Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Civieltechnisch Projectleider/ Toezichthouder / Directievoerder

Burgemeester Jansenstraat 1, 7551 EB Hengelo, Nederland

Sluit morgen
om 16:00
100 24 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De diverse incidentele (unieke) projecten blijven de komende tijd aanhouden, overgaan naar extra vaste formatie is helaas niet mogelijk. Afhankelijk van het project wordt je ingezet of als directievoerder of als toezichthouder. Dit vraagt flexibiliteit in de inzet en snel op de twee verschillende rollen kunnen schakelen. De directievoerder/toezichthouder behoudt het overzicht en houdt toezicht op de uitvoering van deze werken. Hij/zij bewaakt de nakoming van gemaakte afspraken in het kader van het contract en stuurt waar nodig bij. Meer inhoudelijk stuurt de directievoerder door heldere en proactieve communicatie, op draagvlak en resultaten. Hij/zij zorgt voor de organisatie en planning van de uitvoering van (voornamelijk) civieltechnische projecten in de openbare ruimte (riolering, civieltechnische kunstwerken, wegen, beplanting en openbare verlichting), inclusief de afstemming en communicatie met de omgeving. Hij/zij is dus naast projectmatig werken bekend met omgevingsmanagement, BLVC en innovatieve contractvormen als UAV-gc en Bouwteam. De directievoerder heeft eveneens ruime ervaring in het coordineren van de uitvoering van cultuurtechnische werken. Op een energieke wijze is hij/zij in staat projecten naar een optimaal en duurzaam eindresultaat te leiden. Hij/zij heeft als belangrijke taak het behouden van het overzicht van het toezicht op de contract conforme uitvoering en is de geoliede koppeling tussen projectleider en toezichthouder. Ook het signaleren van knelpunten door de toezichthouder en het doen van voorstellen ter oplossingen of verbeteringen behoort tot het takenpakket. Ook wordt van hem/haar inzet gevraagd bij de (contract)voorbereiding van werkzaamheden in de openbare ruimte, met name het toetsen van ontwerpen, contracten en van kostenramingen. Daarnaast is hij/zij verantwoordelijk voor de (contract)administratie van projecten, opstellen van weekrapporten en het geinformeerd houden van de projectleider. De directievoerder die wij zoeken kan door zijn/haar manier van werken de gemeente op een positieve manier onder de aandacht brengen van externen. Daarbij is hij/zij klankbord voor collega-directievoerders, is voorts kritisch en doortastend en bouwt aan relaties. Hij/zij ziet kansen, hanteert conflicten en onderhandelt. Hij/zij is de spil tussen aan de ene kant onze inwoners en aan de andere kant de verschillende aannemers.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Minimaal afgeronde mbo niveau 4 opleiding in de richting van civiele techniek of weg en waterbouw;
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als directievoering/ toezichthouder op civieltechnische projecten in een gemeentelijke organisatie;
  • Minimaal 8 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als directievoerder/toezichthouder op civieltechnische projecten binnen een gemeente (30 punten);
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring met het toepassen van BLVC (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met verschillende contractvormen o.a. UAV en UAV-gc (20 punten);
  • Aantoonbare werkervaring met civiel- en cultuurtechnische werken (10 punten);

Wensen en competenties

Wensen

  • Maximaal uurtarief 100,- per uur exclusief BTW/ inclusief reiskosten woon- werkverkeer (20 punten)

Competenties

  • Deskundig;
  • Klantgericht;
  • Integraal werken;
  • Creatief;
  • Projectmatig werken;
  • Communicatief vaardig;
  • Stressbestendig;
  • Verantwoordelijk;
  • Oordeelsvorming;
  • Conflicthantering;
  • Plannen en organiseren.

Organisatie en team

Gemeente Hengelo is een dynamische organisatie met ruim 900 gedreven medewerkers die zich inzetten voor een leefbare, ondernemende en innovatieve stad. Met meer dan 80.000 inwoners zijn we groot genoeg voor uitdagende projecten en klein genoeg om wendbaar te blijven. Als opdrachtgever bieden we een professionele en collegiale werkomgeving, waar samenwerken, initiatief en resultaatgericht werken centraal staan. We hechten veel waarde aan innovatie en ontwikkeling, zowel binnen onze organisatie als in de samenwerking met partners. Wij zoeken professionals die samen met ons willen bouwen aan de toekomst van Hengelo. Werken voor onze gemeente betekent een bijdrage leveren aan een stad met karakter, ambitie en een sterke gemeenschapszin.

Het team Realisatie is verantwoordelijk voor het projectmatig voorbereiden en realiseren van civiel- en cultuurtechnische projecten binnen de openbare ruimte in de gemeente Hengelo. Deze projecten behelzen naast reconstructies van bestaande woonwijken ook nieuwe aanleg van woonkernen. Bedrijventerreinen en (ontsluitings-)wegen zijn eveneens onderdeel van de projecten. De projecten zijn divers en het team Realisatie werkt projectmatig voor diverse opdrachtgevers/ andere teams binnen de gemeente Hengelo.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever worden in overleg gepland. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen zo snel mogelijk bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 14 juli 2025, 09:00. Tot die tijd kunt u reageren.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

Gemeente Hengelo heeft er voor gekozen om Flextender als broker in te zetten. Na gunning verzorgt Flextender derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met Flextender. U zal in casu factureren aan Flextender middels de facturatiemodule van Flextender. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.

Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.

Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.

BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.

Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.

Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: ma-di-wo-do-vr

Is hybride werken mogelijk: Nee

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur