Stadhuisplein 1, 2405 SH Alphen aan den Rijn, Nederland
Als medewerker handhaving binnen de gemeente Alphen aan den Rijn is geen dag hetzelfde. Voor deze functie verwachten wij het volgende van de geschikte kandidaat.
Aanwezig in de wijk;
Aansluiten bij bestaande netwerken (wijkteams, externe partners);
Deelnemen aan projecten politie;
Informatie gestuurd werken;
Informatie analyseren en delen waar nodig;
Obv informatie planmatig onderwerpen aanpakken;
Structureel aansluiten bij integrale controles;
Signalen ondermijning delen met partners;
Controle digitaal opkopersregister (DOR).
Tevens verricht je toezicht en handhavingswerkzaamheden voor de gemeente. APV (algemene plaatselijke verordening), afvalstoffenverordening en andere wet- en regelgeving toegepast. Signaleer je overtredingen op basis van deze verordeningen, en stelt daarbij bestuurlijke boetes en/of proces verbaal op. Ook ontvang je meldingen en klachten die je moet oppakken in de openbare ruimte, zoals afvaldumpingen, verkeerd parkeren. Daarbij geef je ook voorlichting, verstrek je informatie en voorzie je in aanwijzingen aan publiek en belanghebbenden.
Wensen
Competenties
Wij zijn een 100.000 plus gemeente, onderdeel van het regionaal samenwerkingsverband Holland Rijnland en deelnemer aan de G40.
In de groen-blauwe stad midden in het Groene Hart vind je een unieke combinatie van stedelijke projecten en ruimtelijke vraagstukken in een landelijk gebied. 132,5 km², waarvan 6 km² water en 8 kernen, midden in het Groene Hart: dat is Alphen aan den Rijn.
Proberen, experimenteren en in de praktijk ontwikkelen. Wij zijn Gemeente Alphen aan den Rijn. Bij ons is het leuk werken. We leveren toonaangevende dienstverlening en zijn een wendbare organisatie. Dat wil zeggen dat we meebewegen met de ontwikkelingen in de maatschappij en continu vernieuwen. We leren door te doen. Samenwerkingsgericht, resultaatgericht, klantgericht en veranderingsbereid zijn onze kerncompetenties. Met elkaar werken we samen voor het beste resultaat voor onze inwoners.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 14 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 12 augustus 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 7.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr – Za – Zo
ORT i.v.m. avond, weekend en feestdagen.,
Voor de zzp'er
De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag Politiegegevens (VOG-P) vragen.
Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien je de opdracht gegund krijgt, ontvang je een handleiding.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).