Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider VvE-aanpak en Energiearmoede

Burgemeester Berghuisplein 1, 8261 DD Kampen, Nederland

Sluit over 5 dagen
Geen maximum 28-32 Overijssel

Begindatum:

1 aug 2025

Einddatum:

1 feb 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

26 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Ben jij een gedreven projectleider met hart voor duurzaamheid en sociale impact? Voor een ambitieus programma tegen energiearmoede zoeken wij een daadkrachtige professional die het verschil wil maken. In deze rol ontwikkel je een gerichte aanpak voor Verenigingen van Eigenaren (VvEs) en geef je leiding aan zowel betaalde energieadviseurs als een nieuw op te zetten pool van vrijwillige energiecoaches. Je schakelt moeiteloos tussen beleidsontwikkeling, stakeholdermanagement en praktische uitvoering.

Als projectleider ben je verantwoordelijk voor twee complementaire sporen:

  • VvE-aanpak ontwikkelen Je ontwikkelt een effectieve strategie om (kwetsbare) VvEs te ondersteunen bij het verduurzamen van hun gebouwen. Je brengt behoeften in kaart, stemt af met gemeenten en inwoners, en vertaalt dit naar een uitvoerbare aanpak met concrete tools en communicatie.
  • Plan van aanpak Energiearmoede gericht op energieadvies en -coaches ontwikkelen Ontwikkelen van aanpak om energiearmoede tegen te gaan gericht op hulp aan huis door professionals en/of vrijwilligers. Een manier kan zijn de inzet van betaalde energieadviseurs managen voor volledig advies aan huishoudens. Anderzijds bouw je een pool van vrijwillige energiecoaches op: je werft, traint en begeleidt hen zodat zij bewoners laagdrempelig kunnen ondersteunen bij energiebesparing. Je werkt nauw samen met beleidsmakers, maatschappelijke organisaties en bewonersinitiatieven. Je bent verantwoordelijk voor planning, budgetbewaking en rapportage, en je zorgt dat de aanpak duurzaam ingebed wordt in de organisatie.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met projectmanagement met een maatschappelijke insteek binnen een overheidsinstelling;
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting duurzaamheid en/of sociaal domein (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met energiearmoede en de SPUK LAI van het nationaal isolatieprogramma en de SPUK Energiearmoede (benoem dit expliciet in het cv) (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar op het gebied van verduurzaming en bijbehorende subsidieregelingen bij een gemeente (benoem dit expliciet in het cv) (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met organisatie van stakeholderbijeenkomsten op het gebied van VvE-aanpak en Energiearmoede (gemeenten, wooncorporaties, inwoners, etc.) (20 punten);
  • Beschikbaar per 1 augustus 2025 voor 28 tot 32 uur per week inclusief eventuele verlengingen (10 punten).

Competenties

  • Projectmanagementvaardigheden (plannen, coordineren, stakeholdermanagement met gemeenten, woningcorporaties, welzijnsorganisaties en inwoners);
  • Sociaal maatschappelijk sensitief (bekend met problematiek rondom kwetsbare doelgroepen);
  • Proactief, communicatief, teamspeler en sensitief.

Organisatie en team

Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zon 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collegas persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 10 juli van 9 tot 11 uur en van 13 tot 15 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 9 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De gesprekken worden gevoerd op de locatie Gildestraat 1.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De Opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De Opdrachtgever zal om een Integriteitsverklaring / geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 30 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 1 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 2 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur