Beleidsadviseur Mobiliteit en Bereikbaarheid

Onderdoor 25, 3992 XH Houten, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
Geen maximum 24 Utrecht

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

27 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
De gemeente Houten is onderdeel van de stadsregio Utrecht en de laatste decennia volop in ontwikkeling. Van een dorp van 7.000 inwoners in 1975 groeide Houten uit tot een middelgrote stad van bijna 50.000 inwoners. Stedelijk van karakter in het centrum en dorps in de mooie en rustige woonwijken en de drie kleine kernen ’t Goy, Schalkwijk en Tull en ’t Waal. Behalve dat Houten mooi, groen, veilig en landelijk gelegen is, kent de gemeente ook veel sociale, culturele en economische activiteit. Deze kenmerken vormen samen de kracht en de kwaliteit van Houten.

Dat maakt ook dat wij als organisatie goed zijn in het combineren van denken en doen. Schouders eronder en aan de slag is ons motto. In korte tijd kunnen we goede resultaten boeken. Landelijke en regionale ontwikkelingen en eigen ambities worden opgepakt door voortdurend op zoek te gaan naar nieuwe oplossingen en manieren van werken. Innoveren en experimenteren helpen ons in het realiseren van onze ambities. We zoeken hiervoor actief de samenwerking met elkaar, collega’s, inwoners, ondernemers en partners. Een setting waardoor het fijn werken is in Houten. De platte structuur van de organisatie, met 12 samenwerkende teams, geeft veel ruimte voor eigen initiatief, eigenaarschap en persoonlijke ontwikkeling.

Team
Je maakt deel uit van het team Ruimtelijke Ontwikkeling: een energiek en multidisciplinair team van zo’n 30 collega’s die werken aan thema’s als ruimtelijke ordening, mobiliteit, wonen, economie, duurzaamheid en erfgoed. De opgave in Houten is groot en uitdagend: Houten groeit de komende jaren met zo’n 4.750 woningen. Tegelijkertijd willen we die groei benutten om mobiliteit te verbeteren. Denk aan doorfietsroutes, beter openbaar vervoer en een veilige en toegankelijke openbare ruimte. Aan jou de taak om die ambities mede vorm te geven en tot uitvoering te brengen.

Omschrijving van de opdracht
De gemeente Houten zoekt een interim beleidsadviseur Mobiliteit en Bereikbaarheid die zich vol enthousiasme inzet voor de mobiliteitsvraagstukken binnen onze gemeente. Als interim beleidsadviseur werk je samen met drie mobiliteitscollega’s aan een bereikbare, veilige en toekomstbestendige gemeente Houten. Jij bent de schakel tussen ruimtelijke ontwikkelingen en slimme mobilteitsoplossingen . Of het nu gaat om de fiets, auto of ov: jij vertaalt ambities en plannen naar concreet beleid, heldere adviezen en impactvolle projecten.

Knock-out criteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.  

  3. Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van mobiliteit, verkeer of planologie;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als beleidsadviseur op het gebied van mobiliteit en bereikbaarheid binnen een gemeentelijke instelling;

  5. Aantoonbare werkervaring in de samenwerking met verschillende stakeholders binnen het werkgebied mobiliteit;

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal wo niveau in de richting van mobiliteit, verkeer of planologie; (30 punten);Minimaal 5 jaar

  2. aantoonbare werkervaring als beleidsmedewerker op het gebied van mobiliteit en bereikbaarheid binnen een gemeentelijke instelling (40 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met het implementeren van mobiliteit strategieën, geef hiervan een aparte toelichting in het cv; (10 punten)

  4. Aantoonbare werkervaring met het analyseren van mobiliteitsdata, benoem dit duidelijk in het cv; (10 punten);

  5. Op een apart a4 (bijgevoegd bij CV in één document) voorbeelden benoemd van effectieve communicatie met diverse stakeholders (2 voorbeelden) én succesvolle samenwerking met interne en externe partners (2 voorbeelden) (10 punten).

Competenties

  • Strategisch inzicht

    • Het vermogen om lange termijn mobiliteitsdoelen voor Houten te formuleren en te vertalen naar concreet beleid en projecten die bijdragen aan de bereikbaarheid en veiligheid van de gemeente.

  • Analytisch vermogen

    • Het kunnen analyseren van verkeers- en mobiliteitsdata om slimme oplossingen te ontwikkelen voor fiets, - auto en ov-problematiek in Houten.

    • Ervaring met analyseren van mobilteitsdata en het ontwikkelen van oplossingen

  • Communicatieve vaardigheden

    • Sterke mondelinge en schriftelijke communicatie om ideeën en adviezen helder en overtuigend over te brengen aan stakeholders zoals de fietsenbond, Veilig Verkeer Nederland en de wethouder.

    • Ervaring met het schrijven van beleidsstukken en adviezen.

  • Samenwerken

    • Effectief kunnen samenwerken met diverse interne en externe stakeholders om gezamenlijke mobiliteitsdoelen te bereiken.

  • Kennisoverdracht

    • Het vermogen om kennis en ervaring effectief over te dragen aan collega’s en andere betrokkenen om de continuïteit en ontwikkeling binnen het team te waarborgen.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is (eventueel) verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht € 2,50 per gewerkt uur in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma – Di – Wo – Do – Vr
Is hybride werken mogelijk:  ja

Planning
De gesprekken worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

  • De kandidaat dient over een geldige Verklaring Omtrent Gedrag (VOG) te beschikken en het origineel te kunnen tonen, maximaal 6 maanden oud.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Houten mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de Gemeente Houten. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is.”

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.