Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

projectmanager harmonisatie processen sociaal domein

Louis Jansenplein 1, 5431 BV Cuijk, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
125 16 Noord-Brabant

Begindatum:

1 okt 2022

Einddatum:

31 mrt 2023

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

28 jul 2022

Project Harmonisatie Processen Sociaal Domein

­Doel:

Het doel van het project is dat voor de nieuwe gemeente Land van Cuijk de werkprocessen in het sociaal domein zijn geharmoniseerd. We nemen hierbij de gelegenheid te baat om daar ook verbetering (efficiency) in toe te passen. Dit alles teneinde onze dienstverlening aan de inwoner te verbeteren en het werkplezier te vergroten.

Resultaat:

  1. Top 10 werkprocessen Team Participatiewet, Top 10 werkprocessen Team Wmo/Frontoffice lean gemaakt, vastgelegd in Engage en werkinstructies zijn beschreven
  2. Informatiebeheerplan voor werkprocessen opgeleverd, inclusief een oplossing voor het vraagstuk zaaksysteem JOIN – vakapplicatie Suite
  3. Vast te leggen data in werkprocessen afgestemd op informatiebehoefte project Managementinformatie

Achtergrond:

Per 1 januari 2022 vormen vijf voormalige gemeenten één nieuwe gemeente. Medewerkers zijn verschillende manieren van werken gewend, met verschillende applicaties. Het eerste kwartaal van 2022 kenmerkte zich door aandacht aan continuïteit van dienstverlening en de conversie van gegevens naar de nieuwe organisatie. Sinds het tweede kwartaal zijn er extra opgaven bijgekomen, zoals het verstrekken van de Energietoeslag, leefgeld voor vluchtelingen uit Oekraïne en het versneld opvangen van statushouders. De druk op de uitvoerende en ondersteunende teams is groot, waardoor we moeilijk toekomen aan het op orde brengen en verbeteren van onze werkprocessen. Tegelijkertijd is de roep van medewerkers om duidelijkheid – op werkinstructieniveau – erg groot. We kiezen ervoor dit degelijk en zorgvuldig te doen.

Er zijn reeds concept-projectplannen beschikbaar voor de processen van de Teams Participatiewet en Wmo/Frontoffice. Er is ook een aanpak (reeds in uitvoering) voor het Team Jeugd.

Kandidaatomschrijving

We zoeken een kandidaat die aantoonbaar ervaring heeft als projectmanager procesoptimalisatie. Iemand die ‘waarde creëren’ en tegengaan van verspilling vanuit het LEAN-werken in de vezels heeft.

Ervaring in het sociaal domein is wenselijk.

De kandidaat is resultaatgericht en weet mensen te motiveren. Communicatieve vaardigheden zijn van belang. Wij zoeken geen vakinhoudelijk specialist, die hebben we zelf. Wel iemand die stuurt op voortgang en resultaten en onderlinge samenhang tussen de deelprojecten signaleert en stimuleert.

De voortgang wordt periodiek mondeling en schriftelijk gerapporteerd aan de opdrachtgever.

Interviewplanning

Gesprekken zullen plaatsvinden op maandag 19 september a.s.

Dienstencategorie

Andere diensten

CPV code

75000000-6 - Diensten voor openbaar bestuur, defensie en sociale verzekering
Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.