Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Inkoopadviseurs

Crackstraat 2, 8441 ES Heerenveen, Nederland

Sluit over 8 dagen
110 48 Friesland

Begindatum:

1 sept 2025

Einddatum:

31 dec 2025

Uren per week:

48

Publicatiedatum:

14 aug 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Opdracht omschrijvingBen jij een ervaren inkoopadviseur die graag zelfstandig werkt en echt impact wil maken op de inkoopprocessen van een ambitieuze gemeente? Wij zoeken meerdere inkoopadviseurs voor in totaal 48 uur per week. En wil je jouw expertise inzetten voor (Europese) aanbestedingen? Met veel zelfstandigheid, flexibele werktijden en de mogelijkheid om echt verschil te maken in de organisatie? Dan ligt er een uitdagende interimopdracht voor je klaar.

De gemeente Heerenveen zoekt een ervaren inkoopprofessional die zelfstandig (Europese) aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken uitvoert.

Door de specifieke aard van deze opdracht en de voorwaarden vanuit de Wet deregulering beoordeling arbeidsrelaties (DBA) bestaat het risico op een fictieve dienstbetrekking. Om deze reden komen zelfstandigen zonder personeel (ZZPers) en BVs met uitsluitend een directeur-grootaandeelhouder niet in aanmerking om (rechtstreeks) op deze opdracht in te schrijven. Inschrijving door een zelfstandige zonder personeel of een BV met alleen een directeur-grootaandeelhouder zal leiden tot uitsluiting van de opdracht.

Verantwoordelijkheden

  • Begeleidt op alle gemeentelijk terreinen zelfstandig (Europese) aanbestedingsprocedures en inkoopacties conform het gemeentelijke inkoopbeleid en wet- en regelgeving, inclusief duurzaam aanbesteden, social return en MKB-participatie. Je doet dit vanaf de vraag van de interne klant tot en met de archivering en alle stappen in het proces hier tussenin;
  • Handelt de aanbestedingen en inkoopacties volledig digitaal af in TenderNed;
  • Geeft gevraagd en ongevraagd (algemeen) inkoopadvies;
  • Ondersteunt bij de spendanalyse en voorcontrole voor de rechtmatigheidstoets;
  • Stelt aanbestedingsstukken op en gebruikt daarvoor de formats van de gemeente;
  • Zorgt er voor dat er doelmatig en rechtmatig wordt aanbesteed;
  • Bewaakt de voortgang van het aanbestedingsproces.

Eisen

  • De kandidaat is inzetbaar vanaf 1 september 2025 tot en met 31 december 2025 voor 48 uur per week. De inhuuropdracht kan optioneel worden verlengd met 2 x 6 maanden. De startdatum is onder voorbehoud van een tijdige afronding van de Offerteprocedure. Dit kan ook betekenen dat de startdatum van de opdracht zal moeten worden opgeschoven. Aan de vermelde startdatum in de Offerteaanvraag kunnen zodoende geen rechten worden ontleend.
  • De kandidaat beschikt over minimaal 3 jaar recente en aantoonbare ervaring met het begeleiden van inkoop- en (Europese) aanbestedingstrajecten binnen een gemeentelijke (of vergelijkbare) context.
  • De kandidaat heeft aantoonbare kennis van de Aanbestedingswet 2012 en Europese aanbestedingsregels.
  • De kandidaat is in bezig van Bachelor Facility Management.
  • De kandidaat beschikt over minimaal HBO werk- en denkniveau aangevuld met vakgerichte cursussen/opleidingen.
  • De kandidaat is in het bezit van Nevi 1.
  • De kandidaat heeft kennis van en ervaring met Tenderned inclusief de volledige digitale afhandeling van. aanbestedingen via Tenderned.
  • De kandidaat heeft kennis en ervaring met spendanalyses.
  • 100 %Ervaring met duurzaam aanbesteden, social return en MKB-participatie

Wensen en competenties

Organisatie en team

De gemeente Heerenveen zoekt een ervaren inkoopprofessional die zelfstandig (Europese) aanbestedingsprocedures voor leveringen, diensten en werken uitvoert.

Gespreksinformatie

De gesprekken vinden plaats op 26 augustus in de ochtend. Wij vragen je daar rekening mee te houden.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

U voegt een cv van maximaal 3 pagina's A4 toe.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur