Projectmanager Water (RIVUS)

Lübeckplein 2, 8017 JZ Zwolle, Nederland

Sluit over 6 dagen
100 16 Overijssel

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

1 sept 2026

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

14 jun 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Organisatie
RIVUS is een samenwerkingsverband van 8 gemeenten (Dalfsen, Deventer, Kampen, Olst-Wijhe, Raalte, Staphorst, Zwartewaterland, Zwolle), Waterschap Drents Overijsselse Delta en de Provincie Overijssel. Ook drinkwaterbedrijf Vitens is betrokken bij RIVUS. De samenwerking richt zich op de waterketen en klimaatadaptatie.

Het kernteam dat de samenwerking initieert en ondersteunt, bestaat uit een programmamanager, twee projectmanagers, een adviseur communicatie en een programmasecretaris. De gemeente Zwolle functioneert als penvoerder voor het samenwerkingsverband.

Omschrijving van de opdracht
Jij bent een echte bouwer met gevoel voor regionale samenwerking in West-Overijssel, voor twee dagen per week. Een bevlogen projectmanager die regionale partners in West-Overijssel inspireert, stimuleert en aanzet tot actie. Heb jij de vaardigheden om projectleden te motiveren, interne en externe kansen te benutten en ambities waar te maken? Dan is deze positie jou op het lijf geschreven.

Je versterkt ons kernteam en bouwt samen aan een solide samenwerking in West-Overijssel. Als projecttrekker water ben je de voorzitter van het Platformoverleg Water. Je functioneert als verbinder en zorgt voor de functionele aansturing van de projectteams onder het platform.

Je bent mede opsteller van het RIVUS jaarplan. Voor waterprojecten binnen RIVUS functioneer je als opdrachtnemer, stelt voortgangsrapportages op en bewaakt de financiën van jouw projecten. Je adviseert de programmamanager over agendering in het management en bestuurlijk overleg.

Vereisten / knock-outcriteria

  1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;

  2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau richtring land- en watermanagement;

  3. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met project management op het gebied van klimaatadaptie en de waterketen (benoem dit expliciet in het cv); 

Selectiecriteria (weging, totaal 100 punten)

  1. Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring met de waterketen en/of klimaatadaptie (benoem dit expliciet in het cv) (30 punten);

  2. Aantoonbare werkervaring met (regionale) samenwerkingsverbanden op het gebied van watermanagement en/of klimaatadaptie (25 punten);

  3. Minimaal 7 jaar aantoonbare werkervaring met watermanagement binnen een provincie of gemeentelijke instelling (20 punten);

  4. Aantoonbare werkervaring met diverse stakeholders op het gebied van watermanagement  en/of klimaatadaptie binnen de Provincie Overijssel (10 punten);

  5. Aantoonbare werkervaring met het Deltaplan Ruimtelijke Adaptie (DPRA) (benoem dit expliciet in het cv) (15 punten).

Competenties

  • Een enthousiasmerende en motiverende persoonlijkheid die mensen aan een gezamenlijke opgave weet te verbinden.

  • Het vermogen om boven individuele belangen uit te stijgen (en het algemene RIVUS-belang te dienen.)

  • Goede communicatie vaardigheden.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld op een maximum uurtarief van €100,- (excl. btw). Dit tarief is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: Ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 25 juni 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 24 juni 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Zwolle mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Zwolle. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur