BV)

Werken voor Bedrijfsvoering is werken voor de motor van de gemeente. Bij elke ontwikkeling of ieder proces is deze afdeling betrokken. Hier werken adviseurs en ondersteuners die collegas helpen hun werk te doen. Bij BV vind je HR, financien, communicatie, inkoop, facilitaire zaken, bestuursadvisering en juridische zaken. Kortom, grote afwisseling in collegas en in het werk.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op woensdag 3 september 2025 tussen 13:00 uur en 16:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen op vrijdag 29 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken. Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 26 augustus 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 27 augustus 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot donderdag 28 augustus 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties. Werkdagen: De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma. t/m vr.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur