Projectleider ondergrondse infrastructuur & energie

Burgemeester Jansenstraat 1, 7551 EB Hengelo, Nederland

Sluit over 3 dagen
92,50 36 Overijssel

Begindatum:

1 jul 2025

Einddatum:

1 jul 2026

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

14 jun 2025

Organisatie
Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven.

Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners.

Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Team
Wij zoeken een projectleider die diverse opdrachten binnen team Realisatie kan verwerken. De opdrachten krijgen wij vanuit de gemeentelijke opdrachtgevers en direct betrokken andere Teams. o.a. Team BBOR en Team D&C  (Team beleid en beheer openbare ruimte en Team Duurzaamheid & Circulariteit) en team Projecten, Team V&G (Vastgoed & Grondzaken). Momenteel is er geen vaste formatieplek voor de projecten die binnen deze opdracht gaan vallen. Wij zoeken een kandidaat met de specifieke kennis om dit binnen 12 maanden af te ronden. Hierna zullen de projecten worden overgenomen binnen een dan gecreëerde functie.

Omschrijving van de opdracht
Op basis van lopende projecten en onderhoud aan de assets in de openbare ruimte zijn wij op zoek naar een professional met specifieke kennis van zowel de civiel/cultuurtechnische constructies & distributienetten en ook van de bijbehorende technische installatie(s) van alle assets die de gemeente Hengelo in haar openbare ruimte heeft. De persoon heeft ervaring met diverse beheerpakketten die vanuit de gemeente beheert en onderhouden worden.

De taken binnen dit project van deze professional zijn:

  • Coördineren van diverse uitvoeringsopdrachten van pompen, gemalen, persriolering, bergbezinkbassins, wadi’s en elektra-/stroompunten in de openbare ruimte;

  • Toezicht houden op en vervullen van de wettelijke taak en rol van installatieverantwoordelijke voor wat betreft elektrapunten;

  • Administratie en facturatie hiervan duidelijk ik beeld brengen en houden.

Het verwachte resultaat van opdracht is:

  • Adviseren over de processen en werkwijzen binnen de verschillende assets ((pers)riool, pompen, gemalen, verlichting, elektra-/stroompunten in de (semi)openbare ruimte;

  • Zorgen voor een verbetering van zowel technische als organisatorische processen binnen het publieke domein;

  • Zowel als directievoerder als toezichthouder projecten begeleiden.

Hiervoor dient binnen een jaar te zijn opgeleverd:

  • Een adviesrapportage welke en hoe de wettelijke taak als installatieverantwoordelijke voor de diverse assets met elektrapunten geborgd is;

  • Verbetervoorstellen voor de diverse distributienetten die de gemeente in beheer heeft.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Een afgeronde opleiding op minimaal MBO- niveau in de richting van civiele techniek / Bouw / Electro techniek;

  2. Uiterlijk beschikbaar per 1 juli 2025 voor 36 uur per week;

  3. Aantoonbaar certificaat; inspecteur laagspanning installatie;

  4. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als toezichthouder / projectleider op het gebied van RO binnen een gemeente;

  5. Detavast constructie; kandidaat is bereid om bij wederzijds goedvinden na initiële duur kosteloos bij opdrachtgever in dienst te treden (minimaal 1040 uur)

Gunningscriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Aantoonbare kennis van en werkervaring met ondergrondse infra en distributienetten & technische installaties, binnen een gemeentelijke organisatie, minimaal 15 jaar (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met het het opstellen en beoordelen van kolken- en reinigingsplannen (25 punten);

  3. Aantoonbare werkervaring met diverse beheersystemen (kikker, H2go, GIS en GBI) (25 punten);

  4. Uurtarief maximaal €92,50 exclusief BTW / inclusief reiskosten woon-werkverkeer (20 punten).

Competenties

  • Accuraat werken

  • Flexibel

  • Samenwerken

  • Integer

  • Analytisch

Overige informatie
Gemeente Hengelo heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.   

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr
Is hybride werken mogelijk: Nee

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever worden gepland in overleg. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur