thumbnail
thumbnail

Strategisch Inspecteur

Oldehoofsterkerkhof 2, 8911 DH Leeuwarden, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum
36 Friesland

Begindatum:

18 dec 2023

Einddatum:

31 okt 2024

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

21 nov 2023

Juridisch medewerker handhaving
(36 uur, tijdelijk)

Over deze vacature
Wil jij een bijdrage leveren aan een leefbare en veilige gemeente Leeuwarden? Sta je stevig in je schoenen en wil je werken in een dynamische omgeving waar geen dag hetzelfde is? Dan is dit misschien wel jouw droombaan!
Vanwege uitbreiding van de capaciteit is de eenheid Handhaving Veiligheidsdomein van de gemeente Leeuwarden op zoek naar een juridisch medewerker handhaving. Het gaat om een tijdelijke functie die we in eerste instantie voor de duur van een jaar willen invullen. Daarna gaan we nader bezien hoe we deze functie structureel in kunnen vullen.

Wat ga je doen
Als Juridisch medewerker handhaving is geen dag het zelfde. Je werkt nauw samen met de inspecteur buitenruimte en een aantal handhavers met het taakaccent openbare ruimte. Zij voeren toezichthoudende en handhavende taken uit in de fysieke openbare ruimte en kijken of de regels worden nageleefd op het gebied van bijvoorbeeld reclame, bomenkap, ligplaatsen, gebruik van gemeentegrond rond bouwplaatsen en evenementen. In geval van overtredingen pak jij het juridische vervolgtraject op en zorg je dat de juiste vervolgstappen worden gezet. Afhankelijk van de situatie zul je maatregelen moeten nemen zoals het opstellen van brieven om de overtreding te doen stoppen. 
Je werkt niet in rooster, maar het kan wel eens nodig zijn dat je buiten kantoortijden werkt. Je staat stevig in je schoenen wanneer je handhavend moet optreden en blijft respectvol in de bejegening van de burger. Je werkt extern nauw samen met onder meer collega’s van de buitendienst als het bijvoorbeeld gaat om het afvoeren en opslaan van zaken en intern met de handhavers in de uitvoering. Waar nodig huur je externe bedrijven in, bijvoorbeeld voor het verslepen van een groot schip. Het maken van rapportages, analyses, planningen en adviezen maakt ook onderdeel uit van je werk. 

Wie ben jij
Je bent een stevige persoonlijkheid die gaat voor resultaat en waar je collega’s op kunnen bouwen. Je hebt affiniteit met toezicht en handhaving in de openbare ruimte. Je beschikt over een goede kennis van het bestuursrecht op HBO-niveau zodat je zelfstandig brieven kunt opstellen en procedures kunt opstarten. In complexere zaken stem je de aanpak af met de juridisch adviseur. Je bent zelfstandig en je houdt het overzicht zodat op tijd de juiste stappen gezet worden. Je bent prettig in de samenwerking en kunt goed schakelen tussen alle betrokken partijen. Waar nodig pak je door en geef je aanwijzingen in de uitvoering. Verder:

  • Kun je je goed inleven in anderen maar ook grenzen stellen als dat nodig is;

  • Ben je zelfstandig, maar kun je ook goed in teamverband opereren;

  • Ben je representatief en heb je uitstekende mondelinge en schriftelijke uitdrukkingsvaardigheden;

  • Ben je prettig om mee samen te werken en heb je een goed gevoel voor humor;

  • Beschik je over doorzettingsvermogen, ook als zaken langer duren

Waar ga je werken
Handhaving Veiligheidsdomein zorgt door toezicht en handhaving voor veiligheid en leefbaarheid in de openbare ruimte. De juridisch medewerker handhaving is ondergebracht in de staf samen met -onder meer- de juridisch adviseurs en de inspecteur buitenruimte. Daarnaast zijn in het Team Handhaving Openbare Ruimte (THOR) de Integraal Handhavers ondergebracht. Zij zijn voor de burger duidelijk zichtbaar als ‘blauw op straat’ en houden zich bezig met een veelheid aan taken.

Eisen

  • Akkoord met de Algemene Inhuurvoorwaarden Inhuurdesk Gemeente Leeuwarden

  • Aanbieder is akkoord met de volgende artikelen mbt het door-/uitlenen van personeel:

    • Opdrachtnemer enkel Inhuurkrachten zal inzetten met wie hij zelf een arbeidsovereenkomst is aangegaan of met wie hij zelf een vooraf door de Belastingdienst goedgekeurde (model)overeenkomst van opdracht is aangegaan op basis van Tussenkomst (tenzij nadrukkelijk anders is overeengekomen) die toeziet op de op basis van een overeenkomst van opdracht ex artikel 7:400 BW uit te voeren werkzaamheden voor de Klant of Opdrachtnemer in de vorm van een Maatschap werkzaamheden verricht onder een overeenkomst van opdracht ex artikel 7:400 BW voor de Klant.

    • Indien de Opdrachtnemer Inhuurkrachten wenst in te zetten die niet bij haar in dienst zijn, kan dat slechts na schriftelijke toestemming van Het Flexhuis B.V. c.q. de Klant. Het Flexhuis B.V. c.q. de Klant heeft het recht aan deze inzet voorwaarden te verbinden, mede ter zekerstelling van haar eventuele verplichtingen jegens derden, waaronder begrepen de Belastingdienst en de Uitvoeringsinstellingen.

  • Je beschikt over een goede kennis van het bestuursrecht op HBO-niveau zodat je zelfstandig brieven kunt opstellen en procedures kunt opstarten.

Wensen

  • Kandidaat is

    • Zelfstandig zonder personeel (ZZP) obv van een goedgekeurde TUSSENKOMST modelovereenkomst van de Belastingdienst (bij gunning verplicht nummer overeenkomst communiceren) (0 Punten)

    • Aangeboden tarief is inclusief reiskosten

  • Mogelijkheid tot deta-vast, Kosteloze overname na 1 jaar.

Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Leya Schoonderwoerd via leya.schoonderwoerd@kbenp.nl of via 06 436 079 99.

Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Hibo Abdi via 06 43 36 34 42 of per mail via hibo.abdi@kbenp.nl.
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om je in te schrijven.

Documenten:

Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Help
Contact

Vind jouw volgende opdracht

Kies een interessante opdracht uit en klik op inschrijven. Daarna zal een van onze adviseurs binnen 48 uur contact met je opnemen. Na telefonisch contact, beoordeelt onze adviseur jouw CV en geeft terugkoppeling of deze goed aansluit bij de inhuuropdracht (eisen en wensen) en ambitie van de opdrachtgever.

Kies een opdracht

Ben jij de Strategisch Inspecteur die deze organisatie zoekt?

Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.