Blankenburgerstraat 28, 7481 EB Haaksbergen, Nederland
Begindatum:
28 jul 2025Einddatum:
31 dec 2025Uren per week:
24Publicatiedatum:
11 jul 2025Je speelt een sleutelrol in het beheren, analyseren en optimaliseren van ruimtelijke gegevens. Daarbij ben jij het aanspreekpunt op het gebied van Geo-informatie binnen de organisatie. Met jouw expertise leg je gegevens vast, combineer en presenteer je informatie op een heldere manier en borg je de kwaliteit van deze data in de gemeentelijke processen. Ook denk je actief mee over hoe de informatievoorziening slimmer en efficiënter kan.
Concreet ga je
Adviseren over het gebruik en de inzet van Geo-informatie binnen de organisatie.
De geografische informatievoorziening beheren en continu optimaliseren.
Vragen uit de organisatie vertalen naar passende en haalbare oplossingen.
Zorgen voor actuele data door het beheer van Geo-informatie goed te coördineren.
Landelijke ontwikkelingen op het gebied van Geo volgen en implementeren waar nodig.
Dit breng jij mee
HBO werk- en denkniveau op het gebied van GEO.
Inhoudelijke kennis van het gemeentelijk Geo-landschap.
Enkele jaren werkervaring in een soortgelijke functie.
Ervaring met geografische analyses en software zoals Microstation, SQL, FME en NedBGT/NGDW (Cadac).
Kennis van basisregistraties en koppelingen met de Landelijke Voorzieningen.
Ervaring met het bouwen en ontwerpen van datasets.
Ervaring met projectmatig werken en het continu verbeteren van processen.
Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met GEO-landschap
Aantoonbare werkervaring met geografische anlyses en software zoals Microstation, SQL, FME en NedBGT/NGDW of Cadac;
Aantoonbare kennis van basisregistraties en koppelingen met landelijke voorzieningen, geef hiervan een aparte toelichting in het cv;
Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring als informatiespecialist;
Aantoonbare werkervaring met het bouwen en ontwerpen van datasets;
Aantoonbare werkervaring met GEO-landschap binnen een gemeente.
Bij de gemeente Haaksbergen werken ongeveer 180 medewerkers. Samen met inwoners, verenigingen, maatschappelijke organisaties en ondernemers werken we aan een samenleving die past bij onze gemeente. Dat doen we met een Toekomstvisie als vergezicht en aan de hand van een Verbeterprogramma. We hebben de komende jaren drie belangrijke prioriteiten. We willen de organisatie versterken, de financien op orde krijgen en de relatie met de gemeenschap verbeteren. Dat is hard werken. Elke dag weer. De samenleving vraagt veel van ons. Inwoners willen meer dan ooit meepraten. Dat gesprek willen wij graag aangaan, omdat de beste plannen samen met inwoners tot stand komen. Help jij meebouwen aan onze relatie met onze gemeenschap?
Missie
We maken ons sterk voor een fijn en veilig Haaksbergen, waar inwoners prettig kunnen leven, ondernemers zich kunnen ontwikkelen en bezoekers kunnen genieten. Daarvoor hebben we elkaar nodig, want we geloven in de kracht van samen.
Visie
In Haaksbergen werken we samen. Voor elkaar en met elkaar. Want noaberschap zit in al onze vezels. We bouwen aan een vitale organisatie die soepel kan inspelen op de steeds veranderen uitdagingen. De gemeenschap kan op ons rekenen. Daar gaan we voor!
Ben jij de specialist die wij zoeken op het gebied van Geo-informatie? In Haaksbergen geef jij richting aan ruimtelijke data en aan maatschappelijke verbinding.
Team
Je werkt nauw samen met ICT-collegas, beheerders en externe leveranciers aan het betrouwbaar beheren en voortdurend verbeteren van belangrijke registraties. Voel je thuis in onze informele en gezellige sfeer.
De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op dinsdag 22 juli 2025. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op maandag 21 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht. De reactietermijn van deze inhuuropdracht duurt tot donderdag 17 juli 2025, 09:00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.
Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.
Fee
De externe partij brengt voor deze opdracht geen fee in rekening bij de winnende leverancier.
CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.
Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: In overleg, 3 dagen.
Is hybride werken mogelijk: Ja
Overige informatie
Gemeente Haaksbergen heeft er voor gekozen om de externe partij als broker in te zetten. Na gunning verzorgt de externe partij derhalve de contractafhandeling, urenregistratie en facturatie. Dit betekent dat u een overeenkomst afsluit met de externe partij. U zal in casu factureren aan de externe partij middels de facturatiemodule van de externe partij. Indien u de opdracht gegund krijgt, ontvangt u een handleiding. Door in te schrijven gaat u ermee akkoord middels deze constructie de opdracht uit te voeren.
Voor het uitvoeren van de opdracht is afgifte van een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) een vereiste.
Uitzend-/ en uitleenbedrijven moeten voldoen aan de voorwaarden voor disculpatie als gesteld in de wijziging leidraad invordering nr. BLKB2012/1062M.
BYOD (bring your own device) is voor deze opdracht niet van toepassing.
Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 25% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Indien de opdrachtnemer een uitzend-/uitleenbedrijf betreft die niet is opgenomen in het register van de Stichting Normering Arbeid (SNA) zal opdrachtgever 55% van de factuur (inclusief omzetbelasting) storten op de G-rekening van de opdrachtnemer.
Uitvoeringsvoorwaarde:
Met het verstrekken van de opdracht (aan de ondernemer die inschrijft op de onderhavige opdracht en voor gunning in aanmerking komt) en de gemeente Haaksbergen mag géén arbeidsrelatie/dienstbetrekking tot stand komen. De inschrijver dient dit te waarborgen. Bij het inschrijven op de onderhavige opdracht moet in dit kader rekening worden gehouden dat de uitvoering van de werkzaamheden plaatsvindt onder direct leiding en toezicht van de gemeente Haaksbergen. Dit betekent dat niet wordt voldaan aan de criteria voor zelfstandigheid zoals vereist onder de Wet Deregulering Beoordeling Arbeidsrelaties (Wet DBA). gemeente Haaksbergen merkt hierbij op dat aan de voornoemde uitvoeringsvoorwaarde niet wordt voldaan als de inschrijver een ZZP-er is (ongeacht of dit een eenmanszaak of een BV is).