Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Jurist Omgevingswet

Luttenbergstraat 2, 8012 EE Zwolle, Nederland

Sluit over 13 dagen
115 24-36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 36

Publicatiedatum:

5 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

In jouw rol als jurist ben je verantwoordelijk voor het organiseren, adviseren, procederen en fungeer je als sparringpartner binnen het team. Je geeft juridisch advies aan teamleden, het management en het provinciaal bestuur. Daarnaast behandel je (hoger) beroepsprocedures, stel je adviezen op voor Gedeputeerde Staten en werk je mee aan de afhandeling van bezwaarprocedures. Ook vertegenwoordig je Gedeputeerde Staten in hoorcommissies en bij de bestuursrechter. Je bereidt antwoorden voor op vragen van Provinciale Staten en toetst de juridische houdbaarheid van teamproducten, waaronder beschikkingen. Proactief draag je bij aan het waarborgen van de kwaliteit van deze producten.

Eisen

  • Maximum uurtarief van 115,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer werk-werkverkeer;
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting rechtsgeleerdheid;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met bestuursrecht, vergunningverlening en omgevingsregelgeving;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal wo bachelor niveau richting rechtsgeleerdheid (20 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met bestuursrecht, vergunningverlening en omgevingsregelgeving (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als jurist omgevingswet bij een provincie (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met natuurregelgeven en handhaving (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het voeren van procedures bij de bezwarencommissie en/of de bestuursrechter (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten).

Competenties

  • Zelfstandigheid;
  • Nauwkeurig;
  • Oordeelsvorming;
  • Omgevingsbewustzijn;
  • Communicatief sterk in woord en geschrift.

Organisatie en team

Organisatie Werken bij Overijssel
Overijssel is een prachtige provincie om te wonen, te werken en te recreëren. Met elkaar maken we Overijssel iedere dag leefbaarder, mooier, veiliger en beter bereikbaar. De provincie werkt samen met gemeenten, waterschappen, het Rijk, ondernemers en maatschappelijke instanties. Samen zetten we ons in voor de toekomst van onze provincie.

Beschrijving Publieke Dienstverlening
De afdeling Publieke Dienstverlening houdt zich bezig met de uitvoering van het provinciaal grondbeleid, verstrekt subsidies en vergunningen en is verantwoordelijk voor toezicht en handhaving. Daarnaast ondersteunt zij het provinciaal beleid met beleidsonderzoeken, analyses en (GIS-) dataverwerking. De afdeling is een vliegwiel en verbinder als het gaat om het stimuleren van klantgerichte dienstverlening. De afdeling bestaat uit de volgende teams: Leiding, Vergunningverlening, Handhaving, Grondzaken, Subsidieverlening, DIGI (Data, Informatie, GIS & Innovatie) en Onderzoek & Advisering.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 juli 2025 vanaf 14.15 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf). Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens indexatieclausule artikel 12 van de modelovereenkomsten: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl). Werk-werk reiskosten mogen gedeclareerd worden (0,37 per kilometer).

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 14 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 15 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 18 juli 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur