Salarisadministrateur

Oldehoofsterkerkhof 2, 8911 DH Leeuwarden, Nederland

Sluit over 14 dagen
36 Friesland

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

20 jun 2025

Functie: Salarisadministrateur
Vorm: deta-vast
Aantal uren: 32 - 36 uur per week

CV's worden op 8 juli beoordeeld. Gesprekken gaan plaatsvinden op vrijdag 11 juli van 09:00 - 12:00 uur. 2e ronde gesprekken zijn op dinsdag 15 juli van 10:30 - 12:00 uur.

De afdeling Mens & Organisatie van de gemeente Leeuwarden is op zoek naar een Salarisadministrateur.

Wat ga je doen?
De gemeente Leeuwarden wil haar rol als centrumgemeente in de provincie Fryslân de komende jaren verder versterken. Het Shared Servicecentrum (SSC) van de gemeente ondersteunt niet alleen gemeente Leeuwarden op bedrijfsvoeringgebied maar ook steeds meer andere overheidsorganisaties binnen de provincie Fryslân. Als salarisadministrateur bij het SSC van gemeente Leeuwarden ga jij hier een belangrijke rol in spelen.


Als salarisadministrateur ben je verantwoordelijk voor diverse werkzaamheden binnen de salarisadministratie. Dit zijn taken als:
  • Afhandelen van vraagstukken op het terrein van personeels- en salarisadministratie;
  • Controle van mutaties voor personeel gemeente Leeuwarden en externe klanten;
  • Informatie verstrekken aan medewerkers en advisering aan leidinggevenden over regelingen en de uitvoering van de salarisadministratie en arbeidsvoorwaarden;
  • Uitvoering van betalingen o.a. declaraties en Individueel Keuzebudget (IKB);
  • Bijdragen aan de (door)ontwikkeling van procesverbeteringen en werkprocessen.

Over het werken bij gemeente Leeuwarden zegt onze collega Evert (sr. salarisadministrateur) het volgende: “Werken bij gemeente Leeuwarden als salarisadministrateur betekent voor mij afwisseling, (persoonlijke) ontwikkeling, maar vooral het verschil voor de medewerkers maken!”

Wie ben je?
Als salarisadministrateur bij de gemeente Leeuwarden beschik jij over:
  • Een afgeronde, relevante opleiding op het gebied van personeels- en/of salarisadministratie;
  • Aantoonbare werkervaring in een vergelijkbare functie – ervaring binnen een non-profitorganisatie is een pré, maar geen vereiste;
  • Een nauwkeurige en cijfermatige werkwijze, gecombineerd met een servicegerichte en klantvriendelijke instelling;
  • Kennis van en affiniteit met de cao Gemeenten, cao SW en ervaring met AFAS is een pré.
Waar ga je werken?
Werken bij de gemeente Leeuwarden, betekent dienstverlening, innoveren, bouwen aan nieuwe woonwijken, zorg beheersbaar en voor iedereen toegankelijk houden en natuurlijk inspelen op politieke ontwikkelingen. Met haar ruim 129.000 inwoners is de gemeente Leeuwarden de grootste gemeente en het bestuurlijke, economische en culturele zwaartepunt van Fryslân. Met bijna 2.000 medewerkers werken we in verschillende rollen en samenwerkingsverbanden aan de realisatie van de ambities van de gemeente en de uitvoer van diensten voor onze burgers en ondernemers. Leeuwarden is een bruisende centrumgemeente die met durf, ambitie en visie wil voortbouwen op de snelle ontwikkeling van de afgelopen jaren. We zijn een energieke organisatie met een verscheidenheid aan boeiende vraagstukken.

De sector en het team
Je gaat werken binnen de sector Mens & Organisatie, welke valt onder de directie Bedrijfsvoering. Onze visie is dat medewerkers het succes van onze organisatie bepalen. Met hun kennis, vaardigheden én vitaliteit voegen zij waarde toe en weten zij creatief in te spelen op veranderingen. Dat is ook waar wij onze dienstverlening op inrichten. De sector Mens & Organisatie behelst ruim 35 collega’s en bestaat uit:
  • Een sectormanager;
  • Twee teamleiders;
  • (Senior) Adviseurs Mens & Organisatie;
  • Adviseurs Arbo;
  • Adviseur leren & ontwikkelen;
  • (Senior) salarisadministrateurs;
  • (Senior) medewerkers Services & Processen;
  • (Corporate) recruiters en
  • Experts op de gebieden: organisatie- en teamontwikkeling, juridische zaken en arbeidsvoorwaarden.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur