Budgetcoach

Dudokpark 1, 1217 JE Hilversum, Nederland

Sluit over 3 dagen
Geen maximum 28 - 32 Noord-Holland

Begindatum:

9 jun 2025

Einddatum:

1 jan 2026

Uren per week:

28 - 32

Publicatiedatum:

22 mei 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
We werken voor Hilversum, de mediastad van Nederland
Een groene tuinstad, met rijke historie, waar meer dan 93.000 unieke inwoners hun leven op eigen wijze vormgeven. Voor hen zijn we de meest nabije overheid; bereikbaar en toegankelijk. Open en nieuwsgierig, geven altijd antwoord en doen wat nodig is.
We zijn toegankelijk en betrouwbaar, transparant en realistisch in de afspraken die we maken. In onze werkwijzen zoeken we de balans tussen maatwerk en eenvoud. Maken slim gebruik van technologie, data en stellen dit zoveel mogelijk beschikbaar.
Bovenal doen we het samen, sluiten aan op wat er in de stad en in de regio gebeurt en zoeken de dialoog en de samenwerking. Met ons vakmanschap zijn we een betrouwbare partner.

Onze kernwaarden zijn dan ook Vertrouwen, Eenvoud, Betrokkenheid, Professioneel, Inclusief en Duurzaam.

We willen blijven leren en innoveren met het vizier op de stad.
Elke dag willen we dit waarmaken.
En als dat een keer niet lukt, spreek ons er dan op aan.

Als je bij ons werkt, kun je zijn wie je bent, ongeacht je achtergrond, hoe je eruitziet en van wie je houdt.

Omschrijving van de opdracht
Als budgetcoach help je de inwoner om orde en overzicht over zijn financiële situatie te krijgen, zodat de inwoner weer rust ervaart. Dit doe je niet door alles over te nemen, maar door naast de inwoner te staan en inzicht te geven in zijn kennis en vaardigheden, maar ook in houding en gedrag.

Je laat inzien waar het probleem zit, signaleert achterliggende problematiek en verwijst zo nodig door naar de juiste hulpverlening of instantie. Ook wijs je je cliënt op regelingen die het inkomen ondersteunen, kijkt samen naar mogelijke besparingen, je maakt met de inwoner een realistisch budgetplan en je helpt met het opzetten van de administratie.

Wegens interne verschuivingen hebben wij momenteel 2 vacatures open voor budgetcoaching. Je komt terecht in een klein team dat naast professioneel ook gewoon ontzettend leuk is. We zijn betrokken bij ons werk én bij elkaar. De sfeer is open, we kunnen op elkaar rekenen.

Of het nou maandagochtend is of vrijdagmiddag: we weten hoe we het luchtig houden, ook bij serieuze dossiers. Humor is ons geheime wapen tegen stress en zorgt ervoor dat we goed kunnen relativeren.

Samen vormen we een diverse club van 4 Budgetcoaches, 3 vroegsignaleerders en 9 schuldhulpverleners, die ieder hun eigen kracht meebrengen — maar als het erop aankomt, staan we als één team achter onze inwoners én achter elkaar.

Vereisten/ knock-outcriteria

  1. Een aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding;

  2. Uiterlijk beschikbaar per 9 juni 2025 voor 28 tot 32 uur per week gedurende gehele opdracht inclusief alle verlengingen;

  3. Aantoonbare werkervaring met stratech en het maken van vtlb-berekeningen;

  4. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als budgetcoach of consulent schuldhulpverlening binnen een gemeente;

  5. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  6. Aantoonbare werkervaring met het coachen en opleiden van directe collega's.

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring als budgetcoach of consulent schuldhulpverlening binnen een gemeente (60 punten);

  2. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met Stratech (benoem dit duidelijk in het cv) (30 punten);

  3. Aantoonbare kennis van de sociale kaart van Hilversum (10 punten).

Competenties

  • Geduld en inlevingsvermogen, gecombineerd met een zakelijke benadering;

  • Ervaring met en kennis van verschillende culturen in Nederland;

  • Vermogen om ingewikkelde regels helder en begrijpelijk uit te leggen;

  • Kennis van motiverende gespreksvoering;

  • Sterk in plannen en organiseren;

  • Ervaring als intermediair en kunnen schakelen met verschillende partijen zoals begeleiders, cliënten, schuldeisers en bewindvoerders;

  • Basiskennis van schuldhulpverlening en Participatiewet is pré.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier. 

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: nee.
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg vaststellen.

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 4 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 3 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De gemeente verzoekt altijd om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG). Er wordt een VOG screening uitgevoerd conform de VOG screening van de gemeente Hilversum. De verwerkingstijd is maximaal 4 weken, en bij VOG-P screening maximaal 8 weken. De kosten van de VOG zullen ten alle tijden reeds verdisconteerd zijn in het aangeboden uurtarief.

  • Het facturatieproces van deze opdracht verloopt middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding.

  • We vergoeden geen reiskosten aan de inhuur kandidaat die voor Hilversum komt werken. In de marktuitvraag van de externe partij wordt gesteld dat het geoffreerde uurtarief inclusief de reiskosten woon-werkverkeer is. Eventuele reiskosten die gemaakt worden in opdracht van de gemeente Hilversum voor werk-gerelateerde afspraken kunnen gedeclareerd worden met het ‘DECLARATIE KOSTEN PERSONEEL EN DERDEN’.

  • ‘Bring your own device’ is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop c.q. iPad.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de Gemeente Hilversum mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de Gemeente Hilversum. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur