Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Functioneel Beheerder SAP

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 24-32 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

-

Uren per week:

24 - 32

Publicatiedatum:

15 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

De gemeente zoekt een ervaren functioneel beheerder voor het financiele systeem SAP (iFinancien van PinkRoccade). In deze rol ben jij de cruciale schakel tussen de gebruikersorganisatie (o.a. financiele administratie, fin. beheer, controllers, fin. adviseurs en financieel beleid) en ICT/leverancier. Je zorgt ervoor dat het systeem optimaal aansluit op de bedrijfsprocessen, beheert functionele wijzigingen en borgt de continuiteit van het systeemgebruik. Je draagt bij aan de inrichting, optimalisatie en (door)ontwikkeling van het financiele systeem. Daarnaast geef je gebruikersinstructies, beheer je autorisaties, bewaak je de aansluiting op wet- en regelgeving (zoals BBV, AVG) en geef je advies bij systeem upgrades en releases. Je werkt zelfstandig, maar nauw samen met applicatiebeheer/ICT, leveranciers en gebruikersgroepen.

Resultaten:

  • Governance stuk Applicatie/ Functioneel beheer in relatie tot alle financiele processen. (Actualisatie)
  • architectuurplaat van het financieel domein inclusief functionele beschrijvingen.
  • Volledige inrichting en beheer van gebruikersrollen, autorisaties en rapportages in SAP.
  • Opstellen en onderhouden van documentatie: handleidingen, werkinstructie en communicatie over systeemwijzigingen.
  • Afhandeling van meldingen en incidenten met advisering aan eindgebruikers over impact en oplossingsrichting.
  • Bewaking van compliance op BBV, AVG en auditvereisten.
  • Advies en uitvoering bij releases en wijzigingsverzoeken.
  • Instructie en training van eindgebruikers, inclusief opstellen van opleidingsmateriaal.

In deze rol werk jij zelfstandig en volgens de afgesproken resultaten en planningen. Je handelt binnen de gestelde gedragsregels, protocollen en veiligheidsvoorschriften van de opdrachtgever.

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • 'Bring your own device is van toepassing. Bij de uitvoering van de opdracht worden geen IT-middelen ter beschikking gesteld. Onder IT-middelen wordt verstaan: laptop, telefoon en toebehoren.
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel of applicatiebeheerder;
  • Aantoonbare werkervaring met een documenten- of factuurscanningsysteem (zoals Decos, Kofax, LIAS e.d.) , maak duidelijk aantoonbaar in het cv welk systeem en waar deze werkervaring opgedaan is;
  • Aantoonbare werkervaring met het verbeteren van bedrijfsprocessen op financieel gebied (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);
  • Aantoonbare werkervaring met het geven van trainingen en/of workshops aan eindgebruikerse (maak dit duidelijk aantoonbaar in het cv met een voorbeeld);

Wensen en competenties

Wensen

  • Aantoonbare afgeronde hbo bachelor opleiding
  • Aantoonbare werkervaring in met SAP (iFinancien) van PinkRoccade
  • Aantoonbare werkervaring in de afgelopen 5 jaar met scansysteem KOFAX
  • Minimaal 5 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar als functioneel of applicatiebeheerder binnen een overheidsinstelling
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 10 jaar met het verbeteren van bedrijfsprocessen op financieel gebied binnen een overheidsinstelling

Competenties

  • Sterke communicatieve vaardigheden
  • Organisatiesensitiviteit
  • Flexibiliteit en aanpassingsvermogen
  • Ervaring met projectmatig werken
  • Praktische en oplossingsgerichte instelling

Organisatie en team

Werken voor de gemeente Hardenberg: Groei en bloei met ons mee

De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht en van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners. We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt. Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collegas. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de De Kracht van Gewoon Doen en pakken dingen praktisch aan.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 20 augustus 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 19 augustus 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:

De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen. De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen. De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen. De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen. Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi). Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan 400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf. Het uurtarief kan worden gewijzigd volgens de hierna genoemde CBS-indexering volgens: CBS CAO Lonen, contractuele loonkosten en arbeidsduur, lonen per uur inclusief bijzondere beloningen indexcijfer, 2020=100: CAO-lonen,contractuele loonkosten en arbeidsduur; indexcijfers (2020-100) cbs.nl).

CV-eisen: Maximaal 5 paginas, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Is hybride werken mogelijk: ja

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl of met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl of met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur