Medewerker Support Handhaving (BOA)

Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland

Sluit over 3 dagen
70 36 Zuid-Holland

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 mrt 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

5 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als medewerker handhaving binnen de gemeente Alphen aan den Rijn is geen dag hetzelfde. Voor deze functie verwachten wij het volgende van de geschikte kandidaat.

  • Aanwezig in de wijk;

  • Aansluiten bij bestaande netwerken (wijkteams, externe partners);

  • Deelnemen aan projecten politie;

  • Informatie gestuurd werken;

  • Informatie analyseren en delen waar nodig;

  • Obv informatie planmatig onderwerpen aanpakken;

  • Structureel aansluiten bij integrale controles;

  • Signalen ondermijning delen met partners;

  • Controle digitaal opkopersregister (DOR).

Tevens verricht je toezicht en handhavingswerkzaamheden voor de gemeente. APV (algemene plaatselijke verordening), afvalstoffenverordening en andere wet- en regelgeving toegepast. Signaleer je overtredingen op basis van deze verordeningen, en stelt daarbij bestuurlijke boetes en/of proces verbaal op. Ook ontvang je meldingen en klachten die je moet oppakken in de openbare ruimte, zoals afvaldumpingen, verkeerd parkeren. Daarbij geef je ook voorlichting, verstrek je informatie en voorzie je in aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na 1040 uur kosteloos in dienst te treden bij de opdrachtgever;
  • In het bezit van een rijbewijs categorie B;
  • In het bezit van een geldig HTV en/of BOA getuigschrift;
  • In bezit van een geldig geweldsbevoegdheid (RTGB);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als handhaver binnen een overheidsinstelling;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als handhaver binnen een overheidsinstelling (35 punten);
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van meldingen openbare ruimte (15 punten);
  • Aantoonbare kennis van de wet en regelgeving op het gebied van handhaving, advisering en support (ligt dit duidelijk toe in het cv) (30 punten);

Competenties

  • Communicatief
  • Samenwerkingsgericht
  • Resultaatgericht
  • Klantgericht
  • Veranderingsbereid
  • Slagvaardig

Organisatie en team

Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.

In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.

Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 14 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 12 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr – Za – Zo 
ORT i.v.m. avond, weekend en feestdagen.,

Voor de zzp'er

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag Politiegegevens (VOG-P) vragen.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur