Begindatum:
1 mei 2024Einddatum:
1 aug 2024Uren per week:
28Publicatiedatum:
27 mrt 2024De gemeente Halderberge
Vijf mooie, historische en karakteristieke dorpen vormen samen de gemeente Halderberge: Bosschenhoofd, Hoeven, Oud Gastel, Oudenbosch en Stampersgat. Met een totaal van ongeveer 31.000 inwoners. In het groene hart van West-Brabant, centraal tussen Breda, Rotterdam en Antwerpen, zijn we zeer goed bereikbaar via weg, water, spoor en zelfs via de lucht (vliegveld Breda International Airport). Onze woongemeente heeft een aantrekkelijk agrarisch buitengebied, een groot aantal bedrijventerreinen, bijzonder cultuurhistorisch erfgoed en een rijkdom aan recreatieve en toeristische parels. En daar zijn we trots op! Ons motto is Hartelijk Halderberge! Wij werken graag met onze inwoners samen om tot betere resultaten te komen.
Omschrijving van de opdracht
Voor team klantzaken zijn we op zoek naar een Beleidsmedewerker burgerzaken voor 28 uur per week (tijdelijk voor 3 maanden, met optie voor verlenging)
Zo maak je het verschil
Met jouw frisse blik signaleer je nieuwe ontwikkelingen in jouw vakgebied en vertaalt deze naar beleid om zo te kunnen bijdragen aan het motto ‘hartelijk Halderberge’. Als beleidsmedewerker ondersteun en faciliteer je de afdeling burgerzaken.
In deze rol:
Ben je op de hoogte van de ontwikkelingen op het vakgebied.
Weet jij de landelijke wet- en regelgeving te vertalen naar lokaal beleid.
Adviseer je de burger, collega's, het management en het bestuur.
Adviseer je in complexe casussen op het brede terrein van het (internationale) personen- en familierecht, persoonsregistraties en privacybescherming van persoonsgegevens.
Ben je verantwoordelijk voor de totstandkoming en het onderhoud van verordeningen.
Bewaak je de (juridische) kwaliteit bij burgerzaken.
Werk je nauw samen met de vakspecialisten en communiceert tijdig en helder wat er nodig is om taken te kunnen uitvoeren
Jouw meerwaarde
Verandering geeft je energie, je kunt jouw collega’s meenemen in veranderingen zoals digitalisering en vernieuwing van systemen en processen. Je besluitvaardigheid en objectiviteit helpen je hierbij. Verder ben je secuur en vind je het fijn als zaken goed geregeld zijn.
Ook heb je:
HBO werk- en denkniveau.
Geen moeite met het bewegen in een politieke omgeving (politieke sensitiviteit).
Een pro-actieve houding en heldere adviesvaardigheden.
Ruim 3 jaar ervaring in een gemeentelijke organisatie, bij voorkeur bij Burgerzaken.
Goede kennis van nieuwe en gewijzigde wetgeving op het terrein van Burgerzaken, privacy, beveiliging, personen- en familierecht, nationaliteitsrecht, IPR en diverse verordeningen.
Een grote mate van zelfstandigheid
Als werkgever staan we ook open voor de inbreng van onze medewerkers. De lijnen zijn kort en de sfeer is open en toegankelijk. We denken in oplossingen en spelen daardoor snel in op veranderingen. Jij doet je werk zoals dat het beste bij jou past, want wij geloven dat je daarmee het beste in jezelf naar boven haalt. We zijn klantgericht, flexibel en lerend, jij ook?
Eisen
Kandidaat voldoet aan de in de functiebeschrijving genoemde opleidingseis. Dit moet blijken uit de CV.
Kandidaat heeft ervaring met MS Office. Dit moet blijken uit de CV.
Wensen
Kandidaat beschikt over 1 of meer referenties
Kandidaat is resultaatgericht. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat beschikt over goede communicatieve vaardigheden. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat heeft recente werkervaring in een vergelijkbare functie. Dit moet blijken uit de CV.
Is kandidaat in staat op de in de aanvraag genoemde startdatum te starten met de opdracht?
Is kandidaat/bent u beschikbaar voor het aantal uren per week zoals in de aanvraag is aangegeven?
Kandidaat past binnen het team. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat beschikt over politieke en bestuurlijk sensitiviteit. Dit wordt getoetst in een persoonlijk gesprek.
Kandidaat kan zowel zelfstandig als in teamverband werken. Dit kan worden getoetst in een persoonlijk gesprek.
Meer informatie
Voor meer informatie omtrent de inschrijfprocedure en verdere afhandeling, bekijk de Hoe werkt het pagina. Heb je een vraag? Neem direct contact op met Hibo Abdi via hibo.abdi@kbenp.nl of via 06 433 634 42
Tot uiterlijk 1 werkdag voor de sluitingsdatum is het mogelijk om te reageren op deze inhuuropdracht.