Bekijk de opdracht ook op opdrachtinformatiemanagement.nl voor aanvullende ondersteuning binnen het vakgebied Informatiemanagement.

Projectleider Informatiemanagement Digitaal Platform Kindarrangement

Graaf Wichman 10, 1276 KB Huizen, Nederland

Sluit over 5 dagen
85 36 Noord-Holland

Begindatum:

9 jun 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

27 mei 2025

Opdrachtgever
Wij zijn er voor onze inwoners. Jouw bijdrage voor de inwoners, de samenleving en de organisatie wordt gezien en gewaardeerd. De lijnen zijn kort en Huizen is tegelijkertijd groot genoeg om impact te maken. We stimuleren jou om verantwoordelijkheid te nemen voor je werk en je krijgt volop ruimte om jouw talenten te ontdekken, in te zetten en te ontwikkelen. Fouten maken mag; leren en ontwikkelen zijn vanzelfsprekend onderdeel van werken in Huizen. Net als plezier! We waarderen goede ideeën en goed werk en zijn eerlijk over waar het beter kan. 

Omschrijving van de opdracht
Veel ouders en verzorgers maken onvoldoende gebruik van de beschikbare kindregelingen vanwege versnipperde informatie, complexe aanvraagprocessen en beperkte digitale toegankelijkheid. Gemeenten en overheidsinstanties streven naar een gebruiksvriendelijk en integraal digitaal platform waarin ouders snel inzicht krijgen in beschikbare regelingen, hun geschiktheid kunnen toetsen en eenvoudig aanvragen kunnen indienen. In deze periode ligt de projectopdracht op:

Het ontwikkelen van een digitaal platform (webapplicatie) waarin inwoners:

  • Inzicht krijgen in relevante kindregelingen

  • Een persoonlijke check kunnen uitvoeren op basis van hun situatie

  • Regelingen direct kunnen aanvragen of via een verwijzing in contact komen met de juiste instantie

  • Een overzicht hebben van reeds gedane aanvragen en de status daarvan

Daarnaast moet het platform gemeenten de mogelijkheid bieden om:

  • Regelingen eenvoudig te beheren en te actualiseren

  • Inzicht te krijgen in het gebruik van regelingen

  • Koppelingen te maken met interne systemen

In scope:

  • Ontwerp en ontwikkeling van de front-end en back-end van het platform

  • Gebruikersinterface voor inwoners en gemeentemedewerkers

  • Inlogfunctie (DigiD of alternatief)

  • API-koppelingen met externe systemen

  • Beveiliging en privacy (AVG-conform)

  • Hosting en onderhoud voor een afgesproken termijn

  • Documentatie en overdracht

Out of scope (tenzij later afgesproken):

  • Ontwikkeling van mobiele apps

  • Offline informatievoorziening

  • Meertalige ondersteuning (behalve Nederlands)

Resultaten / Deliverables:

  • Werkend digitaal platform (MVP of volwaardig product)

  • Ontwerpdocumenten en wireframes

  • Beheerdersportaal

  • Gebruikershandleidingen

  • Testplan en testresultaten

  • Opleverrapportage

Randvoorwaarden:

  • Oplevering binnen 6 maanden na startdatum

  • Platform voldoet aan WCAG 2.1 richtlijnen

  • Hosting binnen de EU

  • Conformiteit met AVG en gemeentelijke security-standaarden

  • Herbruikbaarheid van componenten voor andere gemeentelijke regelingen

Minimumeisen / knock-outcriteria

  1. Uiterlijk beschikbaar per 1 juni 2025 voor 36 uur per week;

  2. Een aantoonbare afgeronde HBO Bachelor opleiding technische informatica;

  3. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met Microsoft ontwikkelstack (benoem dit duidelijk in het cv);

Gunningscriteria (weging totaal 100 punten)

  1. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met software development (20 punten);

  2. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met React (20 punten);

  3. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Agile Scrum (15 punten);

  4. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar met PostgreSQL (15 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar met API driven development (15 punten);

  6. Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 3 jaar bij een gemeente (10 punten);

  7. Een maximum uurtarief van €85,- exclusief BTW / inclusief reiskosten woon- en werkverkeer (5 punten).

Competenties

  • Je hebt goede analytische vaardigheden;

  • Je werkt gestructureerd en accuraat;

  • Je bent communicatief sterk en weet de relaties te onderhouden;

  • Je werkt graag samen binnen -en buiten het team;

  • Je bent goede match met onze kernwaarden: samenwerken, toegevoegde waarde, energie / werkplezier en resultaatgerichtheid.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

Benodigd aantal professionals
2.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: in overleg.

Planning
De fysieke gesprekken bij de gemeente zijn gepland op donderdag 5 juni 2025 tussen 10.00 uur en 12.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op woensdag 4 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Voor de ZZP'er

  • De aanbestedende dienst vraagt om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG).

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur