IT-projectleider

Burgemeester Jansenstraat 1, 7551 EB Hengelo, Nederland

Sluit over 4 dagen
Geen maximum 16 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 dec 2025

Uren per week:

16

Publicatiedatum:

4 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Voor twee projecten zoeken we een ervaren IT-projectleider. Het gaat om de projecten JAVA en IGEL vervanging. Als IT-projectleider ben je verantwoordelijk voor een succesvolle uitvoering en afronding van deze twee projecten.

De resultaatverplichting die aan deze projecten hangt:

  • Project 1: Java
    Project is succesvol afgerond als de huidige software is vervangen door het gekozen alternatief.

  • Project 2: Igel vervanging
    Project is succesvol afgerond als de resterende ca. 200 Igels zijn vervangen door een alternatief en de licenties zijn opgezegd.

De projecten moeten binnen de gestelde tijd van maximaal 7 maanden met bovenstaand resultaat worden afgerond. De projectleider mag de opdracht naar eigen inziens invullen. 

Je brengt structuur aan in de werkzaamheden en faciliteert de projectleden om hun bijdrage te leveren. Ook geef je sturing om binnen de afgesproken kaders te komen tot het gewenste projectresultaat. Het projectteam bestaat hoofdzakelijk uit collega’s van het IT-bedrijf. Opdrachtgever voor beide projecten is de teammanager van het IT-bedrijf. Binnen de gemeente Hengelo gebruiken we Projectmatig Creëren (PMC) als projectmethodiek.

Eisen

  • Een afgeronde opleiding op minimaal hbo-bachelor niveau in de richting van IT;

  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar als projectleider op IT gebied bij een gemeente;

  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 8 jaar op IT gebied bij een gemeente;

  • Uiterlijk beschikbaar per 21 juli 2025;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 10 jaar aantoonbare werkervaring op het gebied van IT (45 punten);

  • Aantoonbare werkervaring met beheer van ICT-infrastructuur, netwerk en/of systeemsoftware (35 punten);

  • Aantoonbare kennis van project methodieken ITIL, BiSL, ASL, Agile, Scrum, PRINCE2 (20 punten).

Competenties

  • Organiseren

  • Samenwerken

  • Oplossings- en resultaatgericht

  • Open en verbindende communicatiestijl

Organisatie en team

Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven.

Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners.

Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Team
Het IT-bedrijf van de gemeente Hengelo werkt voor ca. 2.000 gebruikers van de gemeenten Haaksbergen, Hengelo en Oldenzaal en de SWB Groep. We zijn klantgericht en professioneel en we werken samen aan een steeds betere IT-dienstverlening voor onze gebruikers.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op maandag 14 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 9 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg met opdrachtgever
Is hybride werken mogelijk: Nee

Overige informatie
Gemeente Hengelo heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

  • Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.  

  • Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.  

  • BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.   

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).  

  • Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur