Subsidieadviseur Sociaal Domein

Burgemeester Jansenstraat 1, 7551 EB Hengelo, Nederland

Sluit over 10 dagen
Geen maximum 24-32 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 aug 2026

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

21 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Subsidieadviseur Sociaal Domein ben jij de specialist die de gemeente helpt om externe financieringsmogelijkheden te vinden en te benutten. Je duikt in de complexe wereld van landelijke, provinciale, regionale en Europese subsidies en weet deze te vertalen naar concrete kansen voor onze projecten en initiatieven. Je bent de linking pin tussen beleid, projecten en de financiële mogelijkheden daarbuiten.

Je spoort proactief subsidiemogelijkheden op die aansluiten bij de beleidsdoelen en projecten binnen het Sociaal Domein. Je informeert en adviseert beleidsmedewerkers, projectleiders en management over de haalbaarheid en voorwaarden van potentiële subsidies.

Je begeleidt en coördineert het gehele subsidieaanvraagproces, van het schrijven van overtuigende projectvoorstellen tot het verzamelen van benodigde documentatie en het bewaken van deadlines. Je zorgt voor kwalitatief hoogwaardige aanvragen.

Je bouwt en onderhoudt een relevant netwerk met subsidieverstrekkers, kennisinstituten en andere gemeenten om kansen te signaleren en kennis uit te wisselen.

  Je monitort de voortgang van toegekende subsidies, bewaakt de financiële aspecten en ondersteunt bij de projectadministratie en de verantwoording richting subsidieverstrekkers. Je signaleert tijdig knelpunten.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van Bestuurskunde, Bedrijfseconomie, Sociale Wetenschappen;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als subsidieadviseur binnen semi-overheid of non-profit;
  • Aantoonbare werkervaring binnen het sociaal domein van een gemeente;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als subsidieadviseur binnen semi-overheid of non-profit (25 punten);
  • Aantoonbare kennis van subsidielandschappen (Europees, nationaal, provinciaal en/of fondsengeld) voor het Sociaal Domein (30 punten);
  • Aantoonbare werkervaring op het gebied van projectmanagement (15 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met subsidieprogramma's en financiele onderbouwing (10 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met het opstellen van subsidieaanvragen (20 punten);

Competenties

  • Je beschikt over uitstekende projectmanagementvaardigheden en weet hoe je een complexe aanvraag succesvol indient.
  • Je hebt sterke analytische vaardigheden om subsidieprogramma's te doorgronden en financiele onderbouwingen op te stellen.
  • Je bent een uitstekende communicator, zowel mondeling als schriftelijk, met een vlotte pen en het vermogen om overtuigende projectvoorstellen te schrijven.
  • Je bent proactief, initiatiefrijk en resultaatgericht, met een focus op het realiseren van concrete impact voor onze inwoners.

Organisatie en team

Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven.

Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners.

Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Team Advies & Control 

Ons team Advies & Control zorgt voor professionele en hoogwaardige advisering op diverse thema’s, zoals juridische zaken, inkoop, interne controle, subsidieverwerving, verzekeren, dienstverlening, participatie, processen en privacy. Samen met het team Financiën vormen we de afdeling Financiën Advies en Control.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op donderdag 7 augustus 2025, vanaf 09:30. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 4 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot vrijdag 1 augustus 2025 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja
  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.   

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 11. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag, dinsdag, woensdag en donderdag

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Susan Peschier via 06 43 36 34 42 / susan.peschier@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Susan Peschier
Susan Peschier
Opdracht Adviseur