Consultant Microsoft 365 (dienst aanbesteding)

Stephanuspark 1, 7772 HZ Hardenberg, Nederland

Sluit over 4 dagen
120 28-36 Overijssel

Begindatum:

Z.S.M.

Einddatum:

1 nov 2025

Uren per week:

28 - 36

Publicatiedatum:

10 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Als Consultant / Adviseur Microsoft 365 help je de gemeente Hardenberg bij de technische kant van ‘digitaal samenwerken’. Jij zorgt ervoor dat alles goed wordt ingericht en werkt zoals het hoort.

Taken en verantwoordelijkheden

  • Je zorgt voor de technische inrichting van digitaal samenwerken. Denk aan het maken van een goede structuur, sjablonen voor Teams, het instellen van SharePoint, standaard metadata en aandacht voor informatieveiligheid.

  • Je legt vast hoe alles is ingericht en welke keuzes daarbij zijn gemaakt (in een governance beleidsplan).

  • Je maakt een duidelijk beheerdocument over “Digitale samenwerking”.

  • Je zorgt voor een goede overdracht aan het interne beheerteam en geeft uitleg of instructie waar nodig.

  • Je levert technische ondersteuning bij de uitvoering van bestandsmigratie naar Sharepoint sides. 

Eisen

  • Inschrijver voldoet aan de gestelde uitvoeringsvoorwaarde zoals bovenaan benoemd in de uitvraag;
  • Uurtarief maximaal 120,- (excl. btw/incl reiskosten woon-werk);
  • Een geschreven motivatie waarin de waarborging van de opdracht, inclusief de inzet duidelijk onderbouwd naar voren komt;
  • Aantoonbare werkervaring als bureau/organisatie met financiele regeling VIC en SISA (Gemeentelijke overheid) (motiveer duidelijk het antwoord);
  • Aantoonbare afgeronde opleiding op minimaal MBO 4 niveau, in de richting van ICT;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring als Consultant Microsoft 365 in de afgelopen 5 jaar;
  • Aantoonbare werkervaring met Microsoft 365 (benoem dit expliciet in het cv);
  • Aantoonbare werkervaring met de configuratie- en adoptie van Sharepoint en Teams en de inrichting daarvan;

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring met het technisch inrichten van een Sharepoint / Teams en One Drive omgeving inclusief randvoorwaarden (50 punten);
  • Beschikbaar per 1 augustus 2025 voor de duur van de opdracht, inclusief verlengingen. Het exacte aantal uren is in overleg naar behoefte (50 punten).

Competenties

  • Is in staat om complexe (technische) vraagstukken te vertalen in voor medewerkers herkenbare onderwerpen;
  • Je bent organisatie sensitief;
  • Je beschikt over een goede balans tussen flexibiliteit en standvastigheid;
  • Een goed analytisch en probleemoplossend vermogen is van groot belang, naast accuratesse, doorzettingsvermogen en resultaatgerichtheid.

Organisatie en team

De gemeente Hardenberg is een fantastische plek om te wonen en te werken. Hier geniet je van het mooie platteland langs de Vecht én van de gezelligheid van een stad. Terwijl veel andere gemeenten kleiner worden, blijft de gemeente Hardenberg juist groeien. Inmiddels hebben we meer dan 62.935 inwoners.

We willen Hardenberg verder laten groeien en ontwikkelen tot een moderne stad in een landelijke omgeving. Dit betekent dat we de regio willen versterken, het buitengebied aantrekkelijker willen maken en de voorzieningen willen verbeteren. We bouwen aan een duurzame economie die klaar is voor de toekomst, waarbij lokaal ondernemen een belangrijke rol speelt.

Bij ons werk je met plezier aan deze plannen, samen met 550 enthousiaste collega’s. We hechten veel waarde aan vriendelijkheid, betrouwbaarheid en een goede samenwerking. We geloven in de “De Kracht van Gewoon Doen” en pakken dingen praktisch aan.

Gespreksinformatie

De gesprekken bij de opdrachtgever zijn gepland op woensdag 23 juli 2025 vanaf 13.00 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 juli 2025 bericht. De overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze inhuuropdracht.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
Hybride werken: Ja

Functieschaal
Deze functie is ingedeeld in functieschaal 10. Deze functieschaal is verbonden aan de desbetreffende CAO van de opdrachtgever inzake de inlenersbeloning.

CV-eisen
Maximaal 5 pagina’s, opgesteld in het Nederlands, minimaal 2 referenties.

Werkdagen
De opdracht wordt vervuld op de volgende werkdagen: Ma t/m vr

  • De opdrachtgever zal om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) vragen.

  • De opdrachtgever zal om een geheimhoudingsverklaring vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uittreksel Handelsregister (KvK) vragen.

  • De Opdrachtgever zal om een Uniform Europees Aanbestedingsdocument (UEA) vragen.

  • Indien opdrachtnemer personeel ter beschikking stelt, staat opdrachtnemer in het handelsregister geregistreerd als bedrijf dat personeel ter beschikking stelt (conform Waadi).

  • Voor opdrachtnemer geldt een Social Return (SROI) verplichting bij gegunde opdrachten hoger dan €400.000 binnen het DAS van de Talentenregio. Voor meer informatie zie: (https://talentenregiohuurtin.nl/wp-content/uploads/2024/10/SROI-bijlage-DAS-v2.pdf).

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Sybren Hindriks via 06 43 53 65 77 / sybren.hindriks@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Sybren Hindriks
Sybren Hindriks
Opdracht Adviseur