Locatiemanager zwembad de Kiefer

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Sluit over 11 dagen
32 tot 36 uur per week (aflopend naar 20 tot 32 uur per week) Overijssel

Begindatum:

18 aug 2025

Einddatum:

18 aug 2026

Uren per week:

32 tot 36 uur per week (aflopend naar 20 tot 32 uur per week)

Publicatiedatum:

20 jun 2025

Uitvoeringsvoorwaarde
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Hardenberg mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct toezicht en leiding van de gemeente Hardenberg. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). De gemeente merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is".

Organisatie

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee
De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Opdracht
Context
Binnen onze gemeentelijke organisatie is zwembad de Kiefer een belangrijke publieke voorziening met een breed maatschappelijk draagvlak. Het is een plek waar inwoners samenkomen voor sport, ontspanning en gezondheid. Samen met zwembad de Hattemat in Gramsbergen en zwembad De Slag in Hardenberg is zwembad de Kiefer een van de drie zwembaden binnen onze gemeente die beheerd worden door de gemeente Hardenberg.

Het team van De Kiefer bevindt zich in een fase van ontwikkeling en groei. Er wordt actief gewerkt aan het verbeteren van de samenwerking, het vergroten van eigenaarschap en het versterken van een professionele cultuur. Om deze ontwikkeling te ondersteunen, is een externe partij betrokken die een duurzame cultuurverandering begeleidt. Het doel: een hecht, samenwerkend team dat gezamenlijk verantwoordelijkheid neemt. Daarnaast loopt er binnen alle drie de zwembaden een traject gericht op het vergroten van gastgerichtheid.

Voor De Kiefer zoeken we een stevige en verbindende locatiemanager. Iemand die richting geeft, zichtbaar en benaderbaar is, medewerkers actief aanspreekt en duidelijk besluiten durft te nemen. Een leidinggevende die inspireert en de koers vasthoudt.

Doel van de opdracht
Als locatiemanager geef je leiding aan het team van zwembad De Kiefer en begeleid je hen in de verdere ontwikkeling naar een professioneel, zelfstandig en toekomstgericht team. Je bent zichtbaar op de werkvloer, stelt duidelijke kaders en durft medewerkers op houding en gedrag aan te spreken en te spiegelen. Daarmee creëer je een werkomgeving waarin samenwerking, eigenaarschap en professionele verantwoordelijkheid centraal staan.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Dagelijkse aansturing van het team van zwembad De Kiefer;
  • Zichtbare en benaderbare leidinggevende op de werkvloer; aanspreekpunt voor medewerkers en bezoekers;
  • Zorgdragen voor duidelijkheid en structuur in aansturing, verwachtingen en werkwijze;
  • Aanspreken, spiegelen en coachen van medewerkers op professioneel gedrag, houding en rol;
  • Actief bijdragen aan een cultuuromslag: van vrijblijvendheid naar verantwoordelijkheid;
  • Signaleren van knelpunten en het nemen van duidelijke en tijdige besluiten;
  • Zorgen voor naleving van veiligheidsprotocollen, hygiënevoorschriften en andere relevante wet- en regelgeving;
  • Bewaken van kwaliteit van dienstverlening, klantgerichtheid en onderhoud.

Verwachte resultaten

  • Een team bij De Kiefer dat werkt binnen duidelijke kaders en heldere afspraken;
  • Medewerkers die worden aangesproken op hun rol en gedrag, en hier ook verantwoordelijkheid voor nemen;
  • Verbeterde samenwerking, communicatie en taakvolwassenheid binnen het team;
  • Een veilige, professionele en prettige werkomgeving voor zowel medewerkers als bezoekers;
  • Inwerken en coaching on the job voor nieuwe locatiemanager mogelijk interne kandidaat.

Vereisten / knock-outcriteria
1. Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
2. Minimaal 5 jaar aantoonbare leidinggevende ervaring in de afgelopen 10 jaar binnen het werkveld sport, ontspanning of gezondheid;

Selectiecriteria te beoordelen door Flextender  (weging, totaal 100 punten)
3. Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal hbo bachelor niveau richting sportkunde en/of sportmanagement (20 punten);
4. Minimaal 5 jaar aantoonbare leidinggevende ervaring in de afgelopen 10 jaar bij een zwembad of andere sportvoorziening (40 punten);
5. Aantoonbare werkervaring met aansturen van mensen in veranderprocessen (benoem dit expliciet in het cv) (20 punten);
6. Aantoonbare werkervaring bij een sportvoorziening binnen een gemeente (20 punten);

Geef in het cv duidelijk aan in hoeverre u / de door u aangeboden kandidaat aan het bovengenoemde profiel voldoet.

Competentie
- Daadkrachtig;
- Communicatief;
- Analytisch;
- Verbindend;
- Resultaatgericht.

Beoordeling
Stap 1: Beoordeling cv’s op minimumeisen
Flextender beoordeelt de cv’s op de minimumeisen in het bovengenoemde profiel. Kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel worden geselecteerd voor stap 2 in de beoordeling. De kandidaten die niet voldoen worden niet verder beoordeeld.

Stap 2: Selectie 10 cv’s die aan de organisatie worden voorgelegd
Flextender beoordeelt de cv’s van de kandidaten die voldoen aan de minimumeisen in het bovengenoemde profiel in onderlinge vergelijking op de bovengenoemde “gunningscriteria te beoordelen door Flextender”.

De 10 kandidaten die het beste scoren op bovengenoemde criteria worden geselecteerd voor stap 3 in de beoordeling. Bij een gelijke score is het uurtarief doorslaggevend. De overige kandidaten worden niet voorgelegd aan de opdrachtgever voor verdere beoordeling.

Stap 3: Uitnodiging voor een selectiegesprek
De opdrachtgever beoordeelt de cv’s van de kandidaten die door Flextender zijn geselecteerd in onderlinge vergelijking op de volgende criteria.

  1. Relevante werkervaring op soortgelijke opdrachten.
  2. Relevante werkervaring bij soortgelijke organisaties.

De kandidaten die na deze beoordeling het beste scoren op de beoordeelde gunningscriteria worden uitgenodigd voor een selectiegesprek (stap 4 in de beoordeling). De beste kandidaten worden uitgenodigd voor een gesprek. De overige kandidaten worden niet uitgenodigd voor een gesprek.

Stap 4: Selectiegesprek
In het selectiegesprek wordt door de opdrachtgever nader getoetst in hoeverre de betreffende kandidaten voldoen aan het bovengenoemde profiel (met name wordt getoetst op de competenties). Het selectiegesprek wordt gevoerd met minimaal twee vertegenwoordigers van de organisatie. De kandidaten dienen op elke competentie minimaal een voldoende te scoren. Indien geen van de geselecteerde kandidaten op alle competenties minimaal een voldoende scoort zal stap drie van de beoordeling worden herhaald.

De opdracht wordt gegund aan de kandidaat die naar het oordeel van de organisatie het beste voldoet aan het bovengenoemde profiel. Alle overige kandidaten worden geïnformeerd dat de opdracht niet aan hen wordt gegund. Er wordt een opschortende termijn gehanteerd ter behandeling van eventuele bezwaren.

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 8. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

Fee Flextender
Flextender brengt voor deze opdracht geen fee in rekening.

Benodigd aantal professionals
1.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
Is hybride werken mogelijk: ja
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: maandag t/m vrijdag

Planning
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 8 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 7 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.
  • De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.
  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.
  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Vragen kunnen ingediend worden tot dinsdag 24 juni 2025, 09.00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op woensdag 25 juni 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777.

De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot woensdag 2 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur