Deze opdracht is recent binnengekomen en wordt zo snel mogelijk bijgewerkt. Neem alvast contact op met onze adviseur voor meer informatie over de opdracht.

Projectleider ICT

Kon. Wilhelminalaan 2, 2264 BM Leidschendam, Nederland

Sluit over 6 dagen
Geen maximum 36 Zuid-Holland

Begindatum:

11 aug 2025

Einddatum:

11 nov 2025

Uren per week:

36

Publicatiedatum:

12 jul 2025

Omschrijving

Als projectleider weet je ICT-projecten in goede banen te leiden. Je zorgt ervoor dat het resultaat wordt opgeleverd conform de kwaliteitseisen en stuurt strak op tijd en geld. Omdat je werkt aan applicaties en ICT-systemen die cruciaal zijn voor de dienstverlening, ben je bewust van de risicos die op kunnen treden. Je bent in staat om samen met je projectteam risicoanalyses te maken en risicos in een project te managen. Je hebt een klantgerichte houding en stelt de wensen van de gebruikers centraal. Je bent een teamspeler en werkt nauw samen met de Chief Information Officer, je collega-projectleiders, informatiemanagers en functioneel beheerders. Daarnaast is het samenwerken met zowel interne als externe stakeholders van belang.

Wij zoeken een projectleider ICT voor de volgende projecten:

  • Implementatie Centric eDiensten Belastingen en Medewerkersportaal Looptijd t/m 30 nov. 2025
  • Zaaksysteem - Integraal klantbeeld KCC breed Looptijd t/m 19 dec. 2025.

Deliverables Implementatie Centric eDiensten Belastingen en Medewerkersportaal:

  • Werkende koppelingen tussen onderliggende systemen en benodigde softwarecomponenten;
  • Cloudomgeving ingericht en operationeel;
  • Actieve beveiligingsmaatregelen inclusief SSL-certificaten, toegangsbeheer en logging;
  • Technische en administratieve voorbereidingen getroffen voor DigiD-koppeling;
  • Online dienst bereikbaar via internet;
  • Digitale formulieren en gebruikersportaal opgeleverd;
  • Functionerende omgeving waar inwoners belastingzaken digitaal kunnen regelen;
  • Afspraken, documentatie en technische specificaties afgestemd en vastgelegd;
  • Projectplanning met mijlpalen en testmomenten;
  • Gebruiksklare front-end voor burgers en medewerkers.

Deliverables Zaaksysteem - Integraal klantbeeld KCC breed:

  • Realtime statusinformatie uit bronsystemen beschikbaar in Zaaksysteem.nl;
  • Integratie gerealiseerd met een viertal applicaties;
  • E-mailfunctionaliteit binnen Zaaksysteem.nl operationeel;
  • Rapportagemodule actief voor klantinteractiegegevens;
  • Centraal klantportaal voor burgers beschikbaar.

Eisen

  • Per 11 augustus 2025 beschikbaar voor 36 uur per week gedurende de gehele looptijd van de opdracht inclusief mogelijke verleningsopties;
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop, de werkplekken van de gemeente Leidschendam-Voorburg zijn voorzien van USB-C (Thunderbolt) docking beeldschermen;
  • Minimaal een afgeronde hbo bachelor opleiding in de richting van ICT/IT;
  • Minimaal 3 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 6 jaar als projectleider ICT bij een overheidsinstelling.

Wensen en competenties

Wensen

  • Minimaal 2 jaar aantoonbare werkervaring in de afgelopen 4 jaar als projectleider ICT binnen een gemeente
  • Aantoonbare werkervaring met Zaaksysteem van XXLLNC, benoem waar dit is opgedaan
  • Minimaal 1 jaar aantoonbare werkervaring met Centric Burgerzaken en eDiensten Belastingen, licht dit toe in het cv
  • Aantoonbare werkervaring als projectleider ICT met het samenwerken met zowel interne als externe stakeholders tegelijk, licht dit duidelijk toe in het cv

Competenties

  • Proactief;
  • Communicatieve vaardigheden;
  • Resultaatgericht;
  • Besluitvaardig;
  • Gestructureerd.

Organisatie en team

Werken bij Leidschendam-VoorburgDat betekent, werken voor een sociale en ondernemende gemeente met ongeveer 75.000 inwoners. We werken aan de gezamenlijke ambitie om de best mogelijke dienstverlening te bieden aan de inwoners, bedrijven en instellingen. Wij werken informatiegestuurd en zijn toekomstgericht. We stimuleren klantgerichtheid en het nemen van eigen initiatief bij onze medewerkers. De lijnen zijn kort, we kennen elkaar en we weten wat er speelt. Dit alles doen we onder het motto: Vertrouwen, Verbinden, Verbeteren en Verantwoordelijkheid.

Over de afdeling Informatiemanagement, ICT Service en Onderzoek (IISO)
De afdeling IISO levert ICT-diensten en producten en als belangrijke speler op het gebied van informatiemanagement niet weg te denken bij alle ICT-projecten. Dit betreft zowel interne als externe projecten en programmas richting de burger. Daarnaast leveren wij ondersteuning en kwalitatief hoogwaardig en integraal advies aan alle afdelingen binnen de gemeentelijke organisatie. IISO doet dit om ervoor te zorgen dat de gemeente Leidschendam-Voorburg haar beleidsdoelen haalt binnen de beschikbare middelen en de gestelde kaders. De afdeling IISO bestaat uit zon 60 medewerkers. Binnen IISO hebben wij de eindverantwoordelijkheid op strategisch, tactisch en operationeel niveau. Belangrijk uitgangspunt bij het outsourcen van onze beheertaken is het sturen op resultaten in plaats van inhoud. De gemeente Leidschendam-Voorburg blijft verantwoordelijk voor de doelen en resultaten van het uitbestede werk maar heeft daarvoor ICT-partners nodig die hun deelverantwoordelijk daarin pakken.

Gespreksinformatie

De gesprekken, die via Teams zullen plaatsvinden, zijn gepland op woensdag 23 juli 2025 tussen 13:30 uur en 16:30 uur. De kandidaten die hiervoor uitgenodigd zijn, ontvangen uiterlijk op dinsdag 22 juli 2025 bericht. Overige kandidaten ontvangen na de gesprekken bericht over de voortgang van deze aanvraag.

Overige informatie

Benodigd aantal professionals:
  • De gemeente kan om een Verklaring Omtrent het Gedrag (VOG) verzoeken.
  • Bring your own device is van toepassing. Dit houdt in dat de kandidaat die de opdracht gegund krijgt zelf een mobiele telefoon inclusief abonnement moet meenemen voor alle zakelijke contacten. Ditzelfde geldt voor een laptop cq iPad.

Vragen kunnen ingediend worden tot woensdag 16 juli 2025, 09:00 uur. De vragen en bijbehorende antwoorden worden op donderdag 17 juli 2025 gepubliceerd op onze website. Inhoudelijke vragen kunt u indienen bij Flextender, via de onderstaande button. Vragen omtrent de procedure kunt u telefonisch stellen. Flextender is bereikbaar op telefoonnummer 035-7510777. De reactietermijn van deze aanvraag duurt tot vrijdag 18 juli 2025, 09.00 uur. Tot die tijd kunt u reageren.

Meer informatie
Hieronder vind je meer informatie over het aanmeldproces en antwoorden op veelgestelde vragen. Niet gevonden wat je zoekt? Neem dan contact op met Ernst Schoneveld via 06 29 30 84 22 / ernst.schoneveld@kbenp.nl.
Help
Contact
Help
Hoe werkt het?
Veelgestelde vragen
Wil je even sparren met een van onze adviseurs?
Neem contact op met onze opdracht adviseur over de opdracht. Je kunt natuurlijk ook contact opnemen via de contact pagina.
Senior Adviseur Ernst Schoneveld
Ernst Schoneveld
Senior Adviseur