Klantadviseur (mdw KCC)

Stationsstraat 18, 9285 NH Buitenpost, Nederland

Sluit over 13 dagen
€ 50,00 24 uur per week Friesland

Begindatum:

14 jul 2025

Einddatum:

12 okt 2025

Uren per week:

24 uur per week

Publicatiedatum:

20 jun 2025

Als klantadviseur ben jij het eerste aanspreekpunt voor de inwoners. Je staat de klant te woord via de gebruikte kanalen (dit zal voornamelijk telefoon, e-mail, post en social media zijn). Of het nu gaat om het aanvragen van een paspoort, een vraag over een WOZ beschikking, een vergunning of een melding over een kapotte stoeptegel, jij weet welke route je moet volgen om de klant tevreden te stellen. Hierbij help je iedere klant op een klantgerichte en efficiënte manier. Je beantwoordt de vraag direct waar het kan, raadpleegt systemen of haalt informatie op bij de vakafdeling, verbind warm door of maakt een terugbelverzoek. Vervolgens verwerk je de klantvraag in het klantcontactsysteem om zo een klantbeeld op te bouwen. 

Deze functie is ingeschaald in schaal 6 cao Gemeenten.

De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. 

Als klantadviseur ben je scherp op zaken zoals het niet nakomen van servicenormen, onjuiste informatie in bijvoorbeeld de kennisbank en processen die niet lekker lopen. Hierbij maak je elke keer de afweging of je dit zelf kunt oppakken of dat je een signaal moet afgeven naar je collega’s of adviseurs dienstverlening. Daarmee help je mee aan het doorontwikkelen en verbeteren van dienstverlening aan onze inwoners. 

Als klantadviseur werk je samen met collega's uit andere teams om specifieke vragen te beantwoorden van inwoners; Werk je in digitale systemen, zoals het klantregistratiesysteem, de kennisbank en het zaaksysteem; Schakel je snel van het ene onderwerp naar het andere en tussen verschillende werkzaamheden; Lever je een actieve bijdrage aan de doorontwikkeling van het KCC.

De kandidaat is inzetbaar vanaf 14 juli 2025 tot en met 12 oktober 2025 voor 24 uur per week. De kandidaat is niet langer dan 3 weken afwezig vanwege vakantie in de zomermaanden. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend. De opdracht is voor 24 uur per week. Opdrachtgever heeft de bevoegdheid om gedurende de looptijd van de overeenkomst de inzet te verhogen tot maximaal 36 uren per week waarbij het uurtarief ongewijzigd zal blijven, tenzij partijen bij urenuitbreiding een lager uurtarief overeenkomen vanwege de verhoging van de inzet. Een hoger uurtarief is uiteraard niet mogelijk. Deze urenuitbreiding is optioneel, opdrachtnemer kan hier geen rechten aan ontlenen. Uitbreiding geschiedt in overleg met opdrachtnemer en wordt indien van toepassing nader schriftelijk vastgelegd. Bij inschrijving dient u uit te gaan van het minimaal aantal uren per week. De gesprekken vinden plaats op 7 juli 2025. We vragen hier rekening mee te houden.
U voegt een CV van maximaal 3 pagina's A4 toe.
U voegt een motivatiebrief van de kandidaat van maximaal 2 pagina's A4 toe.
Kandidaat heeft een mbo opleiding afgerond, passend bij de opdracht.
Kandidaat heeft minimaal 2 jaar relevante en recente werkervaring in een soortgelijke functie in de afgelopen 5 jaar.
De kandidaat is in ieder geval op de woensdagen en donderdagen beschikbaar om te werken.
De kandidaat spreekt en schrijft duidelijk, foutloos en begrijpelijk Nederlands. (blijkt uit cv en/of motivatiebrief)
De kandidaat kan goed overweg met de computer en applicaties als Microsoft Office en Outlook. (blijkt uit cv en/of motivatiebrief)
Kandidaat is in het bezit van een geldige VOG (maximaal 3 maanden oud en relevant voor de functie) ofwel bereid deze aan te vragen.
De aard en inhoud van deze opdracht brengt met zich mee dat er vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) er een risico bestaat dat er sprake is van een fictieve dienstbetrekking. Zelfstandigen zonder personeel (ZZP’ers, maar ook BV's met enkel een directeur-grootaandeelhouder) kunnen om deze reden niet inschrijven op deze opdracht. Als een zelfstandige zonder personeel of een BV met enkel een directeur-grootaandeelhouder zich inschrijft leidt dit uitsluiting tot van de opdracht. Is de aangeboden kandidaat een ZZP'er zoals hiervoor benoemd?
30 %
Mate van werkervaring bij een gemeentelijke organisatie.
40 %
Mate van ervaring als klantadviseur.
30 %
Mate waarin de kandidaat passend is bij de opdracht en het team.
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur