Begindatum:
1 aug 2025Einddatum:
1 feb 2026Uren per week:
16Publicatiedatum:
19 jun 2025Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hardenberg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Hardenberg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".
Organisatie
Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.
We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.
Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.
Opdracht
De gemeente Hardenberg zoekt een zelfstandig en ervaren projectcoördinator/adviseur die tijdelijk de regie voert op de coördinatie en advisering rondom het Integraal Zorgakkoord (IZA), de Aanpak Zeggenschap Werken in de Zorg (AZWA) en het Gezond en Actief Leven Akkoord (GALA). De opdracht richt zich op het boeken van concrete resultaten binnen drie samenhangende werkgebieden, met als doel deze thema’s uiterlijk in 2026 structureel te verankeren in de werkwijze van het team beleid maatschappelijk domein.
Je levert een inhoudelijke en verbindende bijdrage aan de gemeentelijke én regionale uitvoering van IZA, AZWA en GALA. Dit doe je zelfstandig binnen drie resultaatgerichte deelopdrachten, waarbij je nauw samenwerkt met interne en externe partners.
Je zorgt namens de gemeente Hardenberg zorgt voor een effectieve vertegenwoordiging in de regionale IZA-procesgroep, je geeft uitvoering aan onderdelen van het regionale programmamanagement, je zit lokaal het IZA-GALA kernteam voor en coördineert te activiteiten. Ook borg je de samenhang en begroting van lokale projecten en adviseer je het team beleid maatschappelijk domein over relevante ontwikkelingen. De opdracht is geslaagd als deze coördinatie- en adviesstructuren staan én zijn ingebed, zodat de gemeente per 2026 zelfstandig uitvoering kan geven aan de IZA-, AZWA- en GALA-doelstellingen.
Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau;
3. Mimimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 2 jaar als projectleider/coördinator IZA, AZWA en GALA binnen een gemeente;
4. Aantoonbare werkervaring met complexe netwerken en samenwerkingsstructuren (benoem dit expliciet in het cv);
Selectiecriteria te beoordelen door Flextender (weging, totaal 100 punten)
5. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting bedrijfseconomie, zorg of sociaal domein (15 punten);
6. Aantoonbare werkervaring met verbetertrajecten rondom de toegang tot het sociaal domein (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
7. Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als strategisch beleidsadviseur binnen het sociaal/ maatschappelijk domein binnen een gemeente (30 punten);
8. Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring binnen de gebieden: WMO, Jeugdwet en schuldhulpverlening (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
9. Aantoonbare kennis en ervaring met werken op basis van het Kwaliteitskompas (15 punten).
Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.
Competenties
- Bestuurlijke sensitiviteit en overtuigingskracht;
- Communicatieve vaardigheden;
- Samenwerken en netwerken;
- Sterke coördinerende en adviserende vaardigheden;
- Resultaatgerichtheid.
Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.
Stap 2: Selectie 3 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.
De 3 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.
Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.
De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.
Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.
De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld op een maxiumum uurtarief van €110,- (excl. btw/incl. reiskosten). Dit tarief is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.
Benodigd aantal professionals
1.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag - dinsdag - woensdag - donderdag - vrijdag
Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 9 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 8 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.
Overige informatie
Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot donderdag 19 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op vrijdag 20 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.
De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot maandag 23 juni 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.