DAS1.2025-39 Senior jurist omgevingswet

Stadhuisplein 1, 2311 EJ Leiden, Nederland

Sluit over 15 dagen
118 Zuid-Holland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

7 jul 2025

Omschrijving

Door een beperkte bezetting binnen onze afdeling is er een aanzienlijke achterstand ontstaan in de afdoening van legesbezwaren. Deze achterstanden belemmeren een tijdige en correcte dienstverlening aan onze inwoners en beïnvloeden de voortgang van het bezwaarproces negatief. Deze achterstanden zijn voornamelijk het gevolg van recente wijzigingen in de wet- en regelgeving op het gebied van woningmarktregulerende maatregelen hebben geleid tot een aanzienlijke toename van het aantal binnenkomende bezwaren, waaronder een substantiële groei in legesbezwaren. Deze tijdelijk toename overstijgt de reguliere capaciteit en werkdruk van de huidige vaste medewerkers. Gezien deze situatie is het noodzakelijk om tijdelijke externe capaciteit in te zetten om een inhaalslag te maken en de achterstanden op een effectieve en professionele wijze weg te werken. De inzet van externe partijen betreft een opdracht waarbij de opdrachtnemer zelfstandig verantwoordelijk is voor de uitvoering en het realiseren van de afgesproken resultaten.

Eisen

  • Kandidaat is geen ZZP’er

  • Uiterlijke startdatum op 18 augustus 2025

  • Een afgeronde academische opleiding Nederlands Recht (bij voorkeur bestuursrecht)

  • Minimaal 5 jaar werkervaring als (omgevingswet) jurist en met strategischjuridische advisering in een 100.000+ gemeente

  • Bereid om voltijds op kantoor in Leiden te werken

Wensen en competenties

Inschrijver dient in Mercell een CV en Beantwoording Gunningscriteria in, waarin de opleiding(en), werkervaring en toelichting van de aangeboden kandidaat staat beschreven. De aanbestedende dienst wenst in deze documenten in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

  • Afgeronde opleiding bestuursrecht

  • Affiniteit met het ruimtelijk domein, in het bijzonder ‘bouwen’

  • Kennis en ervaring op het gebied van monumenten strekt tot aanbeveling

  • Kennis en ervaring op het gebied van woningmarktregulerende maatregelen strekt tot aanbeveling

  • Ruime proceservaring strekt tot aanbeveling

  • Het CV mag maximaal drie (3) A4 zijn en de Beantwoording Gunningscriteria één (1) A4 in lettertype Arial 10 bestaan. Dit is inclusief Bijlagen.

  • Bij het overschrijden van het maximale aantal pagina’s, wordt alleen het maximale aantal pagina’s beoordeeld.

De kandidaat wordt voor het gesprek uitgenodigd wanneer deze is beoordeeld met een “8” of hoger voor subgunningscriterium 1. CV en Beantwoording Gunningscriteria. De aanbestedende dienst wenst in het gesprek in ieder geval de volgende aspecten terug te zien:

  • Toelichting bovenstaande

  • De kandidaat beschikt over overtuigingskracht

  • De kandidaat is communicatief sterk en een stevige gesprekspartner

  • De kandidaat beschikt over analytisch vermogen en is in staat een helder betoog neer te zetten

  • De kandidaat laat zien stressbesteding te zijn

  • De kandidaat laat zien een flexibele en oplossingsgerichte houding te hebben

Voor deze uitvraag geldt een plafond bedrag van €118,- (uurtarief) excl. Btw en inclusief salariskosten, sociale lasten, algemene kosten, reis- en verblijfkosten en de kosten voor hulpmiddelen die noodzakelijke zijn bij de uitvoering van de opdracht. Inschrijving boven dit bedrag worden terzijde gelegd. Het uurtarief dient uitsluitend vermeld te worden op het offerte/prijs-formulier. Het is niet toegestaan om het tarief te vermelden op andere documenten zoals het CV en de Beantwoording Gunningscriteria. Uw inschrijving kan dan ter zijde worden gelegd.

Organisatie en team

Gemeente Leiden

Gespreksinformatie

De initiële duur van de overeenkomst bedraagt 4 maanden, 32-36 uur per week, met optie tot verlenging van maximaal 8 maanden. De aanvangsdatum van de overeenkomst is op 18 augustus 2025. De tarieven zijn vast en onveranderlijk gedurende de looptijd van deze overeenkomst. Indexering van de uurtarieven is niet mogelijk.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur