Senior Planningsadviseur

Taurusavenue 100, 2130 LS Hoofddorp, Nederland

Deze inhuuropdracht is verlopen
125 28 Zuid-Holland

Begindatum:

1 okt 2024

Einddatum:

31 mrt 2025

Uren per week:

28

Publicatiedatum:

30 jul 2024

Omschrijving van de opdracht
In de Gemeente Haarlemmermeer is het uniek wonen en werken. De polder wordt gekenmerkt door het gemaal Cruquius, de Stelling van Amsterdam, de bruggen van Calatrava en de luchthaven Schiphol. De Gemeente Haarlemmermeer is een opvallend onderdeel van de Metropoolregio door de centrale ligging tussen Amsterdam, Haarlem en Leiden.

Cluster Projecten
Cluster Projecten werkt momenteel aan een groot aantal interessante en complexe gebiedsontwikkelingsprojecten en programma's binnen het fysiek domein. Dit doe je samen met 1.250 collega's vanuit ons gemeentehuis in Hoofddorp. Onze gemeente kent zowel stedelijke dynamiek als een dorps karakter. Dat betekent dat je in je werk in aanraking komt met allerlei onderwerpen, belangen en uitdagingen. De komende jaren blijft Haarlemmermeer sterk groeien en ook onze maatschappij staat niet stil. Enkele voorbeelden van ambitieuze projecten waar we nu aan werken zijn de ontwikkelingen van het centrum van Badhoevedorp, Hydepark in het centrum van Hoofddorp, het verbreden van de Weg om de Zuid, woningbouw in Bols- Pionier, Lisserbroek, Stadscentrum Hoofddorp en recreatie in PARK21.

De planningsadviseurs zijn ondergebracht in team PMO. Team PMO bestaat uit verschillende functiegroepen: projectadviseurs, projectsecretarissen en projectassistenten. Het team is verantwoordelijk voor het adviseren en ondersteunen van de (senior) projectmanagers, opdrachtgevers en het management van het cluster Projecten.

De kern van de functie
Het bouwen aan de Gemeente Haarlemmermeer en het plannen van onze ontwikkelingsopgaven vraagt om een enthousiaste en ervaren senior planningsadviseur met een stevige persoonlijkheid. Iemand die past binnen het team van planningsadviseurs, houdt van structureren, scherp is, goed kan communiceren en rust en overzicht bewaart.

Je brengt de projectonzekerheden en de hierbij horende oorzaken, gevolgen en oplossingen in beeld. Je kent de inhoudelijke processtappen van woningbouwgebiedsontwikkeling, ontwikkelen van bedrijventerreinen, infrastructuur en/of vastgoed ontwikkelingen. Als senior planningsadviseur ben je in staat de dwarsverbanden in de gehele projecten portefeuille te herkennen. Het visualiseren en presenteren van deze dwarsverbanden met planningen, afbeeldingen en schema’s doe je met plezier. Je bent een prettige gesprekspartner voor intern en extern betrokkenen en geeft gevraagd en ongevraagd advies.  

Bij cluster Projecten werk je samen met vijf andere collega’s binnen de vakgroep planningsadviseurs. In 2024 wordt de stap gezet naar het uitbouwen van risicomanagement en projectbeheersing. Gezien de samenstelling in het team hebben wij voorkeur voor een kandidaat met een civieltechnische achtergrond.

Jouw rol

  • Je werkt samen met andere planningsadviseurs binnen het fysiek domein;

  • Je bent een verbindende schakel tussen projectteamleden en/of adviseurs op het gebied van tijd en projectfasering;

  • Je stelt een integrale projectplanning op die de projectstrategie visualiseert;

  • Je combineert complexe projectstructuren, (beleidsmatige en juridische) procedures en besluitmomenten tot een overzichtelijk planproces, inclusief tijdsplanning;

  • Je werkt ook aan scenario’s, risicoanalyses, netwerkanalyses en uitvoeringsfaseringen;

  • Je agendeert in projectteam-overleggen de planning;

  • Je geeft advies aan de projectmanager;

  • Je adviseert over de projectstrategie, coördinatie en afstemming;

  • Je bent op hoogte van nieuwe regelgeving rondom ruimtelijke projecten en verwerkt deze in de planningen.

Kandidaatomschrijving

Ben jij:

  • een ervaren planningsadviseur van ruimtelijke projecten bij voorkeur met een civieltechnische achtergrond?

  • een teamspeler met organisatiesensitiviteit?

  • proactief, stressbestendig en sta jij stevig in je schoenen?

  • goed in het bewaren van overzicht en rust?

  • een gestructureerde werker met oog voor details

Aanvullende informatie

  • er geldt een wederzijdse opzegtermijn van vier weken en een proefperiode van vier weken;

  • facturering met betrekking tot inhuurkrachten aan de gemeente Haarlemmermeer dient digitaal en per kalendermaand te geschieden;

  • het uurtarief is inclusief reis- en verblijfkosten (woon-/werkverkeer) en exclusief btw;

  • de uitvraag betreft een all-in uurtarief;

  • eventuele indexering vindt plaats op 1 januari na minimaal 1 jaar inhuurovereenkomst conform CBS, CAO lonen per uur particuliere bedrijven;

  • van toepassing zijn de Gemeente Haarlemmermeer VNG-model algemene inkoopvoorwaarden voor Leveringen en Diensten - Versie 2021;

  • de kandidaat voldoet aan de gevraagde inzet en is beschikbaar op de gewenste startdatum of eerder;

  • de kandidaat is flexibel ten aanzien van het aantal te werken uren en werktijden;

  • de kandidaat gedraagt zich integer en houdt zich aan correcte omgangsvormen (bereid tot ondertekening integriteitverklaring conform de gedragscode van de gemeente Haarlemmermeer);

  • detacherings-/payrollbureau, intermediair of ZZP: Bent u een detacherings-/payrollbureau en/of intermediair of zzp’er? In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) is beoordeeld of sprake is van een arbeidsovereenkomst indien een zzp’er de opdracht zou verwerven. Aangezien er een aanmerkelijk risico op de aanwezigheid van een gezagsverhouding is en vrije vervanging van de inhuurkracht niet wenselijk/realistisch is, is gemeente Haarlemmermeer van oordeel dat het risico op een arbeidsovereenkomst te hoog is. Daarom kan een zzp’er niet rechtstreeks inschrijven op deze opdracht. Het begrip zzp’er dekt de lading overigens niet geheel. Hieronder wordt bijvoorbeeld ook een BV begrepen, die de directeur/groot aandeelhouder (DGA) wil detacheren, zonder dat er een gezagsverhouding bestaat tussen de BV en de te detacheren persoon. In verband met de Wet Deregulering Arbeidsverhoudingen (Wet DBA) moet de te plaatsen medewerker bij de opdrachtnemer in dienst zijn op basis van een arbeidsovereenkomst of de opdrachtnemer heeft met de te plaatsen medewerker een door de fiscus goedgekeurde tussenkomstovereenkomst gesloten. 

Interviewplanning
De sollicitatiegesprekken vinden plaats in week 35 op maandag 26 augustus en dinsdag 27 augustus. Aan kandidaten wordt vriendelijk verzocht bij inschrijving deze data vrij te houden. De exacte tijdstippen worden na de selectie doorgegeven.

Toelichting op rooster
Voldoet aan de gevraagde inzet van 28 tot 36 uur per week en is flexibel ten aanzien van werktijden (eventueel uren buiten kantoortijden).

Dienstencategorie
Bouwkundige diensten, technische diensten, diensten van stedenbouw en landschapsarchitectuur, e.d.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl of met Nikki Nowack via 06 43 36 34 25 / nikki.nowack@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur
Opdracht Adviseur Nikki Nowack
Nikki Nowack
Opdracht Adviseur
Oeps! Deze inhuuropdracht is verlopen
Bekijk actieve inhuuropdrachten door op de knop hieronder te klikken of ga door naar de verlopen inhuuropdracht. Het is mogelijk om de verlopen inhuuropdracht te bekijken, maar het is niet meer mogelijk om je in te schrijven.