Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Juridisch adviseur bezwaar en beroep

Omgevingsdienst Rivierenland

J.S. de Jongplein 2, 4001 WG Tiel, Nederland

Sluit over 11 dagen
Geen maximum 32 - 36 Gelderland

Begindatum:

4 aug 2025

Einddatum:

4 feb 2026

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

5 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Binnen het team Juridische zaken zoeken wij op dit moment 12 kandidaaten voor de functie van Juridisch adviseur bezwaar en beroep.

Jouw werkzaamheden zijn onder andere:

  • Het behandelen van complexe bezwaar- en beroepszaken (van het opstellen van een procesdossier, verweerschrift tot en met vertegenwoordiging van de colleges van B&W bij zittingen);
  • Het geven van juridisch advies (intern en extern) op het gebied van het omgevingsrecht. Bijvoorbeeld adviesvragen van de andere teams binnen de ODR (bijvoorbeeld vergunningverlening of handhaving) of adviesvragen van onze opdrachtgevers;
  • Je bent een vraagbaak voor collegas m.b.t. omgevingsrecht vraagstukken;
  • In algemene zin draag je bij aan de kwaliteit van de producten die door de ODR worden geleverd;
  • Je kunt je snel in nieuwe materie verdiepen en vervolgens daarover adviseren en zo nodig zelf actief handelend optreden.

Eisen

  • Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren
  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bezwaar en beroep Omgevingsrecht;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente en/of omgevingsdienst.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als jurist bezwaar en beroep Omgevingsrecht (40 punten);
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring bij een gemeente en/of omgevingsdienst (40 punten);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op wo niveau (20 punten).

Competenties

  • Je bent analytisch ingesteld en hebt een uitstekende schriftelijke en mondelinge uitdrukkingsvaardigheid.
  • Je hebt overtuigingskracht en beschikt over politieke en bestuurlijke sensitiviteit.
  • Je bent stressbestendig onder (werk)druk.

Organisatie en team

Opdrachtgever De organisatie

Bij ODR zet jij je samen met ruim 200 andere collegas in voor een prettige, veilige en duurzame leefomgeving in regio Rivierenland. Dit doen we voor en samen met 8 gemeenten in de regio en de provincie. Dat doen we door vergunningverlening, toezicht en handhaving bij ondernemers, organisaties en inwoners. Maar we doen meer. We hebben veel kennis in huis en delen deze graag. Zo adviseren we de gemeenten en andere partijen o.a. over de leefomgeving, bouw, milieu, energie, archeologie, bodem, lucht en natuur. Ook houden we voor heel Gelderland toezicht op de afval- en grondstoffen ketens om milieucriminaliteit te voorkomen. We zijn een open en naar buitengerichte organisatie en zijn graag van meerwaarde. Ons mooie en sfeervol ingerichte kantoor staat in Tiel, waar jij kunt parkeren voor de deur. Ook het treinstation is op loopafstand. Binnen het kantoor zijn er ruimten om te werken en te ontmoeten. Er is een goede, informele werksfeer en volop ruimte voor ontwikkeling en groei.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 18 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot vrijdag 11 juli 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op maandag 14 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 16 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur