Begindatum:
1 sept 2025Einddatum:
1 jan 2026Uren per week:
12 - 24Publicatiedatum:
20 jun 2025Let op! “Omdat de inhoud van deze opdracht een verhoogd risico met zich meebrengt voor de arbeidsrelatie/verhouding van de Opdrachtgever naar een zzp’er toe (indicatie: schijnzelfstandigheid/arbeidsovereenkomst), is het niet mogelijk om deze opdracht als zzp’er uit te voeren. Zzp’ers hebben wel de mogelijkheid te kunnen reageren op de opdracht, maar wanneer de opdracht aan een zzp’er gegund wordt, dient hij/zij in dienst (Payroll/Detachering/Uitzendbureau) te gaan om de opdracht uit te kunnen voeren. De inschrijver dient hier bij de gehele inschrijving rekening mee te houden. Dat betekent dat de inschrijver bij zijn/haar reactie in het ‘opmerkingen’ veld expliciet moet benoemen via welke partij hij/zij de opdracht gaat vervullen. Of dat de inschrijving al direct via deze partij gedaan wordt.”
Organisatie
Kampen is een groeiende gemeente die volop in ontwikkeling is. De organisatie zet zich iedere dag in samen met de inwoners om goed wonen, werken en verblijven te realiseren. Een leefomgeving met een mooie balans tussen gebouwen, groen en water. Daarbij staan we voor grote maatschappelijke opgaven: dat iedereen kansrijk opgroeit en meedoet, het versnellen van de woningbouw, de transitie naar een circulaire economie, duurzame landbouw, bereikbaarheid en de energietransitie. De gemeente Kampen heeft met haar ruim 55.000 inwoners en zo’n 550 medewerkers verdeeld over 11 afdelingen een mooie omvang. Groot genoeg om professioneel te zijn en klein genoeg om veel collega’s persoonlijk te kennen. Dat vinden we belangrijk in Kampen.
Opdracht
De archeologische waarden-/verwachtingskaart van de Gemeente Kampen moet worden geactualiseerd. De bestaande archeologische waarden- en verwachtingenkaart van Kampen dateert uit 2009. In de afgelopen 15 jaar zijn echter diverse bronnen beschikbaar gekomen (zoals de kadastrale minuutplannen 1832, informatie over ligging van de stroomgordels) en heeft archeologisch onderzoek (zoals de diverse onderzoeken bij het Reevediep) veel informatie opgeleverd over de steentijd en het laat-pleistoceen en vroegholocene reliëf. Het doel van deze actualisatie is dat deze nieuwe data wordt verwerkt in het verwachtingsmodel. Daarnaast is er de wens om een laag met archeologie uit de Tweede Wereldoorlog toe te voegen van. Tot slot wil moet er een kritische beschouwing komen van de begrenzingen van de huisterpen binnen de gemeente.
Rapportage
Aan de geactualiseerde kaarten wordt een beknopte (technische) rapportage toegevoegd, waarin wordt ingegaan op de werkwijze (methodiek, bronnen) en op de achtergronden van de inventarisaties. Het gaat om een verantwoordingsdocument waarin in ieder geval worden opgenomen:
Bij het rapport worden drie kaartbijlagen gevoegd (als PDF en in de vorm van GIS-bestanden).
Kaartbijlage 1 Archeolandschappelijke eenhedenkaart, schaal 1:10.000
Kaartbijlage 2 Archeologische waarden- en verwachtingskaart, schaal 1:10.000
Kaartbijlage 3 Archeologische beleidskaart, schaal 1:10.000
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het actualiseren van archeologische waarden- en verwachtingskaarten;
4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met cultuurhistorisch - /historisch geografisch – en archeologisch onderzoek én advisering;
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting archeologie en/of landschapsarcheologie (15 punten);
6. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met het actualiseren van archeologische waarden- en verwachtingskaarten (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met cultuurhistorisch - /historisch geografisch – en archeologisch onderzoek én advisering (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
8. Aantoonbare werkervaring met het opstellen van archeologische waarden-, verwachtingen-, en beleidskaarten (15 punten);
9. Aantoonbare werkervaring als projectleider binnen het werkveld archeologie (10 punten);
10. Beschikbaar per 1 september voor 12 tot 24 uur per week (10 punten);
11. Minimaal eens per twee weken een dag(deel) op locatie beschikbaar om op kantoor (gemeentehuis Kampen) te werken samen met het cluster archeologie (5 punten);
12. Beschikbaar per 1 september voor 12 tot 24 uur per week (5 punten);
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Ruime ervaring met het actualiseren van archeologische waarden-, verwachtingen- en beleidskaarten;
- Aantoonbare grote gebiedskennis;
- Hoge inhoudelijke kwaliteit hanteert;
- Je hebt goede analytische vaardigheden.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie tien (10) cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De tien (10) kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
Benodigd aantal professionals
1
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk: ja
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 7 juli 2025 van 13.00 uur tot 16.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op vrijdag 4 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot maandag 23 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op dinsdag 24 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 25 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.