Tijdelijke Beleidsadviseur Mobiliteit

Claudius Prinsenlaan 10, 4811 DJ Breda, Nederland

Sluit over 8 dagen
Geen maximum 36 Noord-Brabant

Begindatum:

21 jul 2025

Einddatum:

21 okt 2025

Uren per week:

32 - 36

Publicatiedatum:

3 jul 2025
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst
Kijkende naar de inhoud van deze opdracht en de wet DBA, kan je deze opdracht alleen uitvoeren als je in loondienst bent. Je kunt ervoor kiezen om bij ons in loondienst te gaan om deze opdracht uit te voeren of via een extern advies- of detacheringsbureau (met akkoord van jouw huidige werkgever). Wij maken voor de betaling van facturen van advies- en detacheringsbureaus gebruik van een G-rekening.
Wil jij ook deze opdracht direct via ons uitvoeren?
Dit is mogelijk! Wij bieden je een projectovereenkomst aan, waardoor je de opdracht in loondienst bij Opdracht Overheid kunt uitvoeren. Bereken hieronder jouw bruto maandsalaris.
Wat zijn de voordelen?
Rekentool
Voor welk uurtarief mogen wij jou aanbieden?
Hoeveel uur per week wil je werken?
Opdracht alleen mogelijk voor professionals in loondienst

Omschrijving

Tijdelijke Beleidsadviseur Mobiliteit Ben jij strategisch sterk, beleidsmatig onderlegd en klaar om tijdelijk impact te maken op mobiliteit in Breda?Dan zoeken we jou als tijdelijke Beleidsadviseur Mobiliteit. In deze opdracht speel je een sleutelrol in de doorontwikkeling van de Mobiliteitsvisie en de totstandkoming van een integrale Parkeerstrategie. Een mooie kans om je expertise in te zetten in een dynamische werkomgeving waar duurzaamheid, leefbaarheid en bereikbaarheid samenkomen.

Wat ga je doen?

Als beleidsadviseur mobiliteit werk je binnen het team Mobiliteit van de afdeling Mobiliteit, Milieu en Energie. Je hebt een sturende rol in de beleidsontwikkeling en zorgt voor verbinding tussen strategie en uitvoering. Je denkt mee, schrijft mee en stuurt waar nodig. In deze tijdelijke opdracht:

  • je werkt aan de doorontwikkeling van de Mobiliteitsvisie Breda, inclusief beleidsmatige verdieping en afstemming met andere ruimtelijke opgaven;

  • je vertaalt dit naar een beleidsmatig kader voor een geactualiseerd uitvoeringsprogramma en voert een analyse uit op de mate waarin de huidige visie SUMP-proof is;

  • je stelt een integrale Parkeerstrategie op, inclusief beleidskaders, scenarios en participatieaanpak;

  • je adviseert bestuur en management over complexe mobiliteitsvraagstukken;

  • je stemt af met interne collegas, externe partners zoals provincie en vervoerders, en met bewoners;

  • je signaleert trends en ontwikkelingen op het gebied van mobiliteit en parkeren en vertaalt deze naar beleid.

Wat breng je mee?

Voor deze opdracht zoeken we een stevige beleidsadviseur die snel zijn of haar weg vindt in complexe vraagstukken en bestuurlijke omgevingen.

  • Je hebt minimaal een afgeronde hbo-/wo-opleiding, bij voorkeur in mobiliteit, planologie, bestuurskunde of een vergelijkbare richting;

  • Je hebt minimaal 3 jaar ervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein;

  • Je hebt aantoonbare ervaring met het opstellen van mobiliteits- en/of parkeerbeleid;

  • Je beschikt over sterke adviesvaardigheden en weet hoe je omgaat met bestuurlijke besluitvorming;

  • Je bent politiek-bestuurlijk sensitief en communicatief sterk;

  • Je werkt zelfstandig, proactief en resultaatgericht.

Extra pluspunten

  • Je hebt ervaring binnen een gemeentelijke organisatie;

  • Je hebt ervaring met participatieprocessen en stakeholdermanagement;

  • Je hebt actuele kennis van mobiliteitsthema’s zoals mobiliteitstransitie, gedragsverandering, verstedelijking en bereikbaarheid;

  • Je bent op korte termijn beschikbaar.

Eisen

  • Minimaal een afgeronde hbo-/wo-opleiding, bij voorkeur in mobiliteit, planologie, bestuurskunde of een vergelijkbare richting;
  • Minimaal 3 jaar ervaring als beleidsadviseur binnen het ruimtelijk of mobiliteitsdomein;
  • Aantoonbare ervaring met het opstellen van mobiliteits- en/of parkeerbeleid;
  • Sterke adviesvaardigheden en weet hoe je omgaat met bestuurlijke besluitvorming;
  • Politiek-bestuurlijk sensitief en communicatief sterk;
  • Zelfstandig, proactief en resultaatgericht werken.

Wensen en competenties

Wensen

  • Ervaring binnen een gemeentelijke organisatie;
  • Ervaring met participatieprocessen en stakeholdermanagement;
  • Actuele kennis van mobiliteitsthemas zoals mobiliteitstransitie, gedragsverandering, verstedelijking en bereikbaarheid;
  • Op korte termijn beschikbaar.

Competenties

Organisatie en team

Breda is een stad met ambitie. Binnen de afdeling Mobiliteit, Milieu en Energie werken we aan duurzame oplossingen die passen bij de groei en ontwikkeling van de stad. We verbinden beleid met uitvoering en houden altijd oog voor de leefbaarheid en bereikbaarheid van Breda.

Gespreksinformatie

Niet bekend

Overige informatie

Benodigd aantal professionals: 1
  • Een tijdelijke opdracht van 3 maanden;

  • Een inzet van 32 tot 36 uur per week;

  • Een hybride werkplek: deels op kantoor in Breda, deels vanuit huis;

  • Een betekenisvolle opdracht waarin je het verschil maakt voor de mobiliteit van morgen.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Nina de Jong via 06 39 84 53 67 / nina.dejong@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Opdracht Adviseur Nina de Jong
Nina de Jong
Opdracht Adviseur