HR-Adviseur (Adviseur Mens en Organisatie)

Raadhuisplein 2, 2922 AD Krimpen aan den IJssel, Nederland

Sluit over 8 dagen
95 36 Zuid-Holland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Team Mens en Organisatie (HR) bestaat uit 6 enthousiaste collega's met ieder een eigen specialiteit. Het team bestaat uit 1 M&O-Adviseur, 1 Organisatieadviseur, 1 Casemanager, 1 Recruiter, 1 Medewerker Duurzame Inzetbaarheid en Verzuim en 1 HR medewerker die het team ondersteunt. Bij team Mens en Organisatie heerst een informele en gezellige sfeer, waarin we op een prettige manier samenwerken. Zo starten we elke maandag de week gezamenlijk, lunchen samen en hebben ons teamoverleg. Samen zorgen wij voor een fijne werkomgeving waar iedereen zich welkom voelt. Wil jij onderdeel uitmaken van dit team? Solliciteer dan op onderstaande functie.

  • Onze teams van maatwerk voorzien: bijvoorbeeld adviseren, aanleveren van de benodigde informatie, procesafspraken maken of ze een eindje op weg helpen om het uiteindelijk zelf te kunnen.

  • Onze collega’s adviseren over reguliere HR-zaken zoals arbeidsvoorwaarden, in- door- en uitstroom, formatie en bezetting, het opstellen van vacatureprofielen en functieomschrijvingen.

  • Ondersteunen en adviseren van het directieteam bij het uitvoeren van (complexe) personele casuïstiek.

  • Adviseren en begeleiden van individuele medewerkers op het gebied van functioneren, persoonlijke ontwikkeling en boventalligheid.

  • HR projecten zoals het omzetten van tactische HR-vraagstukken naar HR- instrumenten, passende interventies en adviseren over de implementatie ervan.

  • Adviseren over wijzigingen in het Personeelshandboek en zorgen voor een soepele overgang naar vernieuwde afspraken.

  • Samen met je HR collega’s ga je werken aan projecten op het gebied van aantrekkelijk werkgeverschap, organisatieontwikkeling en vitaliteit.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.
  • Minimaal een afgeronde hbo-bachelor opleiding in de richting van HRM;
  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als HR-Adviseur;
  • Minimaal 36 uur per week beschikbaar vanaf uiterlijk 1 september 2025;
  • Een maximum uurtarief van 95,- exclusief btw, inclusief reiskosten woon-werk verkeer, werk-werkverkeer, parkeerkosten en Fee Flextender;
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als HR-adviseur binnen een gemeente;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar als HR-Adviseur binnen een gemeentelijke organisatie (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met de wet- en regelgeving op HR gebied (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het vertalen van HR-strategie naar talentenontwikkelingsprogrammas en/of strategische personeelsplanning model. toon dit aan in het cv middels een concreet voorbeeld) (25 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het aansturen van zelforganiserende teams, toon dit aan in het cv middels een voorbeeld (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring als HR-adviseur binnen een gemeente met het adviseren op de volgende HRM-vraagstukken: arbeidsvoorwaarden, in- door- en uitstroom, formatie en bezetting, het opstellen van vacatureprofielen en functieomschrijvingen. Licht dit duidelijk toe in het cv (15 punten).

Competenties

  • Zelfstandig;
  • Proactief;
  • Resultaatgericht.

Organisatie en team

Krimpen aan den IJssel is een ondernemende gemeente die graag vooruit denkt en doet. Met zo'n 180 medewerkers zorgen we voor een gemeente waar het fijn wonen, werken en leven is. Onze organisatie is continu in beweging. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd. De organisatie is verdeeld in 25 thuisteams die gevormd zijn rondom inhoudelijke thema’s. We zoeken naar nieuwe manieren van (samen)werken, gaan uit van zelforganisatie en zijn steeds meer gericht op resultaat in plaats van tijd.

HR of Mens en Organisatie?
Sinds dit jaar heet ons team geen HR maar Mens en Organisatie. De functie waarvoor we werven noemen wij dus eigenlijk adviseur Mens en Organisatie. Dat vinden wij beter passen bij onze zelforganiserende manier van werken en hoe wij naar onze collega's kijken. Bij ons staat de mens centraal en beschouwen we collega's dus niet als resources.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de gemeente zijn gepland op maandag 25 augustus 2025 van 14:00 uur tot 17:00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 22 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee externe partij
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,25 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr.

Voor de zzp'er

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt met ingang van 1 januari 2024 middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u hiervan een handleiding.

  • Het tarief van de aangeboden kandidaat staat vast voor 12 maanden. Daarna kan maximaal éénmaal per jaar een voorstel tot prijsaanpassing aan de Opdrachtgever plaatsvinden.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur